شناسهٔ خبر: 36465301 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سهمیه بنزین آزاد خودروهای سواری ماهانه چند لیتر است؟

پس از اتمام سهمیه، خودروهای شخصی می‌توانند تا ۲۵۰ لیتر از طریق کارت خود بنزین با نرخ آزاد دریافت کنند و پس از آن باید از کارت جایگاهدار استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از صدا و سیما، شهرام رضایی، مدیر برنامه ‎ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: بر اساس مصوبه‌ای که دیشب به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ابلاغ شد همه خودروهای بنزین سوز شخصی، شصت لیتر و دوگانه سوزها سی لیتر سهمیه به صورت ماهانه در کارت سوختشان شارژ می‌شود، سهمیه موتور سیکلت هم ۲۵ لیتر است.

بیشتر بخوانید:

بالابردن قیمت کالاها به بهانه افزایش قیمت بنزین، ممنوع!

افزایش نرخ بنزین به نفع مردم است/ ۴ سال است که قیمت بنزین تغییر نکرده است

وی افزود: پس از اتمام سهمیه، خودروهای شخصی می‌توانند تا ۲۵۰ لیتر از طریق کارت خود بنزین با نرخ آزاد دریافت کنند و پس از آن باید از کارت جایگاهدار استفاده کنند. محدودیت ۲۰ لیتر از کارت جایگاه دار هم برداشته شد و با این کارت با قیمت سه هزار تومان تا ۶۰ لیتر امکان سوختگیری وجود دارد.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: قیمت بنزین سوپر ۳۵۰۰ تومان است و شامل سهمیه بندی نمی‌شود، تک نرخی است و فقط با کارت جایگاهدار قابل ارائه است. خودروهای دولتی همچون گذشته سهمیه‌ای ندارد، اما بودجه آن برای واحدهایی که از خودروهای دولتی استفاده می‌کنند در نظر گرفته شده است.

رضایی تصریح کرد: امروز (۲۴ آبان) ​باجه‌های معطله پست باز است و کسانی که تاکنون کارت خود را دریافت نکرده اند می‌توانند به باجه‌های پستی مراجعه کنند. کسانی که کارت سوخت در اختیار ندارند سهمیه به مدت شش ماه در کارتشان محفوظ است. پروسه صدور کارت سوخت بیش از سه هفته زمان نمی‌برد و تاخیرهای انجام شده به دلیل حجم بالای مراجعات است، ما هم قول می‌دهیم که این روند تسریع شود.

این مقام مسوول برای تاکسی‌های اینترنتی به شرط رعایت نرخ‌های مصوب، مابه التفاوت نرخ یک و دو به اندازه سهمیه و به صورت اعتبار در کارت بانکی رانندگان این تاکسی‌ها شارژ می‌شود که این اعتبار قابل برداشت در جایگاه‌های سوخت است.

وی در ادامه تاکید کرد: ساز و کار آن هم به این ترتیب است که وزارت کشور اطلاعات پیمایش این تاکسی‌ها را دریافت و تبدیل به مقدار معینی سهمیه سوخت می‌کند و این مقدار به صورت اعتبار به کارت بانکی راننده واریز می‌شود. معنای آن این است که وقتی سهمیه شصت لیتری این خودروها به پایان رسید از بنزین ۳ هزار تومانی استفاده می‌کنند، اما مابه التفاوت نرخ یک و دو به صورت اعتبار به حساب آن‌ها واریز می‌شود. در خصوص خودروهای فرسوده، ​قانون اجازه صدور مجوز نمی‌دهد و تنها از کارت جایگاه‌‎دار می‌توانند استفاده کنند.

نظر شما