شناسهٔ خبر: 36470332 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

لحظه تاثیرگذار روند علنی استیضاح ترامپ | حمله ترامپ به سفیر سابق در حین شهادت در کنگره

دونالد ترامپ همزمان با شهادت سفیر سابق آمریکا در اوکراین در روند استیضاح او در کنگره به طور غیر عادی به حمله توئیتری به او پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، این حمله توئیتری ترامپ بر ضد ماری یوانوویچ، سفیر پیشین آمریکا در اوکراین هم زمان با شهادت او در کنگره در روز جمعه۲۴ آبان آنقدر غیرعادی بود که نمایندگان حزب مخالف دموکرات آن را نوعی «تهدید شاهد» خواندند.

یوانوویچ در دومین روز پخش علنی تلویزیونی شهادت‌ها در روند استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا گفت چگونه با فساد در اوکراین جنگیده و چگونه دولت ترامپ در ابتدای امسال به طور ناگهانی او را به واشنگتن احضار و برکنار کرده است.

دموکرات‌ها می‌گویند هدف از برکناری یوانوویچ باز کردن راه برای متحدان ترامپ برای متقاعد کردن اوکراین به شروع تحقیقاتی درباره فساد مالی رقیب انتخاباتی او جو بایدن و پسرش هانتر بوده است که عضو هیئت مدیره یک شرکت نفتی اوکراینی بود.

تلاش ترامپ برای مجبور کردن اوکراین به تحقیق درباره بایدن و پسرش در کانون روند استیضاح ترامپ بوسیله دموکرات‌ها است تا معلوم شود آیا رئیس‌جمهور آمریکا از دستگاه سیاست خارجی این کشور برای تخریب یی از رقبای بالقوه‌اش در انتخابات ۲۰۲۰ سوءاستفاده کرده است یا نه.

ترامپ در حین شهادت یوانوویچ در توئیتی نوشت:‌ «هر جایی که یوانوویچ رفته اوضاع خراب شده. شروع کار او در سومالی بود، اوضاع آنجا چطور شد؟»

در یکی از تاثیرگذارترین لحظات روند علنی استیضاح که از روز چهارشنبه شروع شده است، آدام شیف، رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان که روند استیضاح را رهبری می‌کند، از یوانوویچ پرسید واکنشش به این توئیت چیست و او پاسخ داد: «بسیار تهدیدآمیز است.»

شیف پاسخ داد: «خوب، اجازه دهید خانم سفیر به اطلاع شما برسانم، برخی از افراد در اینجا موضوع تهدید شاهد را بسیار بسیار جدی می‌گیرند.»

نظر شما