شناسهٔ خبر: 36467596 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

مهدی جمالی‌نژاد، معاون وزیرکشور:

با سهمیه‌بندی بنزین، کاهش 10 هزار لیتری مصرف را شاهد خواهیم بود

معاون وزیر کشور بیان کرد: با سهمیه بندی بنزین، کاهش 10 هزار لیتری مصرف را شاهد خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| مهدی جمالی نژاد، معاون وزیرکشور در گفت‌وگو با بخش خبری 14 نیمروزی با اشاره به سهمیه بندی شدن بنزین از بامداد امروز جمعه، گفت: با تصمیم جدید دولت؛ وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها برنامه ریزی برای ادامه پویای حمل و نقل شهری انجام داده اند.

 

او با اشاره به میزان سهمیه ها افزود: سهمیه ناوگان تک سوز 400 لیتر و دوگانه سوز 200 لیتر در ماه بوده و تدابیر برای تاکسی‌ها و سرویس مدارس در حال آماده شدن است و از صبح امروز جلساتی تشکیل شده تا تمام شاخه‌های حمل و نقل عمومی پویا کار خود را ادامه دهند.

 

جمالی نژاد درباره تاکسی‌های اینترنتی اظهار کرد: تاکسی‌هایی که با پیمایش بیش از 200 کیلومتر در ماه دارند، می توانند از تدابیر حمایتی وپشتیبانی ما استفاده کنند.

 

معاون وزیر کشور ادامه داد: در انتهای ماه پیمایش آن‌ها محاسبه و نرخ بنزین با قیمت 1500 تومان به حسابشان واریز خواهد شد و این اعتبار فقط برای پرداخت هزینه سوخت قابل استفاده خواهد بود و و برای ناوگان عمومی تک سوز  300 لیتر و ناوگان دوگانه سوز 180 لیتر در ماه در نظر گرفته شده است. 

 

معاون وزیر کشور گفت: سهمیه وانت بار‌های کم کار نیز 200 لیتر در ماه و پرکار 300 لیتر و دوگانه سوز را 180 لیتر در نظر گرفته ایم.
 
جمالی تاکید کرد: نرخ گاز سی ان جی هیچ تغییری نکرده است و هیچ افزایش قیمتی برای ناوگان باری و مسافری نخواهیم داشت.

 

معاون وزیر کشور اظهار داشت: جلساتی را با ناوگان برگزار خواهیم کرده تا معیشت رانندگان نیز تامین شود.
 
او در مورد تاکسی‌های بین شهری افزود: فردا با نمایندگان این ناوگان و مسئولین راه و شهرسازی جلسه‌ای خواهیم داشت تا هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد.

جمالی از تشکیل ستاد پایش حمل و نقل شهر در وزارت کشور خبر داد و افزود: متناظر این ستاد را در استان‌ها با محوریت معاون عمرانی تشکیل خواهیم داد، تلاش ما بر این است که تا تمام بستر‌ها برای استفاده مناسب شهروندان عزیز از حمل و نقل عمومی محیا شود.

 

معاون وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر سهم حمل و نقل شهری از درآمد حاصل افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: ترافیک و آلودگی هوا از معضلات کلانشهر‌های ماست و یقین بدانید ما کاهش مصرف 10 هزار لیتری و رفع خیلی از مشکلات حمل و نقل را شاهد خواهیم بود.

 

جمالی نژاد افزود: نظارت بر عدم افزایش قیمت‌ها توسط همین ستاد پایش انجام خواهد شد.

 

نظر شما