شناسهٔ خبر: 36467788 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

جمالی نژاد:

برنامه‌ریزی برای حمایت‌های لازم از حمل و نقل عمومی درون شهری به عمل می‌آید

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از تدابیر اتخاذ شده دولت برای حمایت از سامانه های حمل و نقل عمومی درون شهری در پی اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد با اعلام خبر فوق افزود: با توجه به اجرای طرح سهمیه بندی سوخت بنزین، در گام نخست، سهمیه مناسب برای کلیه ناوگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی شهری بنزین سوز با نرخ دولتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سهمیه ناوگان تاکسی تک سوز ۴۰۰ لیتر و دوگانه سوز ۲۰۰ لیتر در ماه است.

وی اضافه کرد: تدابیر حمایتی در مورد آژانسهای مسافری و سرویس مدارس در حال پیگیری می باشد و ظرف هفته جاری اعلام می شود در مورد تاکسی های بین شهری هم با نمایندگانشان جلسه می گذاریم و ظرف چند روز تعیین خواهد شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه اطهار کرد: تاکسی های اینترنتی با پیمایش بالای ۲۰۰ کیلومتر در ماه، در طول ماه از تدابیر حمایتی در بخش حمل و نقل عمومی استفاده خواهند نمود.

جمالی نژاد توضیح داد: پیمایش سفر تاکسی های اینترنتی تجمیع شده و در ابتدای ماه بعد، مابه التفاوت قیمت سوخت به نرخ ۱۵۰۰ تومان محاسبه و به کارت بانکی رانندگان واریز می شود. 

وی همچنین گفت: سهمیه وانت بارهای کم مصرف بنزینی ۲۰۰ لیتر، سهمیه وانت بارهای دوگانه سوز۶۰ لیتر در ماه، سهمیه وانت بارهای پرمصرف بنزینی ۳۰۰ لیتر و سهمیه وانت بارهای دوگانه سوز ۱۲۰ لیتر در ماه در نظر گرفته شده است.

وی همچنین متذکر شد: نرخ سوخت CNG تغییر قیمت نکرده و نخواهد کرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور  در ادامه  از فعال شدن کارگروهی تخصصی در وزارت کشور برای پایش مستمر وضعیت سامانه های حمل و نقل عمومی شهری و پیشنهاد بسته های خدمات حمایتی به رانندگان فعال در این بخش و متعاقب آن تشکیل ستاد متناظر در استانها خبر داد.

وی اضافه کرد: ستاد" پایش حمل و نقل شهری" در وزارت کشور و متناظر آن در استانداریها جهت نظارت بر حوزه حمل ونقل شهری و پاسخگویی به پرسشها و سوالات و تشکیل شده است.

جمالی نژاد افزود: برنامه ریزی لازم برای تعیین سهمیه حمایتی بنزین با رویکرد  تقویت حمل و نقل عمومی درون شهری صورت گرفته و همچنین تصمیم گیریهای آتی از طریق کارگروهی متشکل از وزارتخانه های نفت، کشور و سازمان برنامه و بودجه انجام و اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا اطلاع ثانونی هیچ گونه افزایش کرایه برای ناوگان بار و مسافر نخواهیم داشت، گفت: بسته های پیشنهادی برای معیشت رانندگان، در مرحله تدوین برای پیشنهاد به دولت محترم می باشد.

جمالی نژاد همچنین گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده با شهرداریها و استانداریها، ناوگان عمومی شهری شامل مترو، اتوبوس، مینی بوس و تاکسی؛ آماده خدمت رسانی با حداکثر توان ممکن می باشد و مقرر شده سرفاصله زمانی اعزام اتوبوسها و ناوگان مترو کاهش یابد.

وی افزود: همچنین واحدهای نظارتی سازمانهای اتوبوسرانی و تاکسیرانی به طور مستمر در سطح شهرها حضور خواهند داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما