شناسهٔ خبر: 36468325 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به میزبانی مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف:

مدیران مراکز رشد واحدهای فناور سراسر کشور گردهم می‌آیند

تهران- ایرنا- مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف از برگزاری سی و دومین نشست مدیران مراکز رشد واحدهای فناور سراسر کشور در روز دوشنبه ۲۷ آبان ماه در این دانشگاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر محمد فخارزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: در این نشست که ۲۰۰ مدیر مرکز رشد سراسر کشور حضور دارند، معرفی ناحیه نوآوری شریف و تعامل مراکز علم و فناور در دانشگاه‌ها، ارائه نظام‌نامه‌های جذب و پذیرش و ارائه خدمات به واحدهای فناوری در مراکز رشد، انتقال تجارب مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف در ۱۶ سال گذشته، انتقال تجربه در بررسی و هدایت ایده‌محوری در مراکز رشد ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: هدف مراکز رشد گسترش فرهنگ کسب و کار در کشور و کمک به واحدهای نوپا برای کسب آموزش‌ها و مهارت‌های لازم جهت ورود به عرصه رقابت است؛ در واقع مرکز رشد ضمن در اختیار قرار دادن فضای انتقال و دفتر کار در مجاورت دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری با ارائه خدمات متنوع آموزشی، مشاوره‌ای تبلیغاتی، بازاریابی و شبکه سازی به رشد کسب و کارهای نوپا کمک می‌کنند.
فخارزاده یادآور شد: این خدمات موجب تسهیل فرآیند تجاری‌سازی محصولات شده و هزینه‌ها و مخاطرات شرکت‌های مستقر را کاهش می‌دهد، به طور نمونه مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف تا به حال میزبان بیش از ۳۰۰ واحد فناوری بوده و در حال حاضر بیش از ۶۰ شرکت نوپا در این مرکز و واحدهای تخصصی مستقر هستند.
وی گفت : هدف اصلی نشست‌های مدیران مراکز رشد سراسر کشور، تعامل مدیران مراکز رشد با یکدیگر، شبکه‌سازی و آگاهی از آخرین قوانین و سیاستگذاری‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص مراکز رشد و پارک های علم و فناوری است.

نظر شما