شناسهٔ خبر: 36466402 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

چینی‌ها سال آینده به سطح مریخ می‌رسند

سازمان ملی فضایی چین قصد دارد فرودگر خود را در سال ۲۰۲۰ روی سطح مریخ فرود بیاورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش رویترز، چین به تازگی موفق شد یک آزمایش فرود موفقیت‌آمیز را در شمال استان هبئی انجام دهد و گامی مهم برای ماموریت اکتشافی مریخ در سال آینده بر دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، "ژانگ کجیان" (Zhang Kejian)، مدیر "سازمان ملی فضایی چین" (CNSA) در یک نشست خبری با رسانه‌ها گفت: چین قصد دارد در این ماموریت، فرودگری را برای بررسی مریخ به فضا پرتاب کند.

پژوهشگران، این فرودگر رباتیک را با آزمایش‌های تعلیق و اجتناب از مانع مورد بررسی قرار دادند. ناحیه‌ای که آزمایش در آن انجام گرفته، با مجموعه‌ای از سنگ‌ها شبیه‌سازی شده تا مانند زمین ناهموار مریخ باشد که فرودگر باید مسیر خود را در آن پیدا کند.

کجیان افزود: چین در سال ۲۰۱۶، رسما ماموریت اکتشافی خود را در مریخ آغاز کرد و در حال حاضر پیشرفت کار خود را به آرامی دنبال می‌کند. آزمایش‌های تعلیق و دوری از مانع که به تازگی با این سطح‌نورد انجام شده‌اند، بخش مهمی از روند پیشرفت این پروژه به شمار می‌روند. اگر روند کار مطابق برنامه پیش برود، ماموریت اکتشافی مریخ در سال ۲۰۲۰ انجام خواهد شد.

چین برای این ماموریت، موشک موسوم به "لانگ مارچ ۵" (Long March 5) را نیز ابداع کرده تا فرودگر را به مریخ ببرد.

سفر این فرودگر رباتیک از زمین به مریخ، هفت ماه زمان خواهد برد؛ در حالی که فرود روی این سیاره، فقط در هفت دقیقه امکان‌پذیر است.

به گفته "کجیان"، فرود این فرودگر روی سطح مریخ، دشوارترین و چالش‌برانگیزترین بخش پروژه خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما