شناسهٔ خبر: 36470919 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ایسنای ۲۰ساله در نگاه رونامه‌نگاران پیشکسوت

رضا قوی فکر: ایسنای شیرین!

71442

رضا قوی‌فکر، روزنامه‌نگار پیشکسوت، «سرعت انتقال خبر»، «حرمت گذاشتن به پیشکسوتان مطبوعات و رسانه» و «بی‌طرف بودن» را از ویژگی‌های بارز ایسنا برشمرد.

صاحب‌خبر -

او در بیستمین سال فعالیت خبرگزاری دانشجویان ایران، از عبارت «ایسنا، خبرگزاری دلنشین» استفاده می‌کند و می‌گوید: در همه‌ جای دنیا و در همه‌ی امور افراد و سازمان‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم. می‌توان گفت، در بین خبرگزاری‌ها، ایسنا خیلی بی‌طرف کار می‌کند.

سخنگوی انجمن پیشکسوتان مطبوعات حرمت گذاشتن و ادای احترام به پیشکسوتان مطبوعات و رسانه را از ویژگی‌های مثبت این خبرگزاری توصیف می‌کند و می‌گوید: ایسنا به کسانی که قبل از خود این راه را رفته‌اند حرمت می‌گذارد، توصیه‌ام این است همچنان بی‌طرف و صادق بمانید و همچنان مخاطب را از خودتان بدانید.

رضا قوی‌فکر مهمترین خاطراتش با تکه‌های روزنامه‌ عجین شده است؛ خاطراتی که پیش از روزنامه‌نگار شدن هم رد و پایشان جسته و گریخته روی صفحات کاهی روزنامه‌ها دیده می‌شود؛ رضا قوی‌فکر، روزنامه‌نگاری که ۴۳ سال پیش، وقتی جوان ۲۰ ساله‌ای بود، مسؤولیت کشیک شب حوادث روزنامه «کیهان» را بر عهده گرفت و حالا که ۶۵ ساله است، مدیر مسؤول و سردبیر نشریه «هزار نقش» و سخنگوی انجمن پیشکسوتان مطبوعات است.

قوی فکر پیشتر در مصاحبه‌ای با ایسنا که در آن از خاطرات چهل سال فعالیت خود در عرصه مطبوعات گفته بود، یادآور شده بود: هشتم اردیبهشت ۱۳۳۳ در تهران و در خانواده‌ای سنتی فرهنگی و در دنیا به دنیا آمدم. پدرم اهل ادب و خوش‌نویس بود و آدم‌های باسواد را فقط افرادی می‌دانست که خط‌ خوبی داشته باشند. با وجود اینکه نزدیک به ۴۰ سال با پدرم تفاوت سنی داشتم، ولی بسیار با او احساس رفاقت و نزدیکی می‌کردم. پدرم همیشه اهل خواندن حافظ و سعدی و فردوسی بود، اما از همه جالب‌تر برایم روزهای سه‌شنبه بود که با «کیهان بچه‌ها» به خانه می‌آمدند. همان کیهانی که بعدها در آن استخدام شدم. وقتی که «کیهان بچه‌ها» را می‌دیدم، انگار دنیا را به من ‌داده‌اند، دیگر حتی غذا خوردن هم یادم می‌رفت. به زیرزمین می‌رفتم و پشت یک میز قدیمی که انگار به جنگ جهانی دوم اختصاص داشت و روی یک صندلی لهستانی می‌نشستم و غرق تماشای «کیهان بچه‌ها» می‌شدم.»

انتهای پیام

نظر شما