شناسهٔ خبر: 36494216 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

هنرمندانی که به سریال‌ها، شخصیت داده‌اند

وقتی به سریال‌های روی آنتن نگاه می‌کنیم متوجه این نکته می‌شویم که گاهی فقط حضور یک هنرمند سرشناس به کار وجهه‌ای ارزشمند می‌دهد و باعث می‌شود موتور سریال بهتر بچرخد.

صاحب‌خبر -

مردم، هنرمندان سرشناس را دوست دارند و هر کدام از هنرمندهای سرشناس را که در کوچه و بازار می‌بینند، به او ابراز ارادت می‌کنند و درباره کارهای تازه‌اش می‌پرسند. مثلا این‌که در سریال «حکایت کمال» بازیگرانی همچون محمود پاک‌نیت یا شهره لرستانی نقش‌آفرینی می‌کنند به‌شدت موثر بوده در جلب مخاطب.

استفاده از هنرمندان سرشناس باید در برنامه‌های دیگر و به‌خصوص برنامه‌های کودک هم محقق شود و از متخصصان حیطه کودک چه در بازیگری و چه در عروسک‌گردانی و صداپیشگی استفاده شود. البته گاهی کمبود بودجه موجب دوری پیشکسوتان است یعنی تهیه‌کننده خودش علاقه‌مند به همکاری با یک بازیگر مجرب است ولی محدودیت بودجه اجازه نمی‌دهد.

برای خودم اخیرا چنین تجربه‌ای رخ داد که دعوت شدم برای حضور در یک برنامه پاییزی کودک که قرار بود از اول مهر پخش شود ولی اول مهر شد و دیدیم خبری نشد، زنگ زدیم گفتیم چه شد؟ گفتند بودجه جور نشد و برای همین یک عروسک آوردیم که کمبود را جبران کند؛ کارهای کودک هم که همیشه در ردیف اول کمبودها هستند چون کودکان ما مظلوم‌ترین مخاطبان هستند و صدایشان درنمی‌آید.

مردم در تمام فصول ترجیح‌شان این است که برنامه‌های صدا و سیمای خودمان را تماشا کنند و از نوروز تا رمضان و محرم، اول از همه مخاطب سراغ کنداکتور رسانه ملی می‌آید.

ما کلی جمعیت و چندین شبکه رادیویی و تلویزیونی داریم و باید آن قدر برنامه‌های خوب و متنوع و سریال‌های خوب ساخته شود که مردم حتی دلشان نیاید یک لحظه به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای کشیده شوند.

همین حالا هم برنامه خوب تولید کرده و می‌کنیم ولی یادمان باشد با یک برنامه خوب نمی‌توان کل شبکه‌ها را پر کرد و باید یک سلسله برنامه خوب داشت برای پر کردن درست آنتن.

تا دلتان بخواهد سوژه داریم برای تولید برنامه‌های مختلف پس نباید فقط گیر بدهند به یک سوژه خاص و کاری کنند که مخاطب برای گذران فراغت شبکه‌های داخلی را انتخاب کند. اگر تولید محتوا با درنظرگرفتن حق انتخاب برای بیننده صورت پذیرد شک نکنید که رسانه ملی بی‌رقیب‌ترین خواهد بود.

داوود منفرد - بازیگر / روزنامه جام جم

نظر شما