شناسهٔ خبر: 36466488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) انجام شد؛

اهدای ۷۵ جهیزیه به نوعروسان نیازمند در استان آذربایجان‌شرقی

تبریز- همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص)، ۷۵ سری جهیزیه برای نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد و مرکز نیکوکاری المهدی(عج) اهدا و نوعروسان راهی خانه‌های بخت شدند.

صاحب‌خبر -

مدیر عامل مرکز نیکوکاری المهدی (عج) تبریز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: در اوایل سال جاری، ۴۵ سری جهیزیه اهدا شده است که امروز نیز به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) ۷۵ سری جهیزیه اهدا می‌شود و سری سوم اهدای جهیزیه نیز در روز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) از سوی این مرکز نیکوکاری انجام خواهد گرفت .

اصغر آراسته، حفظ کرامت انسانی و اشتغالزایی مددجویان را اولویت این مرکز نیکوکاری معرفی کرده و ادامه می‌دهد : علاوه بر فراهم آوردن امکانات تغذیه، تأمین پوشاک و معیشت، بزرگ‌ترین افتخار برای این مرکز نیکوکاری، خود کفا کردن مددجویان می‌باشد 

وی با اشاره بر تحت پوشش بودن ۲۴ هزار مددجو توضیح می‌دهد : ایجاد کارگاه های تولیدی کفش، کیف و پوشاک از جمله اقداماتی است که در خصوص خودکفایی مددجویان انجام می‌گیرد .

آراسته یکی از راهبردهای دنبال شده در این خیریه را تسهیل در امر ازدواج بیان کرده و به خبرنگار مهر می‌گوید : ۱۵ سال است که این مرکز نیکوکاری فعالیت داشته و طی ۸ سال با اخذ مجوز  هم‌چنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد .

وی در  خصوص اقدامات انجام شده توسط این مرکز نیکوکاری بیان می‌کند : تأمین اقلام نیازمندی شب عید برای ۱۵ هزار نفر، توزیع وعده‌های غذایی در ماه مبارک رمضان، تأمین لوازم التحریر، کیف و کفش برای ۲ هزار دانش آموز، پخش جیره خشک در ماه محرم و صفر، تأمین هزینه‌های درمان مددجویان و اعزام به عتبات عالیات و مشهد مقدس از جمله اقداماتی است که تا کنون انجام یافته است. 

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت : مرکز نیکوکاری المهدی در زمره یکی از فعال‌ترین مراکز نیکوکاری است که در تمام عرصه‌ها حضور فعال دارد.

یونس فاتح ادامه می‌دهد : ۷۵ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و این مرکز اهدا خواهد شد.

وی با اشاره بر ایفای نقش این مرکز به عنوان یکی از بازوان فعال کمیته امداد به خبرنگار مهر می‌گوید : یکی از اهداف کمیته امداد واگذاری اختیارات و برنامه‌هایی است که توسط خود مردم و خیرین انجام می‌گیرد.

فاتح در ادامه بیان می‌کند: فقر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و اوایل آن نیز، توسط خود مردم مدیریت می‌شد که امروزه نیز این فرهنگ به خوبی گسترش یافته است. 

وی در پایان می‌گوید : یکی از ویژگی‌های برجسته این مرکز، ورود به بحث توانمند سازی است؛ چنانچه خدمات این مرکز در سطح استان انجام می‌گیرد و اهدای ۷۵ سری جهیزیه به شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند نیز انجام خواهد گرفت.

نظر شما