شناسهٔ خبر: 36464738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دولت و مجلس بر قیمت بنزین تجدید نظر کنند

نمایندگی دانشگاه اصفهان

امروز همزمان با سراسر کشور، نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار شد و ائمه جمعه به گرانی بنزین، معیشت مردم، مفاسد اقتصادی و روز ایثار و شهادت اشاره کردند.

صاحب‌خبر -

امام جمعه نطنز در خطبه این هفته نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به معیشت مردم، دولت و مجلس بر قیمت بنزین ۳ هزار تومانی تجدید نظر کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد یعقوبی افزود: قطعا افزایش قیمت بنزین در افزایش نرخ سایر محصولات و کالاها اثرگذار خواهد بود، متاسفانه مردم با همان بنزین ۱۰۰۰ تومانی هم معیشت سختی داشتند.

وی گفت: اگر چه دولت گفته قصد داریم تا از افزایش قیمت ها برای گرانی بنزین جلوگیری کنیم، اما تجربه نشان داده که افزایش قیمت بنزین سبب افزایش نرخ سایر کالاها خواهد شد.

به گزارش ایسنا، یعقوبی پیرامون سالروز اقامه اولین نماز جمعه اسلام توسط پیامبر اکرم (ص)، تصریح کرد: نماز جمعه و تریبون آن، محلی برای دیدار و گفتگوی مردم با مسئولان است.

وی خاطرنشان کرد: در نماز جمعه هم مردم و هم مسئولان باید حضور داشته باشند، چرا که کرسی مسئولیت مسئولان به برکت حمایت های مردم و خون شهدا است.

امام جمعه نطنز گفت: مسئولان باید با حضور در نماز جمعه پاسخگوی مردم باشند و توقع داریم مسئولان نطنز نیز در نماز جمعه بیشتر حضور یابند.

مسئولان مراعات حال مردم را کنند

امام جمعه موقت خمینی شهر نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به گران شدن بنزین، گفت: مراعات حال مردم را بکنید. برای حل مشکلات قیمت بنزین را زیاد می کنید، اما این راهکار نیست.

حجت الاسلام محمد کمالی با تاکید بر مشکلات اقتصادی مردم و فشار تحریم ها بر جامعه، اظهار کرد: مردم تحت فشار هستند و وقتی این گرانی ها به جامعه تحمیل شود بر اعصاب جامعه و سبک زندگی مردم اثر می گذارد.

وی افزود: مردم چهل سال است که ایثارگرانه در صحنه هستند و دشمن آنها را تحت فشار گذاشته است، دولتمردان در تصمیمات باید جوری عمل کنند که فشار بر مردم کمتر شود.

امام جمعه موقت خمینی شهر به روز ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: ما شاهد بودیم که در یک روز ۳۰۰ شهید روی دست مردم تشییع شد، اینها همان مردم هستند، مسئولان و دولتمردان باید مراعات این مردم را کنند، اگر هر امکانات و مسئولیتی دارند به خاطر تلاش این مردم و خون شهدای آنهاست.

وی با تاکید بر اهمیت صرفه جویی، اظهار کرد: در مصرف بیت المال صرفه جویی کنید. افتخارمان این است که الگوی حکومتی مان را از امیرالمومنین (ع) و پیامبر (ص) گرفته ایم. باید ببینیم آنها چگونه زندگی می کردند و استفاده آنها از بیت المال چگونه بود.

حجت الاسلام کمالی با استناد با آیات و روایات، گفت: پیامبر و اهل بیت (ع) همواره بر صرفه جویی از بیت المال تاکید می کردند چون اموال مسلمانان تحمل ضرر ندارد.

وی تاکید کرد: هزینه های سرسام آور مهمانی و سفرها، فشارش روی مردم است. این نکته ای است که ما باید براساس بصیرت دینی و سیاسی مراقبت کنیم و در جهت شیطان حرکت نکنیم.

امام جمعه موقت خمینی شهر با انتقاد از ایجاد دو قطبی ها در جامعه، گفت: این دو قطبی ها وحدت جامعه را هدف قرار می دهد. شیطان می خواهد مردم یکپارچه مقاومت نکنند. متاسفانه برخی دولتی ها در ایجاد دوقطبی های کاذب تخصص دارند که باعث تخریب اندیشه های ارزشمند و انقلابی می شود.

وی با تشکر از کسانی که در عزاداری محرم و صفر خدمت می کردند، گفت: مردم خمینی شهر به صورت خودجوش هر جا که نیاز به کمک بود، حرکت کرده اند و این ارزشمند است. تشکل های خودجوش و مردمی نقش مهمی برای کمک به همنوعان و نیازمندان دارد.

مفاسد اقتصادی باید برچیده شود

خطیب نماز جمعه چادگان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: آرامش و آسایش دو مقوله جدا از هم است که هر دو آنها مکمل هم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود بنی جمالی با اشاره به اینکه برخی از موارد در دنیا فقط باعث به وجود آوردن آسایش می شود، افزود: آن چیزی که برای یک انسان متقی آرامش را به وجود می آورد، فقط و فقط تقوای الهی است.

وی اثرات تقوا را فراوان بر شمرد و خاطرنشان کرد: تقوا؛ اندوه، حزن، مشکلات دنیوی و... را برطرف می کند که شاید هیچ طبیبی برای ثمره این تقوا دارویی را تجویز نکند.

امام جمعه چادگان اقدامات شایسته رئیس قوه قضاییه کشور را ستودنی دانست و گفت: قوق قضاییه در مبارزه با مفاسد اقتصادی بسیار خوش درخشید و خیلی به موقع اقدام کرد که در نهایت می تواند منجر به یک اقتصاد سالم و پویا شود.

وی با بیان اینکه اقدامات رئیس قوه قضاییه رسانه ای نیست و اقدام عملی دارد، اظهار کرد: در این مدت کوتاه ۱۷۸ هزار هکتار از اراضی، ۱۴۹ هزار میلیارد تومان به خزانه دولت و همچنین ۸۰۰ میلیارد تومان از اموال آستان قدس رضوی بازگشت داده شد که نتیجه این اقدامات مهم و ارزشمند است.

وی با تاکید بر اینکه شبکه های فساد اقتصادی باید متلاشی شوند، افزود: با دستگیری شبکه های فاسد، آثار بسیار مثبتی در آینده نصیب مردم خواهد شد.

بنی جمالی به افزایش قیمت بنزین و یا واقعی شدن نرخ آن اشاره کرد و گفت: با نظر کارشناسان و همچنین تصمیم قوا نهایتا شب گذشته تصمیم بر گرانی بنزین شد.

وی پاشنه آشیل کشور را در بحث سوخت را قاچاق آن دانست و افزود: این مورد  برای کشورهای مختلف بسیار منفعت دارد.

وی از دولتمردان خواهان نظارت جدی بر بازار شد و تاکید کرد:  نباید اجازه داده شود تورم بیش از این بر مردم کشور فشار وارد کند، همچنین دولت درآمد حاصل از افزایش نرخ بنزین را شفاف سازی کنند تا نتیجه و آثار آن بر قشر ضعیف جامعه پدیدار شود.

انتهای پیام

نظر شما