شناسهٔ خبر: 36469380 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 پوتين: طبق برنامه اس 400 را به هند تحويل مي دهيم

رئيس جمهور روسيه از تحويل سامانه دفاعي اس 400 به هند طبق توافق انجام شده با دهلي خبر داد.به گزارش مهر به نقل از رويترز، «ولاديمير پوتين» رئيس جمهور روسيه که به تازگي در برزيل با «نارندارا مودي» نخست وزير هند ديدار کرده، از تحويل سامانه اس 400 به اين کشور طبق برنامه خبر داد.

هند بعد از ترکيه دومين متحد آمريکا محسوب مي شود که اقدام به خريد سامانه اس 400 از روسيه مي کند. هند در توجيه خريد اين سامانه دفاعي و براي کاهش نگراني هاي امريکا در مورد سامانه اس 400، گفته است براي تقويت تدابير دفاعي‌اش عليه چين، به اين سامانه نيازمند است.

بشار اسد:هرگز با تقسيم سوريه موافقت نخواهيم کرد

رئيس‌جمهوري سوريه تاکيد کرد که اين کشور تحت هيچ شرايطي زير بار تقسيم و تجزيه نمي‌رود.به گزارش ايلنا به نقل از اسپوتنيک، «بشار اسد» رئيس‌جمهوري سوريه اعلام کرد که دمشق تحت هيچ شرايطي با تقسيم سوريه موافقت نخواهد کرد.وي با اشاره به دستيابي به توافق بين طرفين سوري و ترک، گفت که اکنون بايد به ترکيه بگوييم که زمان آن رسيده است که شروع به خروج از خاک سوريه کنيد.

سهميه بنزين آبان‌ماه خودروهاي شخصي شارژ شد

شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران با انتشار اطلاعيه شماره سه اعلام کرد که سهميه بنزين آبان‌ماه مالکان خودروهاي شخصي به طور کامل در کارت سوخت آن‌ها تغذيه شده است.به گزارش وزارت نفت، شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران در پي اجراي طرح سهميه‌بندي بنزين اطلاعيه شماره سه را منتشر کرد.

در اين اطلاعيه آمده است: پيرو اطلاعيه شماره يک شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران درباره سهميه‌بندي بنزين، به اطلاع هموطنان مي‌رساند سهميه بنزين آبان‌ماه مالکان خودروهاي شخصي از ساعت صفر روز جمعه (24 آبان‌ماه) به‌طورکامل در کارت سوخت آن‌ها تغذيه شده و در صورت مصرف نکردن، به ماه بعد انتقال مي‌يابد. در ضمن، سهميه بنزين کارت‌هاي سوخت خودروهاي شخصي تا 6 ماه قابل ذخيره‌سازي است.

در اين اطلاعيه تاکيد شده بنزين سوپر به‌صورت تک نرخي و با نرخ
سه هزار و 500 تومان به ازاي هر ليتر فقط با استفاده از کارت آزاد جايگاه‌دار قابل عرضه بوده و امکان سوخت‌گيري اين فرآورده از سوي کارت‌هاي سوخت شخصي ميسر نيست.

روسيه نيروهاي خود را در پايگاه آمريکا در شمال سوريه مستقر کرد

شبکه تلويزيوني وابسته به وزارت دفاع روسيه گزارش کرد، روسيه هليکوپترهاي نظامي و نيروهاي خود را در پايگاه هوايي گسترده‌اي در شمال سوريه مستقر کرد که نيروهاي آمريکا آن را ترک کرده‌اند.به گزارش ايسنا، در فيلمي که از شبکه تلويزيوني "زوزدا" وابسته به وزارت دفاع روسيه پخش شد، نيروهاي پليس نظامي مسلح روسيه وارد اين پايگاه در استان حلب در شمال سوريه شدند که در نزديکي مرز اين کشور با ترکيه قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما