شناسهٔ خبر: 36483862 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رمانتیک نوازی آرکو در شب برفی تهران

ارکستر آرکو شب گذشته با رهبری ابراهیم لطفی آثاری از دوره رمانتیک را برای مخاطبانش اجرا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ارکستر زهی آرکو به رهبری ابراهیم لطفی، شب گذشته جمعه 24 آبان 1398 در تالار وحدت به صحنه رفت. کنسرت مایستر این اجرا علی جعفری پویان بود و بردیا کیارس هم در این اجرا حضوری افتخاری داشت.

اجرای ارکستر آرکو با مدیریت اجرایی نیما جوان، شب گذشته با استقبال علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک مواجه شد و تقریبا تمام صندلی‌های تالار وحدت پراز تماشاگر بود.

«آرکو» در این اجرا قطعه‌هایی از اوایل دوره‌ی رمانتیک و اواخر دوره‌ی کلاسیک اجرا کرد. آنتوان استپانویچ آرنسکی آهنگساز روس، ژان روتر و پتر وارلوک آهنگسازانی بودند که آثارشان در اجرا نواخته شد.

هماهنگی و یکدستی ارکستر «آرکو» در تمام طول اجرا باعث شد که مخاطبان اجرایی با کیفیت را ببینند و بشنوند. از آنجایی که ساز دیگری جز خانواده سازهای زهی در ارکستر نبود، گاهی کنترباس‌ها با اجرای پیتسیکاتو و بعضی جاها با کوبیدن دست به ساز سعی در ایجاد ریتم و شنیده شدن صدایی به جز صدای زهی‌ها می‌کرد.
تنها یک قطعه از این اجرا حال و هوای موسیقی کلاسیک مدرن داشت و ارکستر «آرکو» این قطعه رو در پایان کنسرت و در میان تشویق تماشاگران، دوباره اجرا کرد.

علی جعفری پویان، بردیا کیارس(نوازنده مهمان)، عرفان شریف‌زاده، برهان همتی، سامان نافعی، وداد واقفی، سارا نادری، فرناز دارویی و محمدرضا بهرامی نوازندگان ویولن بودند.
دانیال جورابچی، داریوش حجازی، صدف نقیبی، صبا صفوی، رکسانا ریحانیان و آریان زمانی، «ویولا» می‌نواختند.
یگانه حسینی‌نیا، فرمهر بیگلو، مجتبی طباطبایی، زهرا کریمی، ارغوان گیو، سینا صالحی بنادگی، فارس مخلصی و نازنین طهرانی نوازندگان ویولن 2 بودند.
یاسمن کوزه‌گر، آیلین هرمان، کوروش کشاورز، غزاله شیرازی، سینا آذرآباد و مونا ربیعی، «ویلنسل» می‌نواختند.
پورنگ پورشیرازی و عادل اصغرزاده هم نوازندگان کنترباس بودند.

ارکستر زهی آرکو در تابستان 1397 توسط ابراهیم لطفی پایه‌گذاری شد و اولین کنسرت خود را با آثاری از آهنگسازان دوره باروک در دی‌ماه 1397 طی دو سانس در تالار رودکی برگزار کرد. هدف از تشکیل آرکو جمع‌آوری انرژی و استعدادهای نوازندگان سازهای زهی برای رسیدن به ارکستری منسجم و توانمند در راستای اجرای آثاری فاخر از آهنگسازان موسیقی کلاسیک و آکادمیک جهان است.

«آرکو» در اصطلاح موسیقی و بین‌المللی به معنای آرشه و در زبان فارسی قله‌کوه، با عظمت و مقتدر است.

انتهای پیام/

نظر شما