شناسهٔ خبر: 36486534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده مردم قم در مجلس: "بیمه" یکی از مهم‌ترین دغدغه جانبازان است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت:بیمه جانبازان یکی از دغدغه‌های جدی است و وضعیت جانبازان در تهیه دارو وخیم است و داروخانه‌ها در برابر دارو و اکسیژن پول نقد می‌خواهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور  در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که درسالن جلسات استانداری برگزار شد،ابتدا درباره سفر خود به سوریه اظهار داشت:در این سفر دیداری با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و رئیس مجلس و معاونین و با نخست‌وزیر و سایر زیرمجموعه‌ها و دو تن کمیسیون امنیت ملی این کشور داشتیم که به‌زودی گزارش آن ارائه می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس در خصوص اعتبارات و بودجه بیان کرد:باید قم را متفاوت از شهرهای دیگر دید، درحالی‌که ازنظر جمعیت و نیروی انسانی در ادارات با مشکلات زیادی مواجه‌اند،البته قول‌های مساعدی برای استخدام در ادارات شد که وضعیت مشخص نیست.

وی خاطرنشان کرد: تک شهرستانی بودن و استان شهر بودن قم و کمبود نیروی انسانی فشار به نیروهای سازمان‌ها وادارات می‌آورد و این ادارات، در ساعات زیادی مراجعه‌کننده دارند و باید اضافه‌کاری بیشتری برای آن‌ها دیده شود.

ذوالنور بیان کرد: افزایش حقوق 15 درصدی کارکنان برای قم مناسب نیست، باید دید حقوق در استان‌های دیگر با چه رقمی مصوب شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد:با توجه به نرخ تورم باید معوقات و پاداش بازنشستگان پرداخت شود و با توجه به تورم،باید این مبالغ به‌موقع پرداخت شود تا ازنظر معیشتی با مشکلی مواجه نشوند.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: در حال حاضر سطح پرداختی، بیمارستان‌های قم در طرح سلامت در مقایسه با استان‌های دیگر بهتر است.

وی افزود:دولت بیش از 210 هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است و هنوز بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده است و دولت نیز همراهی لازم را نداشت،حتی قرار شد برخی از کارخانه‌ها به بیمه واگذار شود که به توافق دست نیافتند.

ذوالنور گفت: بدهکاری 80 میلیارد تومانی به بیمه رقم متعادلی به نظر می‌رسد،اما برای قم سنگین است چون این شهر مشکلات زیادی دارد و تلاش می‌کنیم این بدهی را احیا کنیم.

وی بیان کرد:بیمه جانبازان یکی از دغدغه‌های جدی است و وضعیت جانبازان در تهیه دارو وخیم است و داروخانه‌ها در برابر دارو و اکسیژن پول نقد می‌خواهند.

نمایندهٔ مردم قم در مجلس تصریح کرد:مشکلات این عزیزان از طرف استان پیگیری شد و وعده‌هایی دادند که هنوز عملیاتی نشده است؛ برخی از جانبازان در قم به دلیل مشکلات درمان و تهیه دارو دست به خودسوزی زدند.

وی خاطرنشان کرد:بااینکه سطح پوششی بیمه در قم نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است،اما باید مشکلات افراد تحت پوشش باید مشکلات را رفع کنند.

انتهای پیام/457/ ت

نظر شما