شناسهٔ خبر: 36467118 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیر عامل گاج خبر داد؛

اهدا ۱۵۰ هزار جلد کتاب آموزشی به مناطق محروم

ابوالفضل جوکار از اهدا ۱۵۰ هزار جلد کتاب آموزشی و تجهیز کتابخانه‌های مناطق محروم کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

اهدا ۱۵۰ هزار عنوان کتاب آموزشی به مناطق محرومبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «نیکنام حسین‌پور» مدیر عامل خانه کتاب در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته کتاب خوانی با اشاره به اهدا ۱۵۰ هزار کتاب از سوی موسسه گاج به خانه کتاب اظهار داشت: امیدواریم با هم‌افزایی همه دستگاه‌های متولی سیستم آموزشی کشور را به سمتی پیش ببریم که سرانه مطالعه کشور بیشتر از قبل شود.

حسین‌پور بیان داشت: خوشبختانه طی چند سال اخیر ناشران کتاب‌های آموزشی به کمک آموزش و پرورش آمده‌اند و کمک‌های زیادی در راستای ارتقا سیستم  آموزشی انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ هزار کتاب از طرف موسسه گاج به خانه کتاب اهدا خواهد شد، گفت: با توجه به سیل و زلزله در ابتدای امسال و سال گذشته ناشران کمک‌های زیادی به این مناطق کردند تا دانش‌آموزان و دانشجویان همچنان به تحصیل خود ادامه دهند.

حسین‌پور با بیان اینکه انجمن ناشران آموزشی با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش در حوزه ساخت و ساز مدارس وراد شده است، گفت: بیش از ۱۵۰ هزار جلد کتاب به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان به این مناطق محرم اهدا شد.

در ادامه این جلسه اصغر سلیمی عضو مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت میزان مطالعه در کشور گفت: میزان مطالعه در کشور به واسطه کنکور توسط کتاب‌های کمک آموزشی بالا رفته است.

وی افزود: باید برخی از انتشاراتی‌ها در زمینه کمک به سیستم آموزشی کشور مانند ساخت مدارس کمک کنند.

بر اساس این گزارش ابوالفضل جوکار مدیر عامل گاج در مورد اهدا کتاب به خانه کتاب گفت: امسال زیر نظر وزارت ارشاد ۱۵۰ هزار جلد کتاب به ارزش 9 میلیارد تومان در چهار مقطع تحصیلی تقدیم خانه کتاب می‌شود.

وی افزود: هدف از این کار کمک به سیستم آموزشی کشور است و امیدوارم دانش آموزان محروم بتوانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.

جوکار در پایان گفت: ۱۵۰ هزار جلد کتاب در موسسه گاج وجود دارد که قرار است بخشی در آموزش و پرورش، تجهیز کتابخانه، بخشی به مناطق آسیب دیده زلزله و سیل زده اهدا شود تا همه بتوانند از آموزش لذت ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما