شناسهٔ خبر: 36468851 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سیاسی استاندار:

جشنواره اقوام فرصتی برای تبادل فرهنگی است

سمنان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: برگزاری جشنواره ملی، فرهنگی، ورزشی و آیینی اقوام ایرانی فرصت مناسبی برای تبادل فرهنگی قبایل ایران زمین است.

صاحب‌خبر -

حبیب‌الله خجسته‌پور عصر جمعه در آیین اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت در موزه علم و صنعت شهرستان گرمسار استان سمنان، افزود: مردم این استان با برگزاری این جشنواره با فرهنگ و آداب ‌و رسوم دیگر استان‌های کشور آشنا شدند.

وی با اشاره به اقدام‌های مطلوب دولت تدبیر و امید در برگزاری جشنواره‌های ملی، بیان کرد: دولت تمام تلاشش را به‌منظور بسترسازی و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و آئینی در کشور به کار گرفته است. ‌

خجسته‌پور به قدمت و تاریخ کهن سمنان اشاره و تاکید کرد: با وجود مکان‌های تاریخی در این استان می‌توان با اجرای این‌گونه جشنواره‌ها در راستای جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری گام برداشت.

معاون استاندار سمنان خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ بوم‌گردی این استان از تغییر کاربری و احیاء مکان‌های باستانی و خانه‌های روستایی حاصل می‌شود که با استقبال مطلوب مردم مواجه شد.

وی ابرازداشت: رونق بوم‌گردی از برنامه‌های اصلی برای توسعه گردشگری است و تسهیلات ارزان قیمت نیز به همین منظور در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: چند برابر شدن بوم‌گردی‌ها در چند سال گذشته نتیجه اجرای برنامه‌های کارآمد دولت تدبیر و امید است.

ششمین دوره جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت شامگاه جمعه در موزه علم و صنعت شهرستان گرمسار استان سمنان با معرفی گروه‌های برتر در سه بخش، بازی‌های بومی و محلی، آیینی و عشایری با حضور معاون توسعه ورزش زنان وزیر ورزش، نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی،  رئیس فدراسیون ورزش‌های بومی و محلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان و جمعی از مسوولان استانی پایان یافت.

نظر شما