شناسهٔ خبر: 36467784 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

متن مکالمه ترامپ با رئیس جمهور اوکراین منتشر شد

کاخ سفید پس از کش و قوس‌های فراوان متن اولین مکالمه ترامپ با رویس جمهور اکراین را منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ کاخ سفید عصر جمعه متن اولین مکالمه تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین که محور تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح رئیس جمهور آمریکاست را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش در متن مکالمه‌ای که تاکنون در رسانه‌ها به آن پرداخته شده هیچ گونه صحبتی درباره موضوعات سیاسی انجام نشده است.

متن مکالمه منتشر شده در ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت) بین ترامپ و زلنسکی انجام شده بیشتر جنبه تبریک‌گویی داشته است، زیرا مکالمه درست ساعاتی پس از اعلام پیروزی زلنسکی در انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین صورت گرفته است.

*افزایش نگرانی‌ها در وزارت دفاع آمریکا
شهادت علنی افراد احضار شده به مجلس نمایندگان سبب شد تا مداخله مستقیم و یکجانبه کاخ سفید در مورد کمک‌های نظامی به اوکراین در تابستان آشکار شود.

«لورا کوپر»، یکی از مقامات پنتاگون، می‌گوید مسدود کردن این کمک‌ها به اوکراین تحت کمپین فشار به این کشور که در شهادت مقام‌های دولت آمریکا تصریح شد، نشان دهنده به صدا درآمدن زنگ هشدار در میان مقام‌های این وزارتخانه و در «کی‎یف» شده است.
وی در مقابل کمیته‌های مجلس نمایندگان گفت "کاخ سفید در تابستان پرسش در مورد کمک‌ها را آغاز کرد که به نظر می‌رسید مستقیما از سوی ترامپ انجام می‌شود."

* تسریع جریان تحقیقات استیضاح
گزارش‌ها نشان دهنده سرعت محققان پرونده استیضاح در بررسی‌ها است.

* تشدید اختلاف نظر در میان جمهوریخواهان درباره چگونگی مقابله با احضاریه‌های مجلس
در حالی که دموکرات‌ها قصد دارند جلسات شهادت را از روز چهارشنبه به صورت علنی پخش کنند، جمهوریخواهان همچنان در مورد چگونگی برخورد با احضاریه‌ها و چرایی مقابله کاخ سفید با احضاریه‌های مجلس به شکل عجیبی اختلاف نظر دارند.

* حضور سه شاهد دیگر در مجلس نمایندگان در هفته جاری
براساس برنامه ریزی‌ها دست‌کم ۳ نفر دیگر در هفته جاری برای ادای شهادت علنی در مجلس نمایندگان حضور خواهند یافت. ضمن اینکه جلسات استماع تا یک هفته دیگر ادامه دارد.
«بیل تیلور»، دیپلمات ارشد آمریکا در اوکراین و «جورج کنت»، کارشناس سیاست خارجی وزارت خارجه آمریکا در روز چهارشنبه و «ماری یووانویچ»، سفیر پیشین آمریکا در اوکراین در روز جمعه شهادت خواهند داد.

*پایان بودجه دولت آمریکا در هفته آینده
دولت آمریکا هفته آینده با اتمام بودجه مواجه می‌شود از این رو ترامپ به دستیابی به توافقی با کنگره تا ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) در مورد لایحه بودجه نیاز دارد.

* افشای پیام ماه می جولیانی به اوکراین
روزنامه «نیویورک تایمز»، نوشت «رودی جولیانی»، وکیل شخصی ترامپ، در اوایل سال جاری به «لو پارناس»، بازرگان آمریکایی دستور داد به «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین هشدار بدهد که در صورت مخالفت با تحقیقات در مورد «جو بایدن»، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و رقیب اصلی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، با بلوکه شدن کمک‌های نظامی آمریکا به کشورش مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما