شناسهٔ خبر: 36468362 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تظاهرات امروز عراق به‌روایت تصاویر؛ درخواست قابل توجه معترضان

رسانه‌ها و پایگاه‌های عراقی در فضای مجازی، تصاویر مختلفی از تحولات امروز این کشور و تظاهرات در برخی مناطق منتشر کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در تصاویر منتشرشده در فضای مجازی، عکسی توجه همه را به خود جلب کرده است، در  این عکس شهروندان عراقی  پلاکاردی را در دست گرفته‌اند که جملات قابل توجهی بر روی آن نوشته شده است.

در این پلاکارد بر ضرورت اعدام تروریست‌های تکفیری و لغو حقوق افرادی که بعثی و فدائیان صدام خوانده شده‌اند، تأکید شده است.

 

کشور عراق ,

در پلاکارد نوشته شده است : «ما خواستار اعدام 6300 تروریست موجود در زندان‌های الناصریه هستیم تا 60 میلیارد دینار سالیانه برای اشتغال صدها نفر از جوانان فراهم شود، ما خواهان لغو حقوق عناصر حزب بعث و فدائیان صدام هستیم که تعدادشان 551720 نفر است».

عکس زیر مربوط به میدان التحریر بغداد است؛

کشور عراق , کشور عراق ,

عکس زیر مربوط به بندر ام‌قصر در استان بصره در جنوب عراق  است و رسانه‌های عراق با انتشار این عکس از تظاهرات معترضان در این بندر مهم خبر داده‌اند؛

کشور عراق ,

عکس زیر را حیدر العذاری سفیر عراق در  اردن از خود و برهم صالح رئیس جمهوری عراق در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر کرد که در این عکس، یک تی‌شرت ورزشی در گوشه دفتر کارش در کاخ السلام قرار دارد که به‌روی آن شعار «ما وطن را می‌خواهیم» حک شده است که یکی از شعارهای مطرح در تظاهرات عراقی‌ها از ابتدای اکتبر بوده است.

یک مسئول در دفتر ریاست جمهوری عراق گفته است این لباس ورزشی را هیئتی که نمایندگان تظاهرات کنندگان بودند، به برهم صالح تقدیم کردند و وی آن را در راستای حمایت از خواسته‌هایشان در دفتر ریاست جمهوری قرار داد.

 

کشور عراق ,

انتهای پیام/+

نظر شما