شناسهٔ خبر: 36466804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری

تهاجم فرهنگی، فضای مجازی و بی‌حجابی از بزرگ‌ترین خطرهای انقلاب اسلامی

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جریان انقلاب اسلامی هنوز مقطع اول پیامبر(ص) را نگذرانده، در مرحله‌ای هستیم که به تمام معنا می‌توانیم مقابله کنیم، اما خطرهایی داریم که اگر از مسیر انقلاب منحرف شویم ما را تهدید می‌کند، بزرگ‌ترین خطرات ما تهاجم فرهنگی، بدحجابی و فضای مجازی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین ، آیت الله محمدهادی عبدخدایی پیش از ظهر امروز در  سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته که در حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در کنار دستورات الهی قرآنی الگوهایی را نیز برای اجرای این دستورات معرفی کرده است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری به روایتی از الگو بودن قرآنی پیامبر اشاره و خاطرنشان کرد: از همسر پیامبر(ص) پرسیدند اخلاق و رفتار ایشان چگونه بود؟ در جواب گفت اخلاق پیامبر(ص) عین قرآن است هر چه قرآن می‌گوید تجسم خارجی آن پیامبر گرامی اسلام است.

وی افزود: ایشان در نماز خواندن خاشع بود، بر اساس فرامین قرآنی یکی از ویژگی‌های مومن، عدم تلف کردن وقت است، پیامبر از تمام دقیقه‌ها استفاده می‌کردند، اینکه برخی موبایل را بدون هدف به دست می‌گیرند اشتباه و بیهوده است، مومن باید به رفتارهای خود فکر کند تا رفتارهای عبث را از بین ببرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مومن باید بر اساس رفتار پیامبر(ص) به گره گشایی از کار دیگران بپردازد، یادآورشد: اگر می‌توانیم بین دو نفر را اصلاح کنیم، چرا اصلاح نکنیم تا دشمنی دو شیعه را تبدیل به دوستی کنیم؟ اگر می‌توانیم واسطه ازدواج شویم  چرا این کار را انجام ندهیم؟ اینها دستورات قرآنی است.

آیت الله عبدخدایی با اشاره به طبیب روح و روان بودن پیامبر(ص)، بیان کرد: ایشان طبیبی سیار بود به دنبال اصلاح افراد بود باید پیامبر(ص) و رفتار وی را الگوی خود قرار دهیم، اما این الگو برای کسی است که ایمان به خدا و مغفرت الهی دارد.

وی ادامه داد: پیشوا و الگوی مسلمانان باید وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) باشد، نه اینکه فردی در اروپا و غرب را به عنوان الگو قرار دهیم، خواهران نیز اگر چشم به حضرت زهرا(س) دارند باید ببینند حضرت چگونه زندگی می‌کرد، لباس، عفت و حیا حضرت زهرا(س) چگونه بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) از جمله پیامبرانی بودند که حکومت و دوران سیاسی داشتند و در دو مقطع، عالی‌ترین روش سیاسی را پیاده کردند به همین جهت سیاستمداران باید پیامبر را الگو قرار دهند چرا که سعادت یک ملت در این است قدم در مسیر پیامبر(ص) بگذارند.

آیت الله عبدخدایی با اشاره به زندگی سیاسی پیامبر، عنوان کرد: زندگی سیاسی حضرت به دو قسمت مکه و مدینه تقسیم می‌شود، در مکه کار پیامبر(ص) صبر و مقاومت بود، شکنجه‌ها را تحمل می‌کرد اما در مدینه بر روی تمام اصول سیاست به عالی‌ترین بخش‌ها مسلط بودند و در این مسیر قدم به قدم جلوتر می‌رفتند.

وی افزود: در جنگ بدر مسلمانان 313 نفر و کفار هزار نفر مجهز بودند، سواره نظام مسلمان‌ها تنها دو نفر بودند اما در این جنگ مسلمانان دفاع و مقاومت کردند، 70 نفر را کشتند و 70 نفر را اسیر کردند به همین جهت پیامبر تجهیزات را در جنگ‌های بعد بیشتر کردند، تا جایی بیشتر کردند که در جریان تبوک مسلمانان 10هزار اسب داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: جریان انقلاب اسلامی هنوز مقطع اول پیامبر(ص) را نگذرانده، در مرحله‌ای هستیم که به تمام معنا می‌توانیم مقابله کنیم، دشمن از این می‌ترسند که ما آنها را نابود کنیم؛ اما خطرهایی داریم که اگر از مسیر انقلاب منحرف شویم ما را تهدید می‌کند وبزرگ‌ترین خطرات ما تهاجم فرهنگی، بدحجابی و فضای مجازی است.

آیت الله عبدخدایی با اشاره به سیره زندگانی امام صادق(ع)، گفت: راوی می‌گوید، فضا تاریک بود و باران می‌بارید دیدم فردی وسیله‌ای بر پشت دارد و به زمین افتاد، نزدیک شدم تا کمک کنم دیدم امام صادق(ع) وسیله‌ای بر پشت دارند و به سمت بینوایان می‌برند، امام صادق(ع) آذوقه را زیر بالین آنها می‌گذاشتند، پرسیدم این ها شیعه‌اند؟ حضرت جواب منفی دادند؛ پس تصمیم بگیریم پیامبر(ص) وائمه(ع) را همان‌گونه که بودند الگو قرار دهیم.

فارس

انتهای پیام

نظر شما