شناسهٔ خبر: 36467748 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

//روز دوم کنفرانس وحدت اسلامی//

نشست جمعیت های تقریب نهاد جهان اسلام برگزار شد/تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای مقابله با جنگ نرم دشمن

در دومین روز برگزاری سی و سومین کنفراس وحدت اسلامی، نشست جمعیت های تقریب نهاد جهان اسلام در سالن زرین هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، هیأت رئیسه این جلسه متشکل از آقایان حجت الاسلام محمدی عراقی، تقی پور، سید مهدی هاشمی و مجید حیدری بودند.

از جمله محور های سخنرانی های این نشست عبارت بود از: مقاومت محور وحدت و نقش تشکل های مردم نهاد در حمایت در آزاد سازی قدس، تبیین گفتمان وحدت با هدف آزاد سازی مسجد الاقصی، نشست جهانی تشکل های مردم نهاد در حمایت از مسجد الاقصی و تاسیس جمعیت های تقریب نهاد در کشور های محور مقاومت، بهره جستن از ظرفیت نخبگانی اقشار اجتماعی و ایجاد جبهه متحد جهانی در مقابله با معامله بزرگ قرن، تبیین گفتمان وحدت سال 1398(کمیته فرهنگی و اجتماعی و رسانه)، ایجاد و توسعه شبکه های اجتماعی در فضای مجازی برای مقابله با قدرت نرم و صهیونیسم بین الملل.

محمدناظمی اردکانی معاون امور اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  در این نشست اظهار داشت: حاصل کنفرانس وحدت اسلامی،اتحاد و همدلی بین مسلمانان است، در این کنفرانس باید مکانیزمی توسط تشکل های مردم نهاد ترتیب اثر دهیم و در راستای وحدت هرچه بیشتر مذاهب اسلامی آن را ترویج دهیم.

یک عالم شیعی از یمن در این نشست با اشاره به اینکه، یمن امروز دچار بحرانی بزرگ و اساسی است، گفت:باید بتوانیم با آشنا کردن جوانانمان با قرآن کریم دشمنان را از هدفشان دور کنیم، امروز مستکبران سعی میکنند جوانان مسلمان را به اسم آزادی با کشورهایشان دشمن کنند که باید تدابیری برای این موضوع در نظر گرفته شود.

رضا تقی پورعضو شورای عالی فضای مجازی هم در این نشست گفت: آنچه که امروز به واسطه جنگ نرم، در فضای مجازی در عراق اتفاق می افتد، مسئله مهمی است که باید به آن پرداخته شود؛ چرا آمریکا و رژیم صهیونیستی سرمایه گذاریهای بسیاری در این مسیر کرده اند.

وی افزود: اتفاقاتی که امروز در لبنان و یمن رخ می دهد،  باید به نحوی سازمان دهی شود که کشورهای اسلامی بتوانند مقتدرانه از چنین جنگ نرمی نجات پیدا کنند.

حسین العریض از کشور لبنان هم گفت: در لبنان علمای شیعه و اهل سنت هیچ اختلافی باهم ندارند و علیرغم تمام مشکلاتی که دشمنان ترتیب داده اند، ما در راستای تقریب کنارهم به صورت متحد در این مسیر پرفراز و نشیب گام های موفقیت آمیزی برداشته ایم.

ملاقادر قادری از علمای اهل سنت در ادامه این نشست گفت: در طول ۸سال جنگ تحمیلی دشمنان به همه حمله می کردند و تفاوتی بین مذاهب قائل نبودند؛ دشمن در فکر انحرافات جوانان ماست و همواره جوانان ما را مورد هدف قرار داده است که باید در مقابل آن ایستاد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت:نشست هایی همانند کنفرانس وحدت اسلامی حقیقتا تأثیر به سزایی در اتحاد بین مسلمانان داشته است.

ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی در ایران هم در این نشست، با تأکید بر ضرورت وحدت عملی گفت: وحدت، مسأله حاشیه ای نیست، بلکه از اصول دین ماست.

وی ادامه داد: کسانی که به اختلافات دامن می زنند، از امت حضرت محمد(ص) نیستند؛ رسول اکرم(ص) همواره بر وحدت تأکید داشتند.

نماینده جهاد اسلامی با اشاره به این‌که ایران اسلامی‌40 سال است در مسیر اسلام و وحدت حرکت می‌کند، گفت: ایران اسلامی می‌تواند در این زمینه الگوی تمام کشورهای اسلامی باشد.

سخنرانان دیگر این نشست که از کشورهای ایران، عراق، لبنان و... بودند، بر ضرورت تشکیل تشکل‌های مردم نهاد برای ایجاد وحدت تأکید کردند.

آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مهمان ویژه نشست جمعیت‌های تقریب نهاد جهان اسلام بود.

انتهای پیام/
 
 

نظر شما