شناسهٔ خبر: 36468240 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ربیعی: حمایت از محرومان با درآمد بنزین

سخنگوی دولت، یکی از اهداف اصلاح قیمت بنزین را حمایت از طبقه کم درمد جامعه برشمرد و افزود: درآمد حاصل از اصلاح قیمت بنزین به حساب حدود 60 میلیون ایرانی واریز می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 علی ربیعی افزود: براساس تصمیم دولت، مقرر شد به ۱۸ میلیون خانوار کمک شود. وی با بیان این که درآمد حاصل از افزایش قیمت سوخت، به بودجه جاری کشور یا تملک و یا دارایی نمی‌رود، گفت: این تصمیم درست، برای اصلاح ساختار بودجه بوده است.

سخنگوی دولت با اشاره به این که سال‌ها اقتصاددان‌های مختلف در خصوص یارانه‌های پنهان صحبت می‌کردند، افزود:، اما بعضی‌ها در خصوص زمان اجرای اصلاح ساختار بحث داشتند.

آقای ربیعی با بیان این که اصلاح ساختار دردناک است، گفت: اما این اصلاح، آثار مثبت خود را در میان مدت نشان خواهد داد.

وی با اشاره به تصمیم درستی که دولت اتخاذ کرده تا بر روی زندگی مردم اثرگذار نباشد، افزود: هم اصلاح ساختار صورت گرفته و هم درآمد ناشی از افزایش قیمت سوخت، به سمت حدود ۶۰ میلیون نفر از طبقات متوسط و پایین جامعه سرازیر می‌شود تا به معیشت آنان کمک شود.

سخنگوی دولت گفت: فکر می‌کنم تصمیم درستی اتخاذ شده و تلاش ما بر این است افرادی که خارج از این تصمیم مانده اند به ما اجازه خواهند داد که وضعیت آنان را بررسی کنیم.

آقای ربیعی افزود: این افراد می‌توانند در آینده به ۶۰ میلیون نفر اضافه شوند و هیچ جای نگرانی نیست چرا که هم هزینه این افراد ذخیره است و اگر در آینده کسی اضافه شود مشکلی در پرداخت نخواهد بود.

وی اضافه کرد: این که ما پول را در جهت معیشت مردم ببریم، از این جهت بود که هم اصلاح ساختار انجام دهیم، هم از قاچاق سوخت جلوگیری کنیم همچنین صرفه جویی کنیم ضمن اینکه در دوران تحریم، باید از اقشار کم درآمد و پایین جامعه حمایت کنیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: ​این طرح در کنار کنترل تورم است، ​ چرا که افزایش قیمت تاکسی، افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی و قیمت حمل و نقل را نخواهیم داشت.
 
<div id="video-display-embed-code_249551" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/744795/249551?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما