شناسهٔ خبر: 36466795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی :

دولت به فکر معیشت اقشار آسیب پذیر باشد/ روند رسیدگی به مردم زلزله زده کُند است

امام جمعه تبریز به گرانی بنزین اشاره کرد و گفت: هنگامی که بودجه ۹۸ بودجه بررسی می شد در ارتباط با قیمت بنزین نمایندگان مجلس تعیین تکلیف قیمت آن را به دولت سپرده اند، دولت هم در اقدامی قیمت بنزین را تغییر داده است، اما باید با بسته حمایتی که برای ۱۸ میلیون خانوار دارد، به فکر معیشت اقشار آسیب پذیر جامعه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در خطبه های این هفته نمازجمعه تبریز، با تبریک ولادت با سعادت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه السلام، تکمیل اخلاق فضیله را از اهداف بعثت حضرت رسول اکرم(ص) عنوان کرد و گفت : جاذبه اخلاقی پیامبر که دشمنان را در برابر اسلام به زانوی تسلیم نشاند و دوستان را مجذوب حضرت کرد از عوامل ظاهری پیروزی حضرت رسول در امر بعثت بود.

 امام جمعه تبریز افزود : مکارم اخلاق و صفات عالیه انسانی پیامبر(ص)، خود یک معجزه بود و این موضوع در فتح مکه متجلی شد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم  ادامه داد : پیامبر مجادله در سخن، پر گویی و دخالت در اموری که به ایشان مربوط نبود، دور کرده بود و همچنین در مورد مردم هم از سه موضوع اجتناب می کرد، کسی را مذمت و سرزنش نمی کرد و لغزش ها و عیوب پنهانی مردم را جستجو نمی کرد.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار سران قوا، جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت کننده در اجلاس بین المللی وحدت اسلامی، گفت: هفته وحدت یکی از ابتکارات بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی  حضرت امام راحل بود که امروز حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز این نامگذاری را اعتقادی دانستند و تاکید کردند عدم تعارض مذاهب به حقوق همدیگر از مراتب وحدت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه طرح تذکر انتخاباتی به نامزد های احتمالی مجلس شورای اسلامی، گفت: کسانی که هم اکنون به عنوان وکلای ملت در مجلس هستند و همچنین نامزدهای تازه نفس باید از اقدامات و کارهای خود به مردم توضیح و گزارش دهند.

امام جمعه تبریز با اشاره به مناسبت های تقویمی هفته، ادامه داد: ۲۶ آبان سالروز آزاد سازی سوسنگرد است که نقش لشکر همیشه قهرمان ۳۱ عاشورا، آیت الله شهید مدنی و رهبر معظم انقلاب، بی همتا و ممتاز بود.

 وی با اشاره به فرمان حضرت امام راحل در خصوص آزادسازی آبادان و سوسنگرد گفت: حضرت امام در دو مقطع از کلمه باید استفاده کرده اند که با نقش آفرینی، رشادت و فداکاری رزمندگان اسلام این دو شهر آزاد شد تا کلید فتح خوزستان به دست رژیم بعث عراق نیافتد.

 امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره زلزله شهرستان های میانه و سراب اظهار کرد: براساس بازدید های میدانی شخصی که از روستاهای آسیب دیده داشته ام، رسیدگی به مردم زلزله زده به کندی صورت می گیرد و امکانات بصورت متوازن در مناطق خسارت دیده توزیع نشده است.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه اقدامات انجام یافته از سوی دستگاه های متولی قابل تقدیر است، اما ناکافی است، افزود: برای رسیدگی به امور زلزله زدگان اقدام جهادی لازم است و آواربرداری ها بایدسرعت بیشتری بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه تا اسکان کامل زلزله زدگان هر هفته به شهرستان های میانه و سراب سفر خواهم کرد و گزارش اقدامات را به مردم گزارش خواهم داد، ابراز داشت: هرچند تدبیر دولت بر این است تا اتاقک های موقت برای زلزله زدگان ساخته شود، اما باید همزمان با این اقدام، کانکس نیز در بین مردم توزیع شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هفته کتاب و اهمیت کتابخوانی و بیانات و پیام های رهبر معظم انقلاب در این موضوع را مورد اشاره قرار داد و گفت: معظم له در بیانات خود به نقش کتاب در ارتقا فرهنگ جامعه، لزوم انس فردی و خانوادگی با کتاب، بیان خسارت و آثار زیان بار در اثر بی توجهی به کتابخوانی، اهمیت نقش دولت و حاکمیت برای احیای کتاب هایی که میراث ماندگار کشور هستند و جلوگیری از نشر کتاب های ناسالم، تاکید مکرر دارند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه با تاکید بر اهمیت هفته بسیج گفت: همه ما به کمک و فرهنگ بسیج نیاز داریم و علت شکست ناپذیری جمهوری اسلامی ایران حاکمیت و تفکر بسیج است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره  به گران شدن بنزین، اظهار کرد: هنگامی که بودجه ۹۸ بودجه بررسی می شد در ارتباط با قیمت بنزین نمایندگان مجلس تعیین تکلیف قیمت آن را به دولت سپرده اند، دولت هم در اقدامی قیمت بنزین را تغییر داده است، اما باید با بسته حمایتی که برای ۱۸ میلیون خانوار دارد، به فکر معیشت اقشار آسیب پذیر جامعه باشد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد : باید درآمد حاصل از گران شدن بنزین در بخش هایی به کار گرفته شود که رونق تولید و شکوفایی اقتصاد ملی را به همراه داشته باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای کشورمان در برابر بد عهدی های طرف های برجام گفت: فعال سازی فردو لازم بود اما برای بازدارندگی دشمنان ناکافی است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه چشم داشتن به دشمنان رکود اقتصادی را به دنبال دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تنهایی حاضر به اجرای برجام نیست و تا زمانی که طرف های برجام به تعهدات خود عمل نکنند روند کاهش تعهدات خود را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

نظر شما