شناسهٔ خبر: 36468058 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

«هیچ جریان سیاسی نباید از افزایش قیمت بنزین سوءاستفاده کند»

صاحب‌خبر -

امام جمعه اردبیل گفت: ملت ما انتظار دارند تا در سایه تدبیر و حرکت منطقی دولتمردان منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین صرف زیرساخت‌ها و رفاه عمومی شود و هیچ جریان سیاسی حق ندارد از این امر به نفع خود سوءاستفاده کرده و آن را به انتخابات پیش رو و یا دیگر مباحث مرتبط سازد.

به گزارش ایسنا آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: دولت وعده داده است درآمد حاصل از این افزایش قیمت بنزین به جیب مردم به ویژه ایجاد رفاه در اقشار مستضعف سرازیر شود که اگر این کار به درستی به نتیجه برسد، وثوق و اعتماد مردم نیز افزایش می‌یابد.

امام جمعه اردبیل فاصله هزار تومانی قیمت بنزین را با ۱۷ هزار تومانی قیمت واقعی آن یادآور شد و گفت: این تفاوت قیمت قاچاقچیان را به پرسودترین قاچاق یعنی سوخت وسوسه کرده است که با کارتی شدن سوختگیری جلوی قاچاق و هدررفت منابع گرفته می‌شود.

عاملی با اظهار تاسف از مصرف روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین در کشور بیان کرد: با اقدام دولت در سهمیه‌بندی بنزین و کارتی کردن آن نه تنها جلوی مصرف بی‌رویه گرفته می‌شود، بلکه مردم به استفاده از وسایط نقلیه عمومی و پیاده‌روی تشویق و ترغیب می‌شوند و جلوی ازدیاد بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر امراض گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: دولت سوبسید وحشتناکی را به سوخت پرداخت می‌کند که برخی از خانواده‌ها با داشتن چندین خودرو از این یارانه بهره‌مند شده و عده‌ای دستشان از آن کوتاه است که انتظار می‌رود درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین صرف نیازمندان واقعی شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرنگان رهبری افزود: ملت ما انتظار دارند تا در سایه تدبیر و حرکت منطقی دولتمردان منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین صرف زیرساخت‌ها و رفاه عمومی شود و هیچ جریان سیاسی حق ندارد از این امر به نفع خود سوءاستفاده کرده و آن را به انتخابات پیش رو و یا دیگر مباحث مرتبط سازد.

عاملی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با دفاع از عملکرد قوه قضائیه در چند ماه اخیر در مبارزه با فساد و بی‌عدالتی اجتماعی در جامعه گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر این دو اصل تاکید داشتند که رئیس جدید قوه قضائیه این فرامین را نصب‌العین خود قرار داده و در ماه‌های اخیر ۴۹ هزار میلیارد تومان پول بیت‌المال را به خزانه بازگردانده و در کنار آن از چهار هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی نیز جلوگیری کرده است.

وی اظهار کرد: برخورد و محاکمه مفسدان دانه درشت از دیگر اقدامات قوه قضائیه بوده که اعتماد ملت را بازگردانده و این فعالیت‌ها باید ادامه پیدا کند و هیچکس حق ندارد از این حرکت بهره‌برداری سیاسی کرده و یا اقدام مبارک این قوه را زیرسوال ببرد.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: دولت در کنار همراهی قوه قضائیه در صیانت از حق و حقوق ملت نباید اجازه دهد تا عده‌ای از منابع این کشور سوءاستفاده کنند و بهتر است با طراحی نظام صیانت در کشور جلوی اختلاس و مفاسد اقتصادی گرفته شود.

عاملی در ادامه احداث شهرک مرزی مشترک بین ایران و آذربایجان را فرصت استثنائی در تحول اقتصادی این استان دانست و خاطرنشان کرد: با اتصال راه آهن اردبیل – مغان به جمهوری آذربایجان امکان بارانداز کالا در مرز مشترک فراهم آمده و ایران به بازارهای روسیه و اروپا دسترسی پیدا خواهد کرد.

وی خطاب به برخی افراد که مانع از تحقق این شهرک مرزی مشترک می‌شوند، تصریح کرد: اگر در روزهای آینده توافق مرزی دو کشور به امضای مسئولان ایران نرسد، بنده با جرات و جسارت عوامل و مسببان تعلل این کار را معرفی خواهم کرد تا مردم در جریان روند کار و اختلال احتمالی باشند.

خطیب جمعه اردبیل از نمازگزاران خواست؛ تا به زلزله‌زدگان میانه و سراب کمک‌ رسانده و زمینه همکاری بیشتری را با انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در کاهش آلام این بیماران به وجود آورند.

عاملی با برشمردن اوصاف پیامبر اکرم(ص) عمل به قرآن و سیره پیامبر اکرم(ص) را عنصر سعادت و کامیابی امت اسلامی برشمرد.

انتهای پیام

نظر شما