شناسهٔ خبر: 36470582 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ائتلاف سعودی روز جمعه ۱۲ بار یمن را هدف حمله قرار داد

تهران - ایرنا - سخنگوی نیروهای مسلح یمن با یادآوری نقض آتش بس از سوی ائتلاف سعودی اعلام کرد: کشورهای متجاوز در ادامه جنگ افروزی‌ها و تجاوز نظامی به مناطق مرزی و داخلی یمن، روز جمعه ۱۲ بار مناطق مختلف یمن را هدف حمله قرار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» افزود: در عین حال نیروی‌های متجاوز با وجود برخورداری از پوشش هوایی، موفق به هیچ گونه پیشروی قابل توجهی در این مناطق نشدند.

وی خاطرنشان کرد که دشمن متجاوز با نقض صریح و آشکار توافقنامه صلح سوئد، منطقه اللحیه در استان الحدیده را مورد حمله هوایی قرار داد.

نظامی یمنی ۲ روز پیش نیز اعلام کرد که نیروهای دشمن با گسترش حملات به مناطق مختلف یمن و برخی مناطق مرکزی، بیش از هفت بار به خانه‌ها و دارایی‌های شهروندان یمنی حمله کردند.

وی افزود که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ضمن جلوگیری از تجاوز  عناصر دشمن، خسارت‌های سنگینی به آنها وارد کردند.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۱۳ دسامبر سال گذشته (۲۲ آذر ۹۷) در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق هایی از جمله موضوع مبادله اسرای دو طرف دست یافتند اما این توافق ها با توجه به اختلاف ها اجرا نشد.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی  و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند.

براثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شده و براساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

نظر شما