شناسهٔ خبر: 36469685 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

    
    دستگیری زمین‌خوار
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان کردستان از کشف یک فقره زمین‌خواری به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال توسط ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد.
سرتیپ «علی آزادی» اظهار داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده تصرف اراضی ملی در یکی از محلات شهرستان سنندج، موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: با تحقیقات ماموران مشخص شد، متهم بیش از 5 هزار متر از زمین‌های اراضی ملی متعلق به اداره راه و شهرسازی را به صورت غیرقانونی به تصرف غیرمجاز درآورده و اقدام به احداث کرده است.
این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: با محرز شدن جرم تصرف عدوانی، فرد خاطی احضار و در مواجهه با مستندات موجود از سوی ماموران به تصرف غیرمجاز بیش از 5 هزار متر مربع از اراضی ملی با برآورد اعلامی کارشناسان به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال اعتراف کرد.
متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
ورود مینی‌بوس به مدرسه
سرویس شهرستان‌ها: سرهنگ «مجید صالح‌پور» رئیس پلیس راهور استان هرمزگان گفت: برابر اعلام مرکز پیام پلیس راهور شهرستان بندر عباس مبنی بر وقوع یک فقره تصادف جرحی واقع در شهرک نیایش روبه‌روی دبستان دخترانه، ماموران با حضور در صحنه مشاهده کردند راننده یک مینی‌بوس در مقابل دبستان نیایش جهت خرید از سوپر مارکت اقدام به پارک خودرواش کرد و در همین حین، کودک خردسالی که در درون خودرو بود ضمن بازی با دنده، منجر به خلاصی خودرو شده که با توجه به وضعیت معبر (شیب سرازیری)، مینی‌بوس به راه افتاد و پس از برخورد با 3 دستگاه خودرو دیگر با درب مدرسه برخورد و وارد حیاط آن شد.
این مسئول انتظامی تصریح کرد: در این حادثه 5 نفر مجروح که 4 نفر از این دانش‌آموزان دچار آسیب‌دیدگی جزئی شدند و یک نفر دیگر نیز دچار شکستگی دست شد.
رئیس پلیس راهور استان با تاکید بر اینکه علت وقوع حادثه بی‌احتیاطی از سوی راننده مینی‌بوس به علت عدم رعایت نکات ایمنی در پارک صحیح خودرو تشخیص داده شده است، خاطرنشان کرد: خودرو توقیف و راننده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.
قاچاق دام
سرویس شهرستان‌ها: ماموران پلیس راه محور راز و جرگلان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل 120 راس گوسفند مشکوک شده و دستور ایست صادر کردند.
با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که این تعداد گوسفند فاقد مجوز هستند برابر اعلام کارشناسان دامپزشکی ارزش دام مکشوفه یک میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد شده است.
رئیس پلیس راه استان تصریح کرد: دام‌‌های کشف شده تحویل اداره دامپزشکی شهرستان راز و جرگلان شد.
چک‌پول تقلبی
سرویس شهرستان‌ها:
پس از اطلاع‌ ماموران پلیس کرمانشاه در خصوص حمل مقدار زیادی چک‌پول تقلبی در یک‌دستگاه خودروی پراید، توقیف آن در دستور کار قرار گرفت.
ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان کرمانشاه پس از انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی خودروی مذکور در شهرک مهدیه شده و پس از توقیف و بازرسی از آن، 200 قطعه چک‌پول 500 هزار ریالی تقلبی به ارزش 100 میلیون ریال کشف کردند.
2 متهم در این رابطه دستگیر و به دستگاه قضایی و صدور حکم لازم معرفی شدند.
سوخت قاچاق به مقصد نرسید
سرویس شهرستان‌ها:
در تداوم طرح‌ها و تدابیر مبارزه با سوخت قاچاق، ماموران پلیس ریگان با استفاده از منابع اطلاعاتی از تردد یک دستگاه تریلر حامل سوخت قاچاق از حوزه شهرستان‌ «ریگان» باخبر شدند.
ماموران پلیس این تانکر را در محور اصلی شهرستان «ریگان» متوقف کردند، در این عملیات 30 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل که از نقاط مرکزی کشور به مقصد استان‌های شرقی و نهایتا انتقال به خارج کشور بارگیری شده بود، کشف و در این رابطه یک نفر  دستگیر شد.
قاچاق پودر پنیر
سرویس شهرستان‌ها:
ماموران ایست و بازرسی مسجد ابوالفضل(ع) هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور «ایرانشهر- بزمان» به یک دستگاه تریلی کشنده مشکوک شدند.
ماموران این فرماندهی پس از هدایت خودرو به داخل ایستگاه در بازرسی از آن 25 تن پودر پنیر قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف کردند.
کارشناسان ارزش تقریبی این محموله قاچاق را یک میلیارد ریال برآورد کردند، کامیون توقیف و راننده متخلف با تشکیل پرونده راهی دادسرا شد.
توقیف کامیون حامل مواد محترقه
سرویس شهرستان‌ها:
با اشراف اطلاعاتی ماموران انتظامی شهرستان «دیواندره» مبنی بر قاچاق مواد محترقه، کامیون حامل مواد محترقه در یکی از محورهای ورودی به شهر شناسایی شد. با هماهنگی مراجع قضایی خودروی مذکور متوقف و در بازرسی از آن 75 هزار و 936 عدد انواع مواد محترقه کشف شد. در این رابطه یک نفر دستگیر شد. کارشناسان ارزش محموله کشف شده را بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد کردند.
دستگیری عاملان نزاع خانوادگی
همدان- خبرنگار کیهان:
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان از بازداشت چهار نفر از مسببان درگیری خبر داد و گفت: این درگیری به دلیل اختلاف ملکی با یکدیگر ایجاد شد.
حسین بشری با بیان اینکه 2 خانواده در شهر گل‌تپه کبودراهنگ از مدت‌ها پیش بر سر زمین اختلاف داشتند، افزود: اختلاف این دو خانواده، موجب نزاع دسته‌جمعی در محل شد و طرفین درگیری با استفاده از چوب و سنگ به یکدیگر آسیب وارد کرده و سه تن در این درگیری مجروح شدند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان عنوان کرد: در این درگیری 2 نفر از مجروحان پس از ساعاتی مداوا از بیمارستان ترخیص و یک نفر از مجروحان بستری شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنان پرونده این درگیری در مرجع قضایی شهر گل‌تپه در حال رسیدگی است.
انفجار مخزن بنزین
سرویس شهرستان‌ها:
بر اثر انفجار مخزن بنزین کامیون در شهر محمدیار، دو جوشکار جان خود را از دست دادند. این دو جوشکار در حال کار بر روی مخزن 32 هزار لیتری بنزین بودند که بی‌احتیاطی آنان موجب بروز حادثه مرگبار شد. علاوه بر این 5 نفر از جمله راننده کامیون نیز به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.
کشف برنج احتکاری
سرویس شهرستان‌ها:
مأموران اداره نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی استان خراسان رضوی در بازرسی از یک انبار 273 تن و 800 کیلوگرم برنج احتکار شده به ارزش 30 میلیارد ریال کشف کردند.
کارشناسان ارزش برنج کشف شده را 30 میلیارد ریال برآورد کردند. انبار موردنظر پلمب و برنج‌های مکشوفه تحویل نمایندگان اداره صنعت و معدن و تجارت استان شد.
ناکامی قاچاقچیان مواد مخدر
سرویس شهرستان‌ها:
مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس به همراه کارکنان انتظامی شهرستان «بوانات» مطلع شدند افرادی با یک سواری 405 قصد انتقال یک محموله تریاک از شرق کشور به شیراز را دارند که موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
مأموران پس از ایست و بازرسی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس، موفق شدند با شگردهای خاص پلیسی یک سواری 405 را شناسایی و پس از مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کنند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه قاچاقچیان با آتش زدن خودرو حامل مواد مخدر قصد متواری شدن را داشتند، تصریح کرد: مأموران پس از خاموش کردن خودرو در بازرسی دقیق از آن؛ 172 کیلو و 600 گرم تریاک و 127 کیلو و 400 گرم سوخته تریاک کشف کردند.
پس از طی مسافتی در این زمینه 2 قاچاقچی دستگیر و روان
زندان شدند.

نظر شما