شناسهٔ خبر: 36468018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت‌الله مبارکه‌ای عالمی وحدت‌گرا بود

اصفهان- ایرنا- استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: آیت الله سیدمحمد علی مبارکه‌ای عالمی وحدت‌گرا و به دنبال وحدت جهان اسلام بود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید جلالی عصر روز جمعه در دومین روز کنگره آیت‌الله سید محمد علی مبارکه ای در باغ طوبای تخت پولاد اصفهان با اشاره به ولادت پیامبر بزرگ اسلام و هفته وحدت، افزود: آیت الله مبارکه‌ای مانند سیدجمال‌الدین اسدآبادی تلاش می‌کرد جهان اسلام با وحدت در مقابل دشمنان ظرفیت‌های ایستادگی و مقاومت خود را افزایش دهند و از سوی استعمار نجات یابند.
جانشین معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان اظهارداشت: این عالم وارسته علاوه بر جایگاه معنوی از روحیه زمان‌شناسی و سیاستمداری برخوردار بود و به بیش از ۲۰ کشور جهان مسافرت کرد.
وی خاطرنشان کرد:  مقامات معنوی آیت‌الله مبارکه‌ای به واسطه شاگردی آخوند کاشی از علمای بزرگ اصفهان‌ به دست آمد.

آیت‌الله سید محمد علی مبارکه ای، متخلص به صفایی، فرزند مرحوم سید علی موسوی از مشاهیر بزرگ علمی شهرستان مبارکه،  بود. این عالم ربانی ای در سال ۱۲۷۶ شمسی در شهر مبارکه متولد شد.
وی پس از فراگیری قرآن، دروس ابتدایی و مقدمات علوم دینی در مبارکه در سال ۱۲۹۰ به اصفهان در سال ۱۳۰۱ از اصفهان به قم عزیمت کرد.
این مبارز و متفکر بزرگ شیعی در بسیاری از علوم زمان خود از جمله تفسیر، حدیث، پزشکی، روانشناسی، فقه، اصول، فیزیک و شیمی صاحب نظر بود و تالیف حدود ۵۰ کتاب  از مهمترین فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی اوست.
آیت‌الله مبارکه ای در سال ۱۳۲۵، در سن ۴۹ سالگی در اصفهان رحلت کرد و در تکیه تویسرکانی واقع در تخت فولاد اصفهان به خاک سپرده شد.
 

نظر شما