شناسهٔ خبر: 36466202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعیاد مذهبی سهم ویژه در زنده نگهداشتن اسلام دارند

تبریز- ایرنا- امام جمعه بستان آباد گفت: برگزاری جشن ها و اعیاد اسلامی از شعائر مذهبی استکه در زنده نگه داشتن اسلام سهم بسزایی دارند.

صاحب‌خبر -

حجت اسلام سید رضا رضوی در خطبه های امروز نماز جمعه بستان آباد، شرط بهره مندی از کهکشان نورانی و بافضیلت پیامبر اعظم(ص) را شناخت ایشان و ادامه راه او که همان فرموده صریح قرآن کریم است، دانست.

خطیب نماز جمعه با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی و همچنین سالروز رحلت علامه بزرگ قرن آیت الله طباطبایی گفت: علامه طباطبایی(ره) در طول زندگانی پربرکت خود خدمات ارزنده به اسلام و شیعه ارائه کردند که نمونه بارز آن تالیف کتاب تفسیر المیزان و تربیت شاگردانی همچون شهید مطهری و شهید بهشتی می باشد.

امام جمعه بستان آباد در ادامه با اشاره به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و اهمیت وحدت میان مسلمین گفت: امروزه اگر اسرائیل جنایات ناجوانمردانه و ترور شخصیت های بزرگ فلسطین را انجام می دهد، در سایه اختلاف میان مسلمانان می باشد و اگر وحدت میان مسلمین بیشتر باشد، استکبار جهانی نخواهد توانست هیچگونه جنایتی را علیه مسلمانان انجام دهد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات اخیر قوه قضائیه در مبارزه با فساد گفت: قوه قضائیه با اقدانات قاطع خود درمیان مردم روح امید و خوشبینی ایجاد کرده است.

حجت الاسلام رضوی با ابراز تاسف از وقوع زلزله اخیر در شهرستان های میانه و سراب و آرزوی رحمت الهی برای در گذشتگان و ابراز همدردی برای بازماندگان، کمک به زلزله زدگان را وظیفه اصلی مسلمانان برشمرد.

نظر شما