شناسهٔ خبر: 36469763 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رئیس شورای عالی استان‌ها‌:

جدایی ری از تهران صراحتاً با قانون مغایرت دارد

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به بحث جدایی ری از تهران گفت: تمرکز نمایندگان مجلس و دولت بر خط‌کشی‌های سرزمینی مغایر نص صریح قانون است.

صاحب‌خبر -


به گزارش تسنیم، مرتضی الویری در بیست و پنجمین جلسه عمومی شورای عالی استان‌ها با اشاره به زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت:  ایمنی و مدیریت بحران در برابر بلایای طبیعی و حوادث، موضوعی محدود به مدیریت شهری نیست، بلکه نیاز به همکاری و هماهنگی تمام نهادهای سیاست‌گذار و مجری و عموم شهروندان دارد.
الویری افزود: تأمین ایمنی و افزایش تاب‌آوری شهری نیازمند وجود ساختارهای مدیریتی یکپارچه، چابک و پویا است که در شرایط بحرانی بتواند بحران‌های شهری را مدیریت کرده و آسیب‌ها را به حداقل برساند.
وی با اشاره به اینکه ما در شورای عالی استان‌ها و همکارانمان در دولت و مجلس نیاز به تمرکز بر مدیریت یکپارچه سرزمینی داریم، تاکید کرد: موضوعی که اخیرا توسط برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر جدایی ری از تهران مطرح می‌شود، ضمن مغایرت صریح با قانون، لزوم توجه دوباره به لایحه مدیریت یکپارچه را نشان می‌دهد. تفرق‌گرایی و بخشی‌نگری در اداره کلان‌شهرها، چندپارگی سرزمینی، اتلاف منابع و موازی کاری را منجر می‌شود.  
خداوند باید با وزش باد برای حل آلودگی هوا عنایت کند!
همچنین در ادامه رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که در این جلسه حضور داشت گفت: تخصیص اعتبارات قانونی به شهرداری‌ها توسط دولت و وزارت راه و شهرسازی یکی از موضوعات مهم میان این دو نهاد است که به‌طور مشخص پیگیری و عملیاتی نشده است.
در این مراسم وزیر راه و شهرسازی نیز  با تکرار راه حل ارائه شده از سوی شهردار تهران برای حل مشکل آلودگی هوا ،گفت: در روزهای گذشته شاهد آلودگی در کلانشهرها و همچنین در تهران بوده‌ایم که باید از خدای متعال درخواست کنیم که جریان و وزش بادی را بر ما عنایت کند.

برچسب‌ها:

نظر شما