شناسهٔ خبر: 36478120 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رضایی: پیش‌بینی کسب 12 تا 15 سهمیه پارالمپیک را می‌کردیم/ از عملکرد پارادوومیدانی‌کاران رضایت دارم

رئیس انجمن پارادوومیدانی گفت: پیش‌بینی کسب 12 تا 15 سهمیه پارالمپیک را در مسابقات جهانی امارات می‌کردیم که 100 درصد از عملکرد بچه‌ها رضایت دارم.

صاحب‌خبر -

بهمن رضایی در گفت‌وگو باخبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره عملکرد ورزشکاران جانباز و معلول در مسابقات جهانی پارادوومیدانی امارات گفت: با توجه به نفراتی که اعزام کرده بودیم و سطح بالای مسابقات و حضور 1400 ورزشکار از 122 کشور جهان از عملکرد بچه‌ها رضایت دارم.  البته عملکرد بچه‌ها خوب بود هرچند می‌توانستیم بهتر از اینها هم باشیم.

وی درباره مشکلاتی که در خصوص مدال‌های مختاری و محمدیاری پیش آمد، ادامه داد: برای اولین‌بار در این مسابقات ویدئو چک یک ساعت بعد از پایان رقابت ورزشکاران انجام می‌شد که باعث سردرگمی تیم‌ها و ورزشکاران شده بود. در حالی که در رشته‌هایی مانند فوتبال، کشتی و والیبال در همان لحظه اعتراضات مورد بررسی قرار می‌گیرد و در پارالمپیک ریو هم همین طور بررسی شد. تأخیر در ویدئو چک موضوع باعث انتقادات و همچنین بحث درخصوص مدال‌های 2 ورزشکار ما شد که خوشبختانه با اقدام به موقع کادر فنی و تیم سرپرستی، مدال‌های مختاری و محمدیاری بازگشت. 

رئیس انجمن پارادوومیدانی درباره رضایش از نتایج و سهمیه‌های کسب شده، تصریح کرد: پیش‌بینی کسب 12 تا 15 سهمیه را در این مسابقات می‌کردیم، اما متاسفانه عظیمی که در کلاس مختاری پرتاب می‌کرد و سکوی اول یا دوم این مسابقات برایش پیش‌بینی می‌شد یک هفته قبل از اعزام مصدوم شد و این رقابت‌ها را از دست داد. مسعود حیدری ورزشکار نابینای تیم ملی نیز به دلیل بازنگری در کلاس‌ بندی‌اش موفق به حضور در مسابقات نشد. البته اسفندماه یک تورنمنت دیگر در امارات برگزار می‌شود که سعی می‌کنیم نمایندگان کشورمان را عازم آن رقابت‌ها کنیم. 

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا این مسابقات می‌تواند معیار مناسبی برای پیش‌بینی جایگاه ورزشکاران کشورمان در پارالمپیک 2020 توکیو باشد، افزود: حضور در این رقابت‌ها معیار خوبی برای ارزیابی سطح نمایندگان کشورمان در پارالمپیک توکیو بود. از طرفی با رقیبان خود روبرو شدیم تا برنامه‌ریزی بهتری برای ارتقای جایگاه نمایندگان کشورمان در توکیو داشته باشیم. هدف ما این است که هر 20 روز یک‌بار یک مرحله اردوی متمرکز داشته باشیم تا بتوانیم به ارتقای سطح فنی بچه‌ها کمک کنیم.

وی درباره برنامه‌‌های پارادومیدانی برای کسب سهمیه‌های بیشتر در پارالمپیک توکیو گفت: اسفندماه مسابقات فزاع در امارات را پیش رو داریم و از طرفی اردیبهشت ماه سال آینده مسابقات قهرمانی کشور خودمان زیر نظر IPC به عنوان گزینشی پارالمپیک برگزار می‌شود. از طرفی تصمیم داریم ورزشکارانی که شانس مدال هستند پیش از حضور در پارالمپیک به یکی از تورنمنت‌های برزیل، سوئیس یا تونس اعزام کنیم. حدود  90 درصد از اسکلت‌بندی تیم تا آن زمان مشخص شده که به آن مسابقات اعزام خواهند شد از طرفی نفراتی که رکوردهای خوبی دارند و شانس حضور در پارالمپیک را خواهند داشت نیز همراه سایرین به این تورنمنت‌ها اعزام می‌شوند تا در صورت کسب نتایج قابل قبول به عضویت تیم ملی درآیند.

به گزارش فارس، نمایندگان ایران با 3 طلا، 4 نقره و 4 برنز و 13 سهمیه پارالمپیک به کار خود در مسابقات جهانی امارات پایان دادند.

مدال آوران: طلا: مهدی اولاد، بهزاد عزیزی و حامد امیری
نقره: مهران نکویی، هاشمیه متقیان، علی محمدیاری و امان اله پاپی
برنز: سجاد محمدیان، علیرضا مختاری، مهدی اولاد و محمدرضا احمدی
و کسب 2 عنوان چهارم و سهمیه پارالمپیک توسط علی اصغر جوانمردی و نورمحمد آرخی

انتهای پیام/س

نظر شما