شناسهٔ خبر: 36477014 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

شانس بزرگ ویلموتس/ تاثیر قطر روی صعود تیم ملی ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲

صاحب‌خبر -

تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته در چارچوب هفته آخر دور رفت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه بین المللی امان اردن به مصاف عراق رفت و در نهایت با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شاگردان سرتکو کاتانچ شد که مهند علی و علاء عباس برای عراق و احمد نوراللهی برای ایران گلزنی کردند.

با این نتیجه کار شاگردان مارک ویلموتس برای صدرنشینی در گروه C این رقابت‌ها بسیار سخت شد و اکنون تنها امتیاز از دست دادن عراقی‌ها در بازی با بحرین می‌تواند شانس صدرنشینی را برای این تیم زنده نگه دارد و برد شیر‌های بین النهرین (لقب عراق) برابر تیم هلیو سوسا پرتغالی صدرنشینی عراق را قطعی می‌کند مگر اینکه این تیم در بازی با هنگ کنگ و کامبوج امتیاز از دست داده و البته ایران تمام بازی هایش در دور برگشت را با برد به اتمام برساند.

اگر تیم ملی ایران نتواند در صدر جدول گروهش قرار بگیرد، باید تمام تلاش خود را انجام بدهد تا با برد در تمام بازی‌های دور برگشت، دست کم تیم دوم گروه شود. در این صورت ملی پوشان کشورمان باید امیدوار باشند به عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی صعود کنند.

با این وجود اگر تیم ملی قطر به عنوان میزبان جام جهانی در پایان دور برگشت صدرنشینی اش در گروه E را حفظ کند، با توجه به معافیت این تیم از حضور در مرحله اصلی انتخابی جام جهانی تیم دوم گروهش که به احتمال فراوان عمان است، شانس حضور در این مرحله را به دست آورده و جانشین شاگردان فلیکس سانچز باس می‌شود.

در چنین حالتی ۴ تیم برتر دوم هفت گروه باقی مانده هم در این مرحله شرکت خواهند کرد.

این موضوع می‌تواند شانس تیم ملی ایران را برای حضور در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ تا حدی افزایش بدهد.

نظر شما