شناسهٔ خبر: 36464549 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

قطع یارانه بهانه ای برای کلاهبرداری

فردی که به بهانه قطع یارانه از شهروندان زنجانی دست به کلاهبرداری زده بود ، دستگیر شد .

صاحب‌خبر -

کلاهبرداری به بهانه قطع یارانه

محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به هشدارهای مکرر پلیس در مورد کلاهبرداری به بهانه قطع یارانه گفت:در زنجان با اشاره به کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک با ترفند قطع رایانه اظهار کرد: بر اساس شکایت‌ و گزارش‌های واصله به پلیس فتای زنجان مبنی بر ارسال پیامک‌های انبوه به عموم مردم با مضمون یارانه شما قطع خواهد شد و برای پیگیری به سایت زیر مراجعه کنید و امثال آن، شهروندان را به سایت و درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و اطلاعات کارت بانکی آنها شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و سایر اطلاعات بانکی را تحصیل و در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی قربانیان می‌کنند. 

رئیس پلیس فتای استان زنجان افزود: برخلاف اینکه پلیس فتا بارها در خصوص این شگرد کلاهبرداری به‌شهروندان از طریق رسانه‌های گروهی و خبرگزاری‌ها اطلاع رسانی کرده است، ولی همچنان شاهد فریب مردم و گرفتار شدن در دام کلاهبرداران به بهانه قطع یارانه و دریافت سبد کالا هستیم. 

وی با بیان اینکه شهروندان مراقب کلاهبرداری مجرمان از طریق درگاه‌های جعلی بانکی «فیشینگ» باشند، تصریح کرد: شهروندان باید دقت داشته باشند که به لینک‌هایی که از طریق پیامک یا شبکه‌های اجتماعی برای آنها ارسال می‌شود، اعتماد نکنند. 

آدینه‌لو ادامه داد: هموطنان ضمن هوشیاری نسبت به موضوع، اخبار مربوط به هرگونه ارائه خدمات دولتی را صرفاً از سوی مبادی رسمی پیگیری کنند.

رئیس پلیس فتای زنجان در پایان گفت: هموطنان در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق فوریت‌های پلیسی 110 و نشانی https://www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی پلیس فتا اطلاع دهند./ فارس

بیشتر بخوانید / بازداشت 4 کلاهبردار فضای مجازی

 

 

نظر شما