شناسهٔ خبر: 36483998 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکاوی علل و عوامل باخت تیم‌ ملی فوتبال از نگاه رسانه‌های داخلی

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین بازی خود در چارچوب دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا به مصاف عراق رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد، پس از آن، رسانه‌های داخلی به بررسی علل این باخت پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه نشریات خبری ایرنا، تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، روز پنجشنبه مقابل عراق نتیجه را واگذار کرد. پس از این باخت بسیاری از کارشناسان به بررسی دلایل این شکست پرداختند و از یک سو عملکرد ضعیف بازیکنان و سرمربی تیم ملی را عامل باخت ایران دانسته و از سوی دیگر آماده نبودن بازیکنان و یا دعوت نادرست بازیکنان از سوی سرمربی تیم‌ملی را عامل اصلی این اتفاق عنوان داشتند.

رسانه‌های منتسب به جریان اصلاح‌طلب در این خصوص عنوان داشتند: تیم ملی باخته و بازیکنان سرافکنده شده‌اند. آنها جنگندگی زمان کی‌روش را در این دو بازی نداشته‌اند و حتی تحرکات عراقی‌ها و هو کردن‌ها آن‌طور که باید خونشان را به جوش نیاورده تا به همسایه غربی‌شان درسی فوتبالی بدهند.

رسانه‌های اصولگرا هم عنوان داشتند: بازی با عراق نشان داد ویلموتس هنوز گویا در مرحله آزمون و خطا در تیم ملی است و هنوز نتوانسته با گذشت شش ماه از حضورش در ایران به ترکیب ایده‌آلش برسد، این آشفتگی ذهنی را می‌توان در ترکیب ۱۱ نفره بازی با عراق به وضوح دید.

روزنامه اعتماد:‌ نگاهی به آمار و نمرات بازیکنان ایران در پایان بازی نشان می‌دهد وضعیت تیم ما چقدر فاجعه بود.

رسانه های اصلاح طلب

عملکرد ضعیف بازیکنان

ضیا عربشاهی بازیکن سابق تیم ملی به روزنامه آرمان‌ملی گفت: علت اینکه تیم‌ملی نتوانست به‌خوبی بازی کند این بود که اردوی ۱۰، ۱۵ روزه نداشت و تیم‌ملی به قدرت بدنی و تکنیکی  تیم‌ملی عراق باخت.ما در بازی‌های برگشت مشکل داریم و استرس بازیکنان می‌تواند مساله‌ساز شود. امتیازات ما نسبت به تیم‌های عراق و بحرین پایین است، اما شایستگی داریم که شکست‌ها را جبران کنیم، چون حرف اول در آسیا می‌زنیم. به‌نظرم ما به خودمان باختیم و حداقل باید برابر عراق مساوی می‌کردیم، اما عراقی‌ها فوتبال بلد و گردن کلفت بودند و پرسینگ را به‌خوبی اجرا کردند. تیم‌ملی در اجرای کارهای ترکیبی مشکل داشت و ویلموتس چاشنی احتیاط را در پیش گرفته بود و تعویض‌هایش نشان می‌داد که  به یک امتیاز راضی است.

در بخشی از مطلب روزنامه اعتماد آمده است: نگاهی به آمار و نمرات بازیکنان ایران در پایان بازی نشان می‌دهد وضعیت تیم ما چقدر فاجعه بود. بسیاری از بازیکنان با نمره کمتر از ۶ زمین بازی را ترک کردند. تیم ایران حتی صاحب یک ضربه کرنر نشد و مهاجمان نتوانستند گلر عراقی‌ها را در نیمه دوم حتی یک‌بار مجبور به واکنش کنند. تلفیق عدم برنامه‌ریزی مناسب فدراسیون قبل از بازی، که باعث شد تیم با ۲ جلسه تمرین راهی بازی با عراق شود، درک نامناسب ویلموتس از شرایط بازی و تاکتیک‌های عجیب و ناکارآمد و بی‌انگیزگی بازیکنان و اشتباهات فردی، باختی را به تیم ملی تحمیل کرد که در ۸ سال گذشته نمونه‌اش را ندیده‌ بودیم. ما مدت‌ها بود ۲ باخت متوالی در هیچ تورنمنتی را تجربه نکرده بودیم.

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان تیم ملی کی‌روش یا ایران؟ نوشت: تیم ملی باخته و بازیکنان سرافکنده شده‌اند. آنها جنگندگی زمان کی‌روش را در این دو بازی نداشته‌اند و حتی تحرکات عراقی‌ها و هو کردن‌ها آن‌طور که باید خونشان را به جوش نیاورده تا به همسایه غربی‌شان درسی فوتبالی بدهند. آنها دیگر انسجام تدافعی در زمان کی‌روش را ندارند؛ درس نباختنی را که مرد پرتغالی هم هشت سال به آنها تدریس کرده بود از یاد برده‌اند، ولی هنوز چیزی به اسم امید در این میان وجود دارد که می‌شود همه‌چیز را به آن سپرد؛ مگر نه‌اینکه با یکی، دو برد همیشه همه‌چیز فراموش می‌شود؟ در این میان بهتر است سطح تحلیل‌ها آن‌قدر ته‌نشین نشود که «دوقطبی ویلموتس- کی‌روش راه انداخته شده تا داستان‌های دیگر فراموش شود» از گوشه‌وکنارش بیرون بزند!

جلال طالبی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، درباره شکست دو بر یک تیم ملی ایران برابر عراق در لحظات پایانی و دشوار شدن مسیر صعود به مرحله سوم انتخابی جام جهانی گفت: این شکست هم جزوی از اتفاقات فوتبال است.باید آن را قبول کنیم و اشتباهات را بیابیم. سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به اینکه قبل از بازی با عراق، مخالف انتقادات از رفتار ویلموتس به خاطر مطالباتش بود، اما اقدامات او قبل از بازی با این تیم و شروع دیرهنگام تمرینات، منجر به عدم آمادگی تیم شد، گفت: آدم به این نتیجه می‌رسد که ای کاش زودتر تمرین می‌کردیم و به هماهنگی می‌رسیدیم. عملکرد سایر بازیکنان هم خوب نبود.ما تاکنون بارها از بازیکنان‌مان تمجید کردیم اما آن‌ها انتظارات را برآورده نکردند.نمی‌گویم بد بودند اما انتظارات را برآورده نکردند.

نقش فدراسیون فوتبال در باخت تیم ملی

روزنامه اعتماد با اشاره به ناکامی تیم ملی مقابل عراق می‌نویسد: تیم ملی بازی‌های دوستانه بسیاری را از دست داد، در انتخاب سرمربی تعلل شد و بعد از استخدام ویلموتس، در پرداخت دستمزدش دچار مشکل و اردوی تیم ملی به حاشیه کشیده شد. باورنکردنی است که تیم ملی قبل از بازی با عراق، که اهمیت جدولی‌اش واضح و مبرهن است، تنها دو جلسه تمرینی برگزار کرده است. تمام اینها ناشی از ناکارآمدی مهدی تاج و رفیق‌هایش در فدراسیون فوتبال است که موفق نشده‌اند با شرایط موجود، بهترین تصمیم‌ها را بگیرند. با توجه به اینکه چند روز از فیفادی باقی مانده، تیم ملی می‌توانست یک بازی دوستانه برگزار کند، اما مذاکرات فدراسیون حتی با تیم ملی هند هم به نتیجه نرسید تا بازیکنان به باشگاه‌های‌شان برگردند. با رفتن کی‌روش، ضعف‌های فدراسیون روز به روز آشکارتر می‌شود و شاید بتوان به جرات گفت که تنها راه نجات فوتبال مساوی استعفای مهدی تاج است.

روزنامه مردم‌سالاری با تیتر شب تلخ تیم ‌ملی آورده است: مشکل مدیریت نادرست و بی‌برنامگی و ضعف در تدارک بازی‌های دوستانه مشکل جدیدی در فدراسیون فوتبال ایران نیست که حالا به دنبال سرپوش گذاشتن بر آن هستند بلکه در گذشته نیز بارها صدای کارلوس کی‌روش را درآورد و شاید اگر روابط این مربی نبود، تعداد بازی‌های دوستانه ما در زمان حضور چندین ساله کارلوس کی‌روش به اندازه انگشتان دو دست نیز نمی‌شد.

آن روزها فدراسیون فوتبال در واکنش به انتقادها از کیفیت حریفان تدارکاتی تیم ملی می‌گفتند آنها را خود کی‌روش انتخاب کرده وگرنه ما حریفان بهتری را پیشنهاد داده‌ایم.بسیار خب! دیدار دوستانه با برزیل و آرژانتین و هلند و آلمان و پرتغال و چه و چه پیشکش، فدراسیون فوتبال پاسخ دهد که چرا حتی با همان حریفان بی کیفیت دوره‌های قبل نمی‌توانیم بازی کنیم؟ دو بازی دوستانه در ماه مارس، اولین فرصت بازی‌های از دست رفته فدراسیون بود و در ماه سپتامبر نیز تیم ملی فقط یک بازی برابر هنگ‌کنگ انجام داد در حالی که فرصت یک فیفادی را در آن بازه زمانی نیز از دست داد و حالا در ماه نوامبر نیز وقتی تیم‌های آسیایی به دنبال بازی دوستانه برای هماهنگی بیشتر هستند، تیم ملی فوتبال ایران تنها به این توضیح بسنده کرد که نتوانستیم حریف دوستانه بیابیم.

مهدی رجب‌زاده بازیکن سابق در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا در مورد اینکه تیم ایران مدعی صعود از مرحله گروهی جام جهانی بود ولی در حال حاضر خطر حذف از مرحله پیش مقدماتی را دارد هم گفت: به هر حال نتایج سال‌های گذشته تیم ملی کمی انتظارات مردم را بالا برده است و در حال حاضر هم کادرفنی و مسئولان فدراسیون باید پاسخگوی انتظارات مردم باشند. ما در دو دوره اخیر اگر نخواهم بگویم بدون مشکل حداقل به صورت مستقیم صعود می‌کردیم ولی با این شرایطی که می‌بینم ممکن است حتی کار ما به هفته آخر هم نکشد و پیش از پایان بازی هم مسجل شود که صعود نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در نخستین همایش کمیسیون اخلاق ورزش درباره شکست تیم ملی مقابل عراق اظهار داشت: نتیجه تیم ملی جای بررسی‌های دقیق‌تر و فنی‌تر دارد.‌ ما در بازی با عراق نتیجه خوبی نگرفتیم علیرغم آنکه تیم حریف هم برتری خاصی نسبت به ایران نداشت و بر اثر یک غفلت شکست خوردیم.وی افزود: دو باخت پیاپی رضایت بخش نیست و مردم نگران هستند و امیدواریم فدراسیون ارزیابی دقیق‌تری از وضعیت تیم ملی داشته باشد.

 وضعیت فوتبال ایران

روزنامه آرمان ملی نوشت: مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی با تیم‌ملی فوتبال ایران به بحران رسیده است. تیم او در دومین بازی پیاپی خود در انتخابی جام جهانی نیز طعم شکست را چشید تا با دو امتیاز کمتر از بحرین در رده سوم قرار گیرد.این باخت به منزله قرارگرفتن ایران در یک بحران است. حالا ایران ۴ امتیاز از عراق صدرنشین گروه عقب افتاده است که از سال ۱۹۸۶ در جام جهانی حاضر نبوده است و فعلا صدرنشین گروه است

اطلاعیه روابط‌عمومی فدراسیون فوتبال

به گزارش خبرگزاری ایسنا، فدراسیون فوتبال در اطلاعیه روابط‌عمومی این فدراسیون که به دو دیدار اخیر تیم ملی و شکست برابر بحرین و عراق اشاره دارد، آمده است: ۱. شکست در ذات خود اگرچه تلخ و حزن‌آور است اما بی‌شک در زوایای پنهان خود حاوی درس‌های مهمی است. فدراسیون فوتبال ضمن عذرخواهی از نتایج دو دیدار اخیر تیم ملی، تأکید می‌کند که ارزیابی تمام مباحث مرتبط جهت بررسی دقیق فرآیندهای طی‌شده و بهره‌وری از ظرفیت‌های بالقوه آتی آغاز شده و نتایج آن به اطلاع مردم شریف خواهد رسید. ۲. کادر فنی و بازیکنان تیم ملی در دو مسابقه اخیر تلاش خود را انجام دادند و فدراسیون فوتبال تمام کارهای لجستیک و پشتیبانی اعم از پرواز چارتر، هتل و... را انجام داد. بی‌شک فدراسیون ضمن تأکید بر بازبودن باب گفت‌وگو بر این باور است که شرط انصاف، نقد منصفانه در جهت اصلاح و کمک به تیم ملی در میدان‌های بعدی است؛ اتفاقی که از شب گذشته تا امروز در کلام راهگشا و پرمحتوای بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان ارزنده فوتبال کشور و همچنین آحاد مردم هویدا بود و در این میان اما برخی معدود از فرصت استفاده کرده و اغراض شخصی را علیه فوتبال ملی بر زبان آوردند که البته چهره آنان برای مردم که صاحبان واقعی فوتبال هستند شناخته‌شده است. لیک فدراسیون وظیفه خود می‌داند که با مردم بی‌پرده سخن بگوید و لاجرم از نقش عده‌ای در برهم‌زدن آرامش فوتبال و افشای هویت آنان در زمان مقتضی پرده بگشاید. بی‌شک اما رویه غالب در جهت نقد کارگشا و دلسوزانه می‌تواند زمینه‌ساز تکرار روزهای خوش فوتبال در سطح ملی باشد. بازه زمانی به‌وجودآمده در این مرحله، بهترین زمان جهت ترمیم امور مربوطه است و فدراسیون فوتبال در این راه کمترین فرصت را از دست نخواهد داد تا فروردین ۹۹ استارت دوباره‌ای بر آغاز درخشش دوباره یوزها باشد، آن هم در فرصت حضور تماشاگران خون‌گرم ایرانی در سه مصاف حساس خانگی که از هم‌اکنون برای آن بهار دل‌انگیز لحظه‌شماری می‌کنیم.

عملکرد ویلموتس

در بخشی از گزارش روزنامه آفتاب یزد می‌خوانیم:‌ به هر حال اکنون مشخص شده ویلموتس نتوانسته به‌خوبی کی‌روش نتیجه بگیرد. هر چند عده‌ای معتقدند باید به این مربی تازه وارد زمان داد اما باخت مقابل تیم‌های ضعیف آسیایی که بعد از کی‌روش حتی در خوابمان هم نمی‌دیدیم نه‌تنها باعث شده که رویاهای پیروزی در مقابل تیم‌های بزرگ را به فراموشی بسپاریم بلکه با عملکردش میراث کی‌روش را هم از بین برد. به همین خاطر وقتی تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، مقابل عراق متحمل باخت شد (ایران۱-عراق۲) بسیاری، از چهره‌های شناخته شده گرفته تا کاربران شبکه‌های اجتماعی ضمن انتقاد به این موضوع به بازخوانی خاطرات کارلوس کی‌روش،سرمربی قبلی تیم ملی کشورمان پرداختند. اگرچه ویلموتس مدعی است که در شکست‌های پی در پی در مقابل بحرین و عراق بدشانسی آورده‌ایم اما با این اوصاف به نظر نمی‌آید که تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ راه پیدا کند!

واکنش ها به باخت ایران

به گزارش روزنامه آفتاب یزد، بعد از شکست مقابل عراق، بسیاری از چهره‌های شناخته شده با انتشار پست‌هایی در صفحات شخصیشان نسبت به عملکرد ضعیف بازیکنان تیم ملی و سرمربی جدید انتقاد کردند.

نیما کرمی مجری کشورمان با انتشار پستی در صفحه‌اش نوشت: گفتم بعد از دومین شکست پی در پی جناب ویلموتس، آن هم از تیم‌های درجه دوم و سوم آسیا ، یادی کنم از دلال موزامبیکی که گویا فقط جای خیلی‌ها رو تنگ کرده بود و البته عزتی هم که به تیم ملی داده بود مهم نبود.

برزو ارجمند بازیگر کشورمان با انتشار تصویری از کی‌روش نوشت:چه ساعت قشنگی، محسن تنابنده دیگر بازیگر کشورمان نیز با انتشار عکس کی‌روش در صفحه‌اش نوشت:هر چه رشتی پنبه شد. از نظم تیمی و روحیه جنگنده به کجا رسیدیم، با تو حداقل خوب دفاع می‌کردیم.

رسول صدرعاملی کارگردان کشورمان با انتشار پستی نوشت:برگشتیم به همان تیم همیشه بباز و ناتوان، چه کسی مسئول تمدید نشدن قرارداد کی‌روش بود؟ چشمشان روشن این منتقدان سیاست باز کی‌روش، همانها که روزی صعود نکردن از گروه پرتغال و اسپانیا و مراکش را شکست بزرگ می‌دانستند و اکنون و الان بازی در گروه بحرین و عراق و کامبوج و هنگ کنگ را سخت و دشوار قلمداد می‌کنند!

تارنمای مشرق‌نیوز:‌ واقعا در همه بازی هایی که با هدایت ویلموتس از تیم ملی دیدم هرچه گشتم تا تغییر تاکتیکی در تیم ملی ببینم ندیدم ضمن اینکه همان تاکتیک قبلی را هم ندیدم. وقتی تیم در این وضعیت ادامه بدهد اوضاع از این هم بدتر می‌شود.

رسانه های اصولگرا

نقش فدراسیون فوتبال در باخت تیم ملی

روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان نشانه‌های یک خودزنی این بار مقابل عراق نوشت: علت‌العلل ناکامی‌های فوتبال و شکست اخیر نه اخراج شجاعی است‌، نه مهار ناقص بیرانوند بود، نه تعویض‌های غلط و عدم آشنایی ویلموتس با تیم‌ تحت نظرش و... بلکه مدیران و مسئولانی هستند که از اصل ماجرا غافل هستند. فوتبال را به ابزاری در خدمت خود و خودخواهی‌های خودتبدیل کرده لذا ساختار و پایه‌ها رافراموش کرده‌اند و با هدفگذاری غلط دمار از روزگار فوتبال و بالاتر از آن ورزش درآورده‌اند و... راه‌حل اصلی نجات ورزش و روبه‌راه شدن وضع فوتبال و پیشگیری از تکرار خودزنی‌ها و شکست‌های خود ساخته هم در پیش گرفتن درستی و راستی است. با مردم صادقانه رفتار کردن و در انجام مسئولیت مخلص بودن است. خود را ندیدن و خدا را در نظر داشتن و در جهت خدمت به خلق خدا کار کردن و سرازپا نشناختن است و... البته این گونه راه‌حل‌ها از نظر اینگونه مدیران و مشاوران قلابی و فرصت‌طلب آنها اصلا مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اما ما هم بیشتر از این چیزی به عقل و نظرمان نمی‌رسد...!

روزنامه وطن‌امروز می‌نویسد: فدراسیون همین حالا تکلیف پول ویلموتس را روشن کند. یا او درست بماند و در ایران کار کند یا همین فردا بدون جنگ و دعوا فسخ کند و تمام. باور کنید با یحیی گل محمدی هم می‌توانیم تمام بازی‌های دور برگشت را پیروز شویم. این همان تیمی است که وزارت ورزش انتظار داشت به دور دوم جام‌جهانی صعود کند اما حالا کی‌روش رفته و جانشین گران‌قیمتش دارد شوخی شوخی بزرگ‌ترین ناکامی تاریخ را برای ما به ارمغان می‌آورد، البته او هم بخواهد ما نمی‌گذاریم.

علیرضا مرزبان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت:  به دنبال این جریانات اوضاع سیاسی عراق هم خبرساز و باعث شد فیفا اجازه ندهد که بازی عراق - ایران در بصره برگزار شود. در این زمینه نباید خیلی راحت می‌پذیرفتیم که مکان برگزار مسابقه مدام عوض شود و تمرکزمان را به‌هم بزند. وقتی برای مدتی محل برگزاری بازی مشخص نبود باید فدراسیون به این مسئله اعتراض کرده و حداقل خیلی راحت نمی‌پذیرفتیم که با عراق در اردن بازی کنیم. باید سعی می‌کردیم بازی را به امارات یا قطر ببریم نه اردنی که عراقی زیاد داشت.

عملکرد ویلموتس

امــان از امان عنوان گزارش روزنامه جوان است.در بخشی از آن می خوانیم: بازی با عراق نشان داد ویلموتس هنوز گویا در مرحله آزمون و خطا در تیم ملی است و هنوز نتوانسته با گذشت شش ماه از حضورش در ایران به ترکیب ایده‌آلش برسد، این آشفتگی ذهنی را می‌توان در ترکیب ۱۱ نفره بازی با عراق به وضوح دید. حضور مسعود شجاعی در ترکیب ثابت برابر عراق یکی از سورپرایزهای مربی بلژیکی بود، او امیدوار بود که کاپیتانی که سال‌هاست افت کرده با استفاده از تجربه‌اش عصای دست تیم ملی مقابل عراق باشد. با این حال معادلات سرمربی بلژیکی خیلی زود اشتباه از درآمد و شماره ۷ ایران با عملکردش ثابت کرد که چرا دنیزلی او را نیمکت‌نشین کرده و به میدان نمی‌فرستد!

خبرگزاری فارس در مطلبی با تیتر ورود و خروج مخفیانه، بی‌تفاوتی، نجابت ویلموتس و چرایی ناکامی تیم ملی عنوان داشت: اگر ویلموتس نجیب است چرا در مهم‌ترین مقطع آماده سازی تیم ملی قبل از یک بازی مهم این مربی تهدید کرد که اگر مطالباتش پرداخت نشود قراردادش را فسخ می‌کند؟ ای کاش ویلموتس هم از همان ابتدا اعتراض می‌کرد تا ما بدعادت نشویم و لقب مربی نجیب به او ندهیم. شاید فقط از مربی نجیب بر بیاید که تیمش ۳ روز قبل از بازی با عراق اولین تمرین جدی‌اش را بدون طارمی، آزمون، میلاد محمدی، مجید حسینی، امید ابراهیمی و ... برگزار کند. وقتی تیمی در فاصله ۳ روز بازی با عراق تنها یک جلسه تمرین سنگین برگزار می‌کند «تمرین قبل از سفر به اردن و روز قبل از بازی ۵۰ دقیقه‌ای و سبک است» آیا انتظار بیشتری باید از آن تیم داشت؟

تارنمای مشرق نیوز گزارش داد: دو شکست در دو بازی متوالی مقابل تیم های بحرین و عراق اصلا چیزی نبود که هواداران فوتبال در ایران انتظار داشتند. بعد شکست پنجشنبه شب مقابل عراق کار ایران برای صعود به دور بعدی مقدماتی جام جهانی سخت شد و حالا نگرانی فوتبال ایران را فرا گرفته.در این بین عدم حضور مارک ویلموتس در ایران هم حساسیت های زیادی به وجود آورده. ویلموتس نیامده از ایران با پرواز دیگری خارج شد. به نظر اما سرمربی بلژیکی تیم ملی به محض بازگشت دوباره به ایران باید در خصوص عملکرد تیم ملی در دو بازی اخیر توضیحاتی به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ارائه دهد.

غلامرضا عنایتی بازیکن اسبق تیم ملی در گفت و گو با تارنمای مشرق نیوز اظهار داشت: واقعا در همه بازیهایی که با هدایت ویلموتس از تیم ملی دیدم هرچه گشتم تا تغییر تاکتیکی در تیم ملی ببینم ندیدم ضمن اینکه همان تاکتیک قبلی را هم ندیدم. وقتی تیم در این وضعیت ادامه بدهد اوضاع از این هم بدتر می شود.

عملکرد کاپیتان تیم ملی

تارنمای جهان‌نیوز در مورد عملکرد شجاعی با تیتر با یک خداحافظی ما را خوشحال کن نوشت: شجاعی در بازی با عراق به‌واسطه تجربه‌اش در میانه میدان به کار گرفته شد اما دریغ از یک کار مثبت و تاثیرگذار. کسی که انتظار می‌رفت در ۳۷ سالگی تیم ما را در لحظات سخت کمک کند خودش با یک خطای بی‌مورد و عجیب بزرگ‌ترین ضربه را به تیم زد. نه کسی محتاج معذرت‌خواهی او در فضای مجازی است و نه مردم دوست دارند خرد شدن او را ببینند. جواد نکونام در اوج و در شرایطی که کماکان می‌توانست در میانه زمین آقایی کند خیلی محترمانه کنار رفت تا جا برای جوان‌ترها باز شود اما شجاعی از آن دسته بازیکنان است که این هنر را دارد یک ملت را علیه خودش بسیج کند. قطعا مقصر اصلی سرمربی تیم‌ملی است.مردی که در ترکیه نشست و تیم‌ملی را گروگان گرفت تا به پولش برسد، مردی که در حساس‌ترین برهه بعد از باخت به بحرین خیلی شیک به بلژیک رفت و لیگ را به امان خدا رها کرد تا بازی در امان. آن مربی باید هم در لیستش امثال شجاعی باشند.فکر می‌کند کاپیتان ۳۷ ساله عصای جادویی را درمی‌آورد و تیم‌ملی راحت از سد عراق می‌گذرد. الان تنها خروجی مثبت بازی با عراق، محرومیت شجاعی از نبرد با هنگ‌کنگ است، امیدواریم او قبل از آنکه در یک بازی خانگی توسط هواداران خودی با حیا کن رها کن مواجه شود، خودش زودتر با یک خداحافظی هم دل ملتی را شاد کند و هم به گذشته خودش کمی رحم.

روزنامه وطن امروز در مطلبی با عنوان کاپیتان بلای جان عنوان داشت: شجاعی در بازی با عراق به‌واسطه تجربه‌اش در میانه میدان به کار گرفته شد اما دریغ از یک کار مثبت و تاثیرگذار. کسی که انتظار می‌رفت در ۳۷ سالگی تیم ما را در لحظات سخت کمک کند خودش با یک خطای بی‌مورد و عجیب بزرگ‌ترین ضربه را به تیم زد. نه کسی محتاج معذرت‌خواهی او در فضای مجازی است و نه مردم دوست دارند خرد شدن او را ببینند. جواد نکونام در اوج و در شرایطی که کماکان می‌توانست در میانه زمین آقایی کند خیلی محترمانه کنار رفت تا جا برای جوان‌ترها باز شود اما شجاعی از آن دسته بازیکنان است که این هنر را دارد یک ملت را علیه خودش بسیج کند. قطعا مقصر اصلی سرمربی تیم‌ملی است. مردی که در ترکیه نشست و تیم‌ملی را گروگان گرفت تا به پولش برسد، مردی که در حساس‌ترین برهه بعد از باخت به بحرین خیلی شیک به بلژیک رفت و لیگ را به امان خدا رها کرد تا بازی در امان. آن مربی باید هم در لیستش امثال شجاعی باشند. فکر می‌کند کاپیتان ۳۷ ساله عصای جادویی را درمی‌آورد و تیم‌ملی راحت از سد عراق می‌گذرد. الان تنها خروجی مثبت بازی با عراق، محرومیت شجاعی از نبرد با هنگ‌کنگ است، امیدواریم او قبل از آنکه در یک بازی خانگی توسط هواداران خودی با حیا کن رها کن مواجه شود، خودش زودتر با یک خداحافظی هم دل ملتی را شاد کند و هم به گذشته خودش کمی رحم کند.

نظر شما