شناسهٔ خبر: 36486661 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روایت یک نشست | از اعتراض به تأخیر مدیران تا خبر خوش برای کتاب‌خوان‌ها

فرماندار بیرجند با بیان اینکه تأخیر بدون موجه مدیران در جلسات پذیرفتنی نیست، گفت: چنانچه پیگیری برای انجام مصوبات و بی‌نظمی از عدم حضور یا تأخیر برای حضور مدیری در جلسات ادامه داشته باشد در ارزیابی لحاظ و حتی در توزیع اعتبارات نیز تأثیر خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، شورای اداری شهرستان بیرجند ظهر امروز به ریاست فرماندار بیرجند و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بیرجند برگزار شد.

سعید برقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بیرجند خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی، گفت: مدیران برای حضور در جلسات نظم داشته، به‌موقع حاضر شوند و در صورت تأکید بر حضور مدیر، شخصا در جلسه حاضر شود و از فرستادن معاون یا کارشناس ادارات خودداری کنند.

وی پیگیری مصوبات جلسات را از مهم‌ترین وظایف مدیران دانست و بیان داشت: چنانچه پیگیری برای انجام مصوبات و بی‌نظمی از عدم حضور یا تأخیر برای حضور مدیری در جلسات ادامه داشته باشد در ارزیابی لحاظ و حتی در توزیع اعتبارات نیز تأثیر خواهد داشت.

مدیران از جزیره‌ای عمل کردن خودداری کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بیرجند با تأکید بر اینکه مدیران از جزیره‌ای عمل کردن خودداری کرده و اجماع در کارها داشته باشند، اضافه کرد: اگر مدیری از پیگیری مصوبات جلسات تخطی کند توسط رسانه‌ها به مردم اعلام خواهد شد.

رونقی معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار بیرجند با بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها پروژه‌های شاخص دهه فجر را اعلام کنند که اگر پروژه‌ای نیاز به اعتبار دارد پیگیری‌های لازم انجام شود، گفت: پروژه‌های افتتاحی دهه فجر حداقل تا نیمه دی‌ماه باید به فرمانداری اعلام شود.

وی بیان داشت: بخش عمده‌ای از موافقت‌نامه‌های اعتباری انجام و مبادله شده و این موافقت‌نامه‌ها برای اجرایی‌شدن نیاز به پیگیری دارد که از مسؤولان درخواست پیگیری دارم.

اجرای 40 برنامه فرهنگی و هنری در استان

محمود رمضانی معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: طی این هفته 40 برنامه فرهنگی و هنری مختلف و متنوع تدارک دیده شده  که بزرگداشت هفته کتاب روز دوشنبه 27 آبان‌ماه با تقدیر از فعالان حوزه نشر در استان برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه از 23 تا 30 آبان طرح «پاییزه کتاب» در سطح استان اجرا می‌شود، تبیین کرد: در راستای اجرای این طرح کتاب در کتاب‌فروشی‌های عضو با تخفیف 20 درصد عرضه می‌شود.

برپایی نمایشگاه کتاب در استان

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از برگزاری اختتامیه جشنواره کتاب سال خراسان‌جنوبی با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و عنوان کرد: سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان از سوم لغایت هشتم آذرماه در محل جدید نمایشگاه بین‌المللی بیرجند برپا می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه حدود 464 ناشر و نمایندگی نشر در این نمایشگاه حضور می‌یابند که نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته، اضافه کرد: کتب ارائه شده در این نمایشگاه با تخفیف 30 درصدی از طریق اختصاص یارانه به علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتابخوانی ارائه خواهد شد.

 صادق احمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نظام اسلامی شجره طیبه بسیج است و امسال برنامه‌های هفته بسیج از 30 آبان‌ماه با شعار «بسیج 40 سال خدمت، جهاد و شهادت» آغاز و تا ششم آذرماه ادامه دارد.

رزمایش شکوه اقتدار و مقاومت برگزار می‌شود

وی از اجرای بیش از 15 عنوان برنامه محوری همزمان با جشن 40 سالگی بسیج در شهرستان بیرجند خبر داد و افزود: رزمایش شکوه اقتدار و مقاومت در روز سه‌شنبه 5 آذرماه ساعت 8:30 صبح با حضور 10 هزار نفری بسیجیان در حسینیه جماران اجرا می‌شود.

وی برگزاری مسابقات متعدد ورزشی، نشست روشنگری و بصیرت‌افزایی با محوریت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری چهار یادواره شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، همایش‌های پیاده‌روی و برگزاری حلقه‌های صالحین را از برنامه‌های محوری هفته بسیج در شهرستان بیرجند ذکر کرد. 

وی برپایی نمایشگاه «خدمت، جهاد، شهادت» در حسینیه جماران، برگزاری مجمع عالی بسیج شهرستان بیرجند روز شنبه دوم آذرماه، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق مختلف شهرستان بیرجند و ساماندهی200 حلقه صالحین، دعای ندبه، حضور حلقه‌های صالحین در میعادگاه نمازجمعه را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج ذکر کرد.

انتهای پیام/3403/ج

نظر شما