شناسهٔ خبر: 36487419 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تخصیص ۴ میلیاردریال برای تجهیز ‌کتابخانه‌ زندان‌های کشور

تهران-ایرنا- مدیرکل دفتر امور فرهنگی تربیتی زندان‌های کشور از تخصیص ۴ میلیارد ریال برای تجهیز کتابخانه‌ زندان‌های کشور در بیست و هفتمین هفته‌ کتاب خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بیست و هفتمین دوره‌ هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران، رضا رستمی با اشاره به برنامه‌های کتابخوانی در زندان‌ها گفت: طرح کتابخوانی دو پنجره در استان‌های ایلام، آذربایجان‌شرقی، مازندران، مرکزی، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی، زنجان و کرمان با حضور نویسندگان کتاب‌های منتشر شده توسط کانون پرورش فکری این استان‌ها برگزار شده است.

وی افزود: همچنین جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی برای نخستین بار با همکاری دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد در زندان‌های ۹ استان خراسانی‌جنوبی، مرکزی، ایلام، بوشهر، گیلان، همدان، اردبیل، یزد و کرمان برگزار می‌شود.

رستمی همچنین از تدوین شیوه‌نامه‌ جام باشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی دو روزه در استان‌های میزبان توسط اساتید اعزامی از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی خبر داد.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی تربیتی زندان‌های کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختصاص ویژه‌برنامه‌های زندان‌های کشور برای سربازان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، اظهار داشت: طرح کتابخوانی یک سرباز، ده کتاب از جمله طرح‌هایی است که برای سربازان این مرز و بوم طراحی شده و طی فراخوانی اعلام و در هفته‌ کتاب اجرایی می‌شود.


دیدار نویسندگان بومی با دانش‌آموزان در استان‌ها

انجمن نویسندگان بومی کودک و نوجوان همزمان با بیست‌وهفتمین دوره‌ هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اقدام به اجرای مجموعه برنامه‌های «یک نویسنده، یک کتاب، یک قصه» کرده است.

به گزارش بیست‌وهفتمین هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی، طرح «یک نویسنده، یک کتاب، یک قصه» به همت انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و با همکاری جام باشگاه‌های کتابخوانی در شهرستان‌های کشور اجرا می‌شود.

دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در رابطه با جزئیات این برنامه‌ها گفت: این برنامه‌ها از ۲۶ آبان ماه در ۳۰ شهر ایران توسط نویسندگان بومی هر استان اجرا خواهد شد.

جعفر توزنده‌جانی با اشاره به اینکه گروه هدف این طرح، کودکان و نوجوانان هستند، افزود: اعضای جام باشگاه‌های کتابخوانی با حضور در مدارس یا ادارات ارشاد با کودکان و نوجوانان دیدار می‌کنند.

وی با بیان اینکه کتابخوان خوب در ایران کم است، هدف از برگزاری این برنامه‌ها را آموزش نحوه‌ صحیح کتابخوانی دانست و گفت: در این طرح کودکان و نوجوانان یاد می‌گیرند کتاب چگونه به وجود می‌آید و کتاب خوب چه ویژگی‌هایی دارد.

توزنده‌جانی اظهار کرد: با توجه به اینکه اولویت این برنامه‌ها با شهرستان‌ها است، این مراسم فقط در استان‌ها برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، این برنامه‌ها با حضور چهره‌های شاخص ادبیات از جمله عبدالرحمن هومند، عبدالمجید نجفی، مهدی رمضانی و... همزمان با چهارمین روز از هفته کتاب آغاز می‌شود و نویسندگان کتاب‌های خود را برای دانش‌آموزان و کودکان قرائت می‌کنند تا دانش‌آموزان با شیوه‌ درست خوانش کتاب آشنا شوند.
بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ آبان ماه در سراسر کشور آغاز شده است و تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد.

نظر شما