شناسهٔ خبر: 36468038 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

اپل تمامی برنامه های مرتبط با سیگار الکترونیکی را از «اپ استور» حذف می کند

اپل تمامی 181 برنامه مرتبط با سیگار الکترونیکی را از اپ استور حذف می کند و این کار در راستای مبارزه با شیوع استفاده از سیگارهای الکترونیکی انجام می شود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اپل تمامی 181 برنامه مرتبط با سیگار الکترونیکی را از اپ استور حذف می کند و این کار در راستای مبارزه با شیوع استفاده از سیگارهای الکترونیکی انجام می شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این قانون که از امروز اعمال می شود در میان افزایش نگرانی عمومی در مورد خطرات سلامتی ناشی از سیگار الکترونیکی اجرا می شود. طی ماههای اخیر 42 نفر در ایالات متحده در اثر آسیب های ریه در ارتباط با مصرف سیگار الکترونیکی جان باخته اند.

اکنون اپل تصمیم گرفته همه برنامه های مربوط به سیگارهای الکترونیکی را از اپ استور حذف کند. البته افرادی که از پیش این نوع برنامه ها را نصب کرده باشند، مشکلی پیدا نمی کنند اما این نوع برنامه ها دیگر در دسترس سایرین و به ویژه نوجوانانی که از این نوع برنامه ها استفاده می کنند نخواهد بود.

در بیانیه اپل که در این خصوص به اکسیوس ارسال شده، آمده است: "ما بسیار مراقب هستیم که اپ استور را به عنوان یک مکان قابل اعتماد برای مشتریان ، به ویژه جوانان ، برای بارگیری برنامه ها تبدیل کنیم. ما به طور مداوم در حال ارزیابی برنامه ها و مشاوره در مورد آخرین شواهد هستیم تا خطرات مربوط به سلامتی و رفاه کاربران را تعیین کنیم. اخیراً ، متخصصان ، از CDC تا انجمن قلب آمریکا ، انواع آسیب ها و مشکلات ریه ها را درباره محصولاتی مثل سیگار الکترونیکی بررسی کرده اند. تا آنجا که گسترش این دستگاه ها را یک بحران بهداشت عمومی و یک بیماری همه گیر جوانان می نامند."

در ادامه این بیانیه آمده است: " ما دستورالعمل های بررسی اپ استور را به روز کرده ایم و اکنون استفاده از این محصولات مجاز نیستند و از امروز این برنامه ها دیگر قابل بارگیری نیستند. "

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما