شناسهٔ خبر: 36495428 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زنگ تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها از دیروز تا امروز به صدا درآمد

تهران- ایرنا- زنگ تعطیلی برخی مدارس و دانشگاه‌های کشور از روز گذشته به علت بارش برف و باران و ایجاد مشکلات در عبور و مرور به صدا درآمد و امروز - یکشنبه- نیز تعداد بیشتری از مراکز آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور تعطیل شدند.

صاحب‌خبر -

بارش برف سنگین در استان تهران و بارندگی در برخی استان های کشور که از ساعات اولیه روز گذشته (۲۵ آبان ماه) آغاز شده بود تا اواخر روز ادامه پیدا کرد و باعث شد تعدادی از مدارس و دانشگاه های کشور تعطیل شوند و این تعطیلی به دلیل برودت هوای سرد امروز (یکشنبه) نیز ادامه پیدا کرد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، در این میان دانشگاه های شهید بهشتی، واحدهای کرج، سوهانک و علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی همچنین دانشگاه علامه طباطبایی به علت بارش برف و برودت هوا روزهای شنبه و یکشنبه ۲۵ و ۲۶ آبان ماه را تعطیل اعلام کردند.

همچنین برخی دانشگاه های شیراز، دانشگاه رازی کرمانشاه و دانشگاه خلیج فارس در استان بوشهر نیز امروز تعطیل بودند اما بنابر اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت در دیگر مراکز و واحدهای دانشگاهی سراسر کشور در همین روز ادامه دارد.
 

تعطیلی برخی از مدارس کشور

در این میان دانش آموزان نیز از تعطیلی ۲ روزه بی بهره نبودند و خبر تعطیلی باعث خوشحالی آنها شد تا فرصتی پیدا کرده و به برف بازی با دوستان و اقوام بپردازند.

بارش برف در پایتخت که از اوایل صبح روز شنبه آغاز شد و به تدریج شدت گرفت، مدارس منطقه یک تا پنج و منطقه ۲۲ را در نوبت عصر و مدارس شهرستان شمیرانات را در تمامی مقاطع در عصر به تعطیلی کشاند.

اما برودت و سردی هوا و یخبندان در تهران به ویژه در نقاط شمالی شهر باعث شد استانداری تهران در اطلاعیه ای کند که همه مدارس استان تهران در مقاطع مختلف اعم از مهدکودک ها، پیش دبستانی ها، مدارس ابتدایی و متوسطه اول و دوم (یکشنبه ۲۶ آبان) در ۲ نوبت صبح و عصر تعطیل است.

براساس گزارش هواشناسی استان تهران، بارش برف تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

اما استان های دیگر نیز از برف پائیزی بهره مند شدند و شدت بارش موجب تعطیلی برخی مدارس شد از جمله بر اساس اعلام معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، مهدهای کودک، پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول در تمام شهرستان های این استان به دلیل شرایط جوی و مشکلات در عبور و مرور و کاهش دما امروز یکشنبه تعطیل شد و در شهرستان‌های طالقان و بخش آسارای استان البرز علاوه بر این مقاطع، مقطع متوسطه دوم نیز تعطیل اعلام شد.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز اعلام کرد که مدارس شهرستان های مدارس کیار، کوهرنگ و شهرکرد در استان به علت برودت هوا و بارش برف امروز یکشنبه تعطیل است.
در خبری دیگر اعلام شد که همه مقاطع تحصیلی اعم از پیش دبستانی، دبستان و متوسطه در نواحی ۶ گانه شهر اصفهان امروز یکشنبه تعطیل است و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با صدور اطلاعیه ای دلیل این تصمیم را مشکلات عبور و مرور دانش آموزان اعلام کرد.
علاوه بر این،‌ با توجه به آلودگی و پدیده وارونگی هوا در استان خوزستان امروز یکشنبه مدارس ۶ شهر استان از جمله آبادان، شو، بهبهان، امیدیه و خرمشهر در ۲ نوبت صبح و عصر از سوی فرمانداری ها تعطیل اعلام شد. همچنین مهدکودک‌ ها و مقطع پیش ‌دبستانی و ابتدایی مدارس شهرستان اهواز فقط در نوبت صبح امروز یکشنبه تعطیل هستند اما ادارات، دانشگاه ها و مراکز آموزشی این استان باز بوده و به فعالیت خود ادامه می دهند.

اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز از تعطیلی مدارس شهرستان های شمالی این استان از جمله گناوه، دیلم و منطقه بندر ریگ به دلیل بارش باران و آبگرفتگی خبر داد.
به نظر می رسد این مدارس در نوبت صبح تعطیل شده‌اند و تصمیمی در مورد تعطیلی مدارس در مقطع بعد از ظهر گرفته نشده است.
مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه شهر خرم‎آباد استان لرستان نیز امروز یکشنبه در نوبت صبح تعطیل شده است اما سایر مدارس شهر خرم آباد تعطیل نیستند.

همچنین بر اساس اعلام مسئولان، تمامی مقاطع مدارس شهرستان دوگنبدان در دو نوبت صبح و بعدازظهر و تمامی مدارس شهر کرمانشاه امروز (۲۶ آبان ماه) تعطیل شد.

بر اساس اعلام مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، مدارس شهر شیراز امروز یکشنبه به علت اعتراض ها به گران شدن بنزین تعطیل اعلام شد.

سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است فردا (دوشنبه) شدت بارش‌ها در تهران بیشتر شده و از حوالی ظهر فردا تا ظهر سه‌شنبه شاهد بارش باران و برف در تهران باشیم.

همچنین این سازمان اعلام کرده است که تا پایان هفته بارش‌ها در سواحل خزر ادامه دارد و بر روی ارتفاعات البرز مرکزی هم بارش برف و باران به شکل پراکنده خواهد بود و از بعدازظهر دوشنبه ( ۲۷ آبان) تا ظهر سه شنبه در بخش‌های سواحل دریای خزر شاهد شدت بارش‌ها هستیم.

روز دوشنبه، گستره فعالیت سامانه علاوه بر این مناطق، شرق و شمال شرق و همینطور دامنه‌های جنوبی در سمنان را هم درگیر می‌کند. برای روز دوشنبه در کهگیلویه و بویراحمد و غرب فارس و بوشهر بارش ها شدیدتر می‌شود.

همچنین از روز سه شنبه از شدت بارش ها کم می‌شود و فعالیت آن در جنوب و نیمه شرق کشور بیشتر خواهد شد. روز چهارشنبه هم روی نوار شرقی درگیر این وضعیت جوی است و اواخر این روز سامانه از کشور خارج می‌شود./

نظر شما