شناسهٔ خبر: 36466602 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

قیمت سوخت هواپیما ثابت ماند

اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: هنوز دستوری مبنی بر افزایش قیمت سوخت هواپیمای مسافری و باری اعلام نشده است و سوخت هواپیما‌های مسافری همچنان با لیتری 600 تومان محاسبه می‌شود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| مسعود اسعدی سامانی، درباره تاثیر افزایش نرخ سوخت بر قیمت سوخت هواپیما‌های مسافری و باری اظهار کرد: هنوز دستوری مبنی بر افزایش نرخ سوخت هواپیمای مسافری و باری به ما اعلام نشده است.

 

اسعدی سامانی افزود: نرخ سوخت با قیمت هر لیتر 600 تومان تنها به ناوگان هواپیمایی مسافری اختصاص پیدا می‌کند و بر اساس پرواز آن هواپیما و ایرانی بودن رجیستر آن مشخص می‌شود.

 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه در ایران نرخ سوخت هواپیما‌های باری 10 برابر نرخ سوخت هواپیما‌های مسافری است، گفت: نرخ سوخت برای هواپیما‌های باری و هلی کوپتر‌ها با قیمت هر لیتر 6 هزار تومان محاسبه می‌شود.

 

وی در پاسخ به اینکه آیا افزایش نرخ بنزین بر قیمت بلیت و نرخ سوخت هواپیما تاثیر دارد، گفت: سوخت یکی از هزینه‌های اصلی شرکت‌های هواپیمایی به شمار می‌آید به همین دلیل تغییر نرخ آن بر قیمت تمام شده بلیت و سرویسی که به مردم در هواپیما ارائه می‌شود تاثیر مستقیم خواهد داشت.

 

منبع: میزان

نظر شما