شناسهٔ خبر: 3648858 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

درخواست داریوش و برزو ارجمند از وزیر ارشاد

صاحب‌خبر -

داریوش ارجمند از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست که از موسسه هنرمندان پیشکسوت حمایت کند.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، بخشی از اختتامیه دومین جشنواره آثار و تولیدات دانشجویی، به تجلیل از انوشیروان ارجمند - بازیگر فقید سینما، تئاتر و تلویزیون - اختصاص داشت.

در این مراسم که با حضور علی جنتی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - برگزار شد، داریوش ارجمند - بازیگر و برادر انوشیروان - گفت: در تمام سال‌هایی که به هیئت‌های مذهبی رفت‌وآمد داشته‌ام، معنی این جمله معروف مداحان را که «غم مرگ برادر را برادر مرده می‌داند» نمی‌فهمیدم تا این‌که روزگار، این جمله را با مرگ برادرم برایم معنی کرد.

او در حالی که اشک می‌ریخت، ادامه داد: برادر من عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت بود، موسسه‌ای که آن را با خون دل تأسیس کردم و امروز از طرف وزارت ارشاد مورد بی‌محلی قرار گرفته است. اینجا بین ما هنرمندانی حضور دارند که عضو این موسسه هستند و متأسفانه وقتی از کنار ما می‌روند، فقط حسرت‌شان برای ما می‌ماند.

ارجمند خطاب به وزیر ارشاد اظهار کرد: آقای وزیر، من برای این موسسه آبرویم را وسط گذاشتم تا راه بیفتد. خواهش می‌کنم به هر وسیله‌ای که می‌توانید از آن حمایت کنید.

برزو ارجمند - بازیگر و پسر انوشیروان - نیز با بغض گفت: امروز 64 روز است که پدرم را ندیده‌ام. از وزارت ارشاد به‌خاطر پشتیبانی‌هایی که در این مدت از من و خانواده‌ام کرده، تشکر می‌کنم و یک خواسته‌ی کوچک دارم که فکر می‌کنم اینجا جای مطرح کردن آن باشد؛ زمانی که پدرم را در یک مقبره سه طبقه در بهشت زهرا (س) دفن می‌کردند، از من امضا گرفتند تا اعتراضی درباره‌ی دو طبقه دیگر نداشته باشم، حالا من اینجا می‌خواهم خواهش کنم که آن دو طبقه را برای من و خواهرم «بهار» در نظر بگیرند و نگه دارند تا در کنار پدرمان دفن شویم.

بهار ارجمند - دختر انوشیروان - نیز خطاب به دانشجویان گفت: اگر امروز پدرم زنده و در اینجا حاضر بود، برای شما فریادها می‌کشید، چون شما با این هنرتان، دردانه پدر من بودید.

فرزندان انوشیروان ارجمند، لحظاتی در آغوش داریوش ارجمند به یاد پدرشان اشک ریختند. سپس دو تابلوی اهدایی از طرف وزارت ارشاد توسط علی جنتی به آن‌ها داده شد.

نظر شما