شناسهٔ خبر: 36474288 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مروری بر آخرین اخبار و شایعات دنیای فوتبال؛

تلاش منچستریونایتد برای جذب ارلینگ هالند در ژانویه/ امیدواری بایرن مونیخ به انتقال سانه در تابستان آینده

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- آخرین اخبار دنیای فوتبال را با هم مرور می کنیم.
به گزارش آریا، سانه‌های انگلیسی از تمایل یونایتد برای خرید ارلینگ هالند خبر داده‌اند. هرچند یونایتد به دنبال این است تا خریدهای اصلی خود را در تابستان انجام دهد ولی امکان دارد در ژانویه برای جذب هالند دست به کار شود. یونایتد تصور می کند تلاش برای خرید این بازیکن در ژانویه از آنجایی می تواند مفید واقع شود که احتمال دارد با ادامۀ این روند درخشان از سوی این مهاجم جوان، در تابستان رقابت شدیدی برای جذب او شکل بگیرد و قیمت وی نیز بالاتر برود. بنابراین یونایتد در نظر دارد تا در صورت امکان در ژانویه او را جذب کند و سپس تا پایان فصل او به صورت قرضی در سالزبورگ بماند. هرچند باشگاه های بزرگ دیگری نیز به جذب هالند علاقه نشان داده اند ولی یونایتد خوشبین است که رابطۀ خوب سولسشر و هالند موجب شود این جوان 19 ساله به مربی سابقش پاسخ مثبت دهد.

- پپ گواردیولا در فکر تقویت خط دفاع خود است. اسکای انگلیس از علاقۀ منچسترسیتی به جذب ایوانز یا سویونجو خبر داده است. دو مدافعی که این فصل و با حضور راجرز در ترکیب لستر خوش درخشیده اند و از ارکان کلیدی بالانشینی آبی پوشان شهر لستر به حساب می آیند. منچسترسیتی بعد از جدایی کمپانی و مصدومیت بلندمدت لاپورت، در این فصل با مشکلات زیادی در مرکز خط دفاع روبرو شده و همین مسئله نیز باعث شده این تیم از صدرجدول فاصله بگیرد. بر همین اساس شایعاتی در مورد احتمال خرید یک مدافع مرکزی توسط گواردیولا در ژانویه مطرح شده است. منچسترسیتی پیش‌تر هم به جذب ایوانز علاقه نشان داده بود ولی او در نهایت وست برومویچ را به مقصد لسترسیتی ترک کرد.

- مربی جدید بایرن مونیخ تا سال 2020 روی نیمکت این تیم نمی‌نشیند. هانس دیتر فلیک 54 ساله سرمربی بایرن مونیخ تا پایان سال 2019 خواهد بود. او که به طور موقت جانشین کواچ شده بود، در دو مسابقه قبلی که روی نیمکت بایرن مونیخ نشسته بود، دو برد کسب کرده بود و حالا تا پایان نیم فصل نخست فوتبال آلمان (تعطیلات زمستانی بین دو نیم فصل) فرصت دارد ارزش های خود را ثابت کند. رومنیگه روز جمعه با اعلام این مطلب عنوان کرد که؛ تا اطلاع بعدی و حداقل تا کریسمس و شاید هم کمی بیشتر، فلیک سرمربی بایرن مونیخ خواهد بود. این در حالی است که همچنان گزینه های مختلفی برای سرمربیگری به بایرن مونیخ لینک می‌شوند.

- کلوپ از کیفیت فنی زلاتان صحبت کرده است. یورگن کلوپ سرمربی آلمانی لیورپول عنوان کرده اگر زلاتان ابراهیموویچ مهاجم سوئدی سابقه حضور در منچستریونایتد را نداشت، شاید برای جذب وی دست به کار می شد. او در شرایطی این صحبت را مطرح کرده که زلاتان بعد از پایان قراردادش با لس آنجلس گلکسی، هنوز تیم بعدی خود را معرفی نکرده است. کلوپ در این باره گفته است: «اگر برای منچستریونایتد به میدان نرفته بود، شاید در مورد جذب او فکر می کردیم. اما مطمئن هم نیستم که آیا او می‌خواست برای تیم ما بازی کند یا خیر. ما تیمی هستیم با کلی بازیکن. سوای شوخی. احترامی فراوان برای زلاتان قائل هستم، برای کل کارنامه ورزشی‌اش، برای تلاش و برای اعتمادبه نفسش، او شخصیتی فوق العاده دارد و امیدوارم بازنشسته نشود، دنیای فوتبال دلتنگ او می شود.»

- بایرن مونیخ در تابستان قبل تلاش زیادی کرد تا لروی سانه را جذب کند ولی مبلغ درخواستی بالای منچسترسیتی که حداقل 135 میلیون پوند برآورد می‌شد، بایرن مونیخ را کمی مردد ساخت، بعد از ان نیز مصدومیت بلندمدت سانه، عملاً انتقال وی را در این فصل منتفی کرد. با این وجود تلگراف در گزارش اخیر خود مدعی شده است بایرن مونیخ نه تنها از جذب سانه ناامید نشده که همچنان نسبت به خرید او بسیار امیدوار است. آنها خوشبین هستند تابستان بعد با مبلغ به مراتب کمتری بتوانند سانه را جذب کنند، چرا که او وارد 12 ماه پایانی قراردادش خواهد شد. ضمن اینکه از منچستر خبر رسیده است که هم‌تیمی‌های سانه تقربباً اطمینان دارند که او در تابستان بعد به کشورش بازخواهد گشت تا برای بایرن توپ بزند و البته منچسترسیتی نیز تلاش برای یافتن جانشین سانه را آغاز کرده و میکل اویارزبال از سوسیداد یکی از گزینه های این تیم است.

- ممکن است یونایتد در ژانویه برای خرید سانچو دست به کار شود. علاقه منچستریونایتد به جیدون سانچو موضوع تازه ای نیست، یونایتد در تابستان گذشته نیز برای خرید وی تلاش کرد ولی با پاسخ منفی قاطعانۀ دورتموند مواجه شد. با این وجود علاقه یونایتد به این بازیکن از بین نرفته است. در شرایطی که سولسشر نیز عنوان کرده بود که به دنبال جذب اهداف اصلی خود در تابستان 2020 است ولی باشگاه شرایط پنجره نقل و انتقالات زمستانی را هم زیرنظر دارد و در صورتی که فرصت مناسبی پیش آید دست به کار خواهد شد. از آنجایی که سانچو در هفته‌های اخیر اوضاع خوبی در دورتموند نداشته است، گاردین مدعی است که احتمال دارد یونایتد در ژانویه برای خرید این بازیکن دست به کار شود و پیشنهاد جدیدی را ارائه کند. سانچو مدتی قبل به دلیل تأخیر در بازگشت به باشگاه پس از وقفه ملی، محروم شد و برای مدت کوتاهی از ترکیب اصلی دور شد. او در بازی مقابل بایرن مونیخ نیز دقیقه 36 تعویض شد و فاوره دلیل این تعویض را هم عدم تمرکز سانچو دانست.

- اولیویه ژیرو مهاجم 33 ساله و فرانسوی باشگاه چلسی که به دنبال حضور در ترکیب ثابت است، احتمالا در ژانویه چلسی را ترک خواهد کرد، آن هم به سوی مقصدی که به احتمال زیاد باشگاه اینترمیلان خواهد بود. با حضور فرانک لمپارد روی نیمکت چلسی و جواب گرفتن او از اعتماد به جوانان کار ژیرو برای رسیدن به ترکیب اصلی چلسی سخت تر از قبل شده است. در آغاز فصل لمپارد از ژیرو و آبراهام به صورت یک در میان استفاده می‌کرد اما شکوفا شدن آبراهام و 10 گلی که او در لیگ برتر برای آبی ها به ثمر رسانده، ژیرو را کاملا از ترکیب چلسی دور کرده است. او در مسابقات لیگ برتر تنها 122 دقیقه به میدان رفته و فقط یک بازی را از ابتدا آغاز کرده است. اکنون آنتونیو کونته، سرمربی سابق چلسی قصد دارد نقش احیاگر را برای ژیرو بازی کند. به نقل از گاتزتا دلواسپورت کونته به دنبال گزینه ای دیگر برای تقویت خط حمله خود و رقابت با بازیکنانی مثل روملو لوکاکو، آلکسیس سانچز و لاتارو مارتینز می‌گردد و در این میان ژیرو را گزینه ای موثر یافته است.
ناکامی اینتر در نیمه های دوم و از دست دادن برتری در مسابقاتی مثل دیدار با دورتموند در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا کونته را ناامید ساخته و حضور مهاجمی که بتواند در نیمه های دوم به میدان آمده و برای مدافعان حریف در قسمت پایانی بازی مشکل ساز شود، اصلی ترین خواسته اوست؛ خواسته ای که به نظر با ژیرو، قابل دستیابی است. گاتزتا در ادامه گزارش خود به این نکته اشاره کرده که چلسی با پیشنهادی در حدود 6 میلیون پوند راضی به واگذاری ژیرو خواهد شد. انتقال به تیمی دیگر می‌تواند شانس های ژیرو را برای حضور در ترکیب فرانسه برای حضور در یورو 2020 هم حفظ کند. ژیرو که در ژانویه 2018 از آرسنال به چلسی پیوست، در 69 بازی برای آبی ها در تمامی رقابت ها 19 گل به ثمر رسانده و 13 پاس گل هم برای هم تیمی هایش ارسال کرده است.



نظر شما