شناسهٔ خبر: 36479267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار اصفهان: اطاعت از رهبری، توصیه شهدای دفاع مقدس بوده است

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر از ۲۳ هزار شهید استان در وصیت‌نامه خود توصیه به اطاعت از رهبری و ولی امر زمان کردند.

صاحب‌خبر -

عباس رضایی روز شنبه به مناسبت ۲۵ آبان سالروز حماسه و ایثار مردم اصفهان در گلستان شهدای این شهر ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس با اشاره به آیه پنجم سوره انبیا افزود: در این آیه کریمه روزهای خدا به ما یادآوری می‌شود، از این رو دلایل و مسئولیت‌هایی را برای نوع مخاطبان فراهم و عبرت‌ها و نشانه‌هایی برمبنای آن فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: ما امروز در این مکان به منظور ادای احترام به پیشگاه مقدس شهدا جمع شدیم همین جمع شدن اگرچه نشانه ادب و تواضع به پیشگاه آن عزیزان است اما رسالت و مسئولیت‌هایی را به ما یادآور می‌شوند که آرمان‌های شهدا چه بود، چرا رفتند و وظیفه امروز ما در برابر آن آرمان‌ها چیست؟

استاندار اصفهان ادامه داد: آن روزها جنگ بود و ویژگی‌های خاص خود را داشت امروز هم جنگ اقتصادی است، آیا همه ما همراه و همگام با این جنگ اقتصادی هستیم؟

رضایی با اشاره به ولایتمداری بیان کرد: ولایت‌مداری صرفا به این نیست که آن را بیان کنیم بلکه در آن راستا مسئولیت و رسالتی داشته و باید اقدامات عملی در این راستا انجام دهیم.

وی افزود: در این جنگ اقتصادی باید خود را همراه با سیاست‌های کلان نظام کنیم که این مهم از رسالت‌ها و مسئولیت‌های بزرگ ما است و مسائل مقطعی نباید بر این اصل مهم پیشی بگیرد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: رزمندگان و ۳۷۰ شهید هشت سال دفاع مقدس صبر و شکیبایی و استقامت در برابر مشکلات داشتند اینکه امروز مطرح می‌شود یکی از وظایف ما تکریم ارباب رجوع و باز کردن گره از کار مردم و ساده زیستی است وظایفی است که شهدا بر دوش ما گذاشتند.

وی گفت: تکریم از شهدا باید در مقام عمل هم نشان دادن شود تا بتوانیم بگوییم پاسدار خون شهدا هستیم.

رضایی با بیان اینکه جناح‌بندی سم بزرگی برای نظام و ملت است، افزود: باید با کار و تلاش و ایجاد اعتماد، هماهنگی، همدلی و وحدت در شرایطی که دشمن روبه روی ما است، مشکلات را برطرف سازیم.

وی اضافه کرد: استقامت و همدلی امروز بزرگترین وظیفه ماست، این استقامت مردم اصفهان است که به رغم مشکلات بازهم از خود صبر و استقامت نشان دادند که این مهم ستودنی است.

استاندار اصفهان با قدردانی از مردم شهیدپرور اصفهان اظهارداشت: مردم این استان رفتار خردمندانه‌ای در راستای افزایش قیمت بنزین از خود نشان دادند.

وی افزود: باید استمرار راه شهدا و اهداف بزرگ آن‌ها پیاده‌سازی شود و این مسأله تنها با پیشه کردن تقوای الهی امکان پذیر است.

در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه و ایثار مردم اصفهان از پوستر نخستین جشنواره ملی رسانه‌ای ۲۵ آبان با حضور مسئولان استانی رونمایی شد، گفته می‌شود این جشنواره ۲۵ دی ماه برگزار خواهد شد.

مردم اصفهان در حماسه 25 آبان 61 بیش از 370 شهید عملیات محرم را تشییع کردند و امام خمینی (ره) در فرازی از سخنرانی سوم آذر ماه سال 61 در باره این روز و حماسه مردم اصفهان فرمودند: 'در کجای دنیا جایی را مثل اصفهان پیدا می‌کنید که چند روز پیش 370 شهیدش را تشییع کردند.هم همینلت شهید داده همچنان بر خدمت خود به اسلام ادامه می‌دهند.

' همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مردم اصفهان در سالروز حماسه 25 آبان در سخنانشان، حماسه ایثار مردم اصفهان را در 25 آبان سال 1361، مصداق دیگری از سرافرازی در امتحانات الهی برشمردند و افزودند: 'در آن روز عظیم، مردم اصفهان همزمان با تشییع 370 شهید، هزاران نفر دیگر از جوانان رشید خود را راهی جبهه‌ها کردند و نماد برجسته‌ای از ایثار و سرافرازی آفریدند.' خود نشان دادند.

نظر شما