شناسهٔ خبر: 36471124 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

افشارزاده:

کاش به استقلال نمی رفتم

بهرام افشارزاده، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: اگر زمان به عقب برگردد دیگر پیشنهاد مدیرعاملی باشگاه استقلال را قبول نمی‌کنم.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بهرام افشارزاده در خصوص شرایط فوتبال و مسائل مدیریتی در آن به صحبت پرداخت و حرف‌هایی به زبان آورد که می‌تواند جالب باشد. این مصاحبه را می‌خوانید: 

*شما سابقه مدیریت باشگاه استقلال را دارید. امکان دارد دوباره مدیریت این باشگاه را بر عهده بگیرید؟

نه، همان زمان هم که مدیرعامل باشگاه استقلال شدم، یک موقعیت استثنایی بود. البته من استقلال را دوست دارم و با این تیم زندگی کرده‌ام. الان هم روی نتایج این تیم حساس هستم. آن زمان هم به خاطر محمود گودرزی که وزیر ورزش بود مدیریت باشگاه استقلال را بر عهده گرفتم.

*از عملکردتان در باشگاه استقلال راضی هستید؟

جواب این سوال را مردم باید بدهند. من نمی‌توانم نظری بدهم.

*اگر زمان به عقب برگردد باز هم به پیشنهاد مدیرعاملی باشگاه استقلال پاسخ مثبت می‌دهید؟

نه، مدبرعاملی استقلال را قبول نمی‌کردم، چون جایی که معیارهایش، معیار‌های ویژه‌ای نیست، نمی‌توانم کار کنم. متاسفانه کاری که ما می‌کنیم، باشگاه‌داری نیست، بلکه تیم‌داری است. تیم‌داری هم خیلی سخت است، چون مسائل و مشکلات مختلفی مثل کمبود بودجه و بدهی‌ها وجود دارد و ما هم نتوانستیم به اندازه علاقه‌مندی هواداران کار کنیم. البته خوشحال هستم تا زمانی که بودم هواداران و بازیکنان و مربیان احترام خاصی به من می‌گذاشتند.

استقلال در چند بازی گذشته نتایج خوبی کسب کرده، اما همچنان روی سکو‌ها علیه فتحی شعار داده می‌شود.

خوشبختانه در چند بازی گذشته تیم استقلال خیلی خوب بوده و یک سروگردن از همه تیم‌ها و حتی پرسپولیس بهتر بازی کرده است. واقعا چرا باید علیه آقای فتحی که علاقه‌مند است کار کند موضع گیری می‌شود. کسانی که مدیر استقلال و پرسپولیس می‌شوند دوست دارند موفق باشند. واقعا زیبنده هواداران نیست که علیه مدیرعامل‌شان موضع‌گیری کنند. این فرهنگ خوبی برای فوتبال و مخصوصا باشگاه بزرگی مثل استقلال نیست.

*برعکس شما که علاقه‌ای برای مدیریت دوباره در باشگاه استقلال ندارید آقای فتح الله زاده تمایل زیادی دارد که به این باشگاه برگردد.

درباره این موصوع باید آقای فتح الله زاده صحبت کند، اما الان نسبت به ده، پانزده سال پیش خیلی چیز‌ها تغییر کرده است.

*درباره اتفاقات اخیری که در خصوص مربیان خارجی رخ داده صحبت کنید. چون تا نتیجه می‌گیرند تهدید می‌کنند که پول به آن‌ها داده نشود استعفا می‌کنند.‌

ای کاش فدراسیون فوتبال و مدیران تصمیم گیرنده در فوتبال ایران مربیان جوان فوتبال ایران را به کلاس‌های پیشرفته مربیگری می‌فرستادند تا از همین مربیان استفاده کنیم و ملعبه دست مرببان خارجی که صرفا نگاه مادی دارند و فوتبال ایران اهمیتی برای‌شان دارد، نشویم. مربیان ایرانی نباید تفرقه داشته باشند. آن‌ها اگر منجسم باشند می‌توانند جای مربیان خارجی را پر کنند. الان قلعه‌نویی را ببینید که چه تیم خوبی ساخته است یا یحیی گل‌محمدی که در مشهد عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است.

*قلعه نویی عملکرد خوبی در سپاهان داشته، اما برخی اظهارنظر‌های او حاشیه ساز بوده.

همانطور که گفتم مربیان ما نیازمند آموزش هستند. حتی علی دایی هم می‌تواند اسطوره مربیگری باشد، اما واقعا روی مربیان ایران سرمابه گذاری نکرده ایم.

*شما که مدیرعامل استقلال بودید طرفدار این تیم هم هستید؟

من همه رشته‌های ورزشی را دوست دارم و آن زمان هم وظیفه داشتم مدیرعامل استقلال شوم. اینکه بگوییم صد در صد طرفدار استقلال بودم، اینگونه نبوده. اعتقاد دارم باید وظیفه‌ای که بر عهده ما است را به خوبی انجام دهیم.
*استقلال می‌تواند ِدر فصل جاری قهرمان لیگ برتر شود؟

اگر این رویه منطقی ادامه‌دار باشد استقلال می‌تواند قهرمان شود. البته هواداران باید حامی تیم‌شان باشند. ضمن اینکه اگر مربیان استقلال مشکلی هم دارند با مدیر باشگاه صحبت کنند و نه با رسانه ها. واقعا چرا با رسانه‌ها صحبت می‌کنند؟

*و صحبت پایانی.
الان موقع تسویه حساب نیست و هواداران باید از دودستگی پرهیز کنند. ضمن اینکه آقای فتحی باید از پیشکسوتان استقلال مشورت بگیرد.

منبع: میزان

نظر شما