شناسهٔ خبر: 36469871 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ضرورت توسعه زیرساخت‌های ترانزیتی استان اردبیل

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل برای توسعه ارتباطات خود با بازار جهانی و هم‌چنین جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیازمند توسعه زیرساخت‌های ترانزیتی خود است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن شامگاه امروز در نشست اعضای کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی استان اردبیل اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت حضور در استان اردبیل و سرمایه‌گذاری در این استان بحث ترانزیت کالا، مبادی ورودی و خروجی، دغدغه راه و جاده مناسب، خطوط ریلی و هوایی و ... است.

وی افزود: قطعا تا زمانی‌که زیرساخت‌های مورد نیاز از این حیث در استان اردبیل مهیا نشود فعالان بخش خصوصی تمایل زیادی برای سرمایه‌گذاری در این استان را نخواهند داشت‌‌.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل تصریح کرد: در همین راستا از سال‌های گذشته درخصوص موضوع ترانزیت کالا از اردبیل و توسعه این بخش و احداث خطوط ریلی، اقداماتی انجام یافته و امروزه نیز برای اینکه استان اردبیل از بن‌بست خارج شده و توان حضور در بازارهای جهانی داشته باشد باید به یکی از ریل‌های جهانی وصل شده و ریل داخلی را نیز به اتمام برساند.

وی بیان کرد: در خصوص خط ریل داخلی سالیان سال است که پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه انجام می‌یابد و با توجه به خبرهای سال‌های اخیر و تخصیص فاینانس داخلی برای اتمام این پروژه مهم و ضروری، امیدواریم که در سال‌های آتی شاهد تکمیل این خط ریلی و اتصال استان اردبیل به خط ریلی داخلی باشیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان عنوان کرد: اما در خصوص خطوط ریلی خارجی و ترانزیت کالا از این مسیر نیز درصدد آن هستیم تا از نزدیکترین نقطه استان اردبیل خط ریلی خود را به کشور آذربایجان وصل کرده و این‌گونه وارد بازار شمال کشور شویم و خوشبختانه طی مذاکرات فی مابین کمیسیون اقتصادی دو کشور به تفاهم‌های اولیه رسیدیم.

پیرموذن ادامه داد: در کنار آن یکی دیگر از اقدامات موثر و مثبت انجام یافته در ماه‌های اخیر برای توسعه اقتصادی استان اردبیل موضوع ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین ایران و آذربایجان در استان اردبیل بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: با ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان تولیدات در این شهرک از معافیت ۳۶ درصدی هزینه‌های گمرکی برای ورود به بازار ۱۸ کشور را خواهد داشت که این موضوع زمینه مناسبی را برای فعالیت سرمایه‌گذاران در این محدوده را فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/3463/117

نظر شما