شناسهٔ خبر: 36471292 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مصوبه جدید کارگروه تنظیم بازار درباره اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات کره

تسنیم

کارگروه تنظیم بازار تصمیمات جدیدی درباره اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کره حیوانی گرفت و تمام محموله‌هایی وارداتی که قبل از تاریخ ۱۸ خرداد ماه سال جاری بارگیری شده بود را مشمول این نرخ ارز دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، بعد از انتشار گزارش این خبرگزاری درباره واردات بیش از ۳۰ هزار تنی کره توسط یک شرکت از کل ۴۳ هزار تن کره وارداتی به کشور در ۳ ماهه ابتدای سال جاری و احتمال بسته شدن سایر کارخانه های بسته بندی کره به دلیل عدم امکان رقابت با آن شرکت،کارگروه تنظیم بازار در جلسه اخیر خود درباره واردات کره تصمیمات جدیدی گرفت و  شرکتهایی که اقدام به واردات این محصول تا تاریخ ۱۸ خرداد سال جاری کرده بودند را از پرداخت مابه التفاوت ۴۸۰۰ تومانی نرخ ارز معاف کرد.

بیشتر بخوانید:

پشت پرده واردات کره

همچنین کارگروه تنظیم بازار به شرکت هایی که کره در گمرک دارند و تاریخ بارگیری آنها قبل از تاریخ یاد شده است ارز اختصاص داد اما شرکت ها مکلف شده اند که گزارش عرضه کره  با نرخ مصوب  را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه کنند.

توزیع کره با قیمت دولتی در بازار

مصوبه کارگروه تنظیم بازار درباره اختصاص ارز به واردات کره که به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و دفتر مقررات صادرات و واردات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ابلاغ شده به شرح زیر است.

نتیجه بررسی کمیته کارشناسی تعیین تکلیف در خصوص اخذ و یا عدم اخذ مابه‌التفاوت ۴۸۰۰ تومان از محموله‌های کره وارداتی موجود در بنادر کشور که با ارز ترجیحی (۴۲۰۰ تومان) وارد کشور گردیده است در جلسه طرح و در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی کره و تنظیم بازار شیر، لبنیات و چربی مقرر گردید:

۴-۱- کلیه محموله‌های تامین ارز شده با نرخ ۴۲۰۰ تومان ( نرخ ارز رسمی) از پرداخت مابه‌التفاوت معاف باشد.

۴-۲- محموله‌های تامین ارز نشده موجود در بنادر که بارنامه حمل آنها مروبط به قبل از ۹۸/۳/۱۸ می‌باشد با نرخ ارزرسمی تامین ارز و بدون پرداخت مابه‌التفاوت ترخیص گردند. دفتر مقررات صادرات و واردات و مرکز توسعه تجارت الکترونیک مکلف می‌باشند با اعلام دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار، گروه ارزی محموله‌های مشمول این بند را در سامانه گروه یک لحاظ نمایند.

۴-۳- محموله‌های تامین ارز نشده که بارنامه حمل آنها بعد از ۹۸/۳/۱۸ می‌باشد مشمول ضوابط جدید نبوده و می‌بایست با نرخ نیما تامین ارز شوند.

تبصره: کلیه شرکت‌های دارویی موجودی و یا محموله‌های ترخیص شده با ارز رسمی مکل به ارائه اسناد و فهرست فروش و توزیع محموله‌ها در قالب بسته‌بندی مصرف‌کننده و فرآورده‌های لبنی مشمول قیمت‌گذاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در شبکه‌های توزیع رسمی و مورد تایید با رعایت نرخ مصوب به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌باشد.

نظر شما