شناسهٔ خبر: 36464162 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسلمانان وحدت و انسجام مقابل دشمنان را جدی‌تر بگیرند

سنندج - ایرنا - امام جمعه موقت سنندج گفت: مسلمانان باید نسبت به حفظ وحدت و انسجام میان خود جدی‌تر بوده و از هرگونه اختلاف و تشتت آرا بپرهیزند تا در مقابل دشمنان دچار ضعف و سستی نشوند.

صاحب‌خبر -

ماموستا سیداحسن حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت به عموم مسلمانان اظهار داشت: استحکام، اتحاد و برادری در جامعه اسلامی در دنیای امروز یک ضرورت است و چنانچه به این مهم توجه نداشته باشیم در برابر توطئه‌های دشمنان شکست خواهیم خورد.

وی بر لزوم وجود وحدت در جامعه اسلامی در میان هر زبان، قوم و مذهب تاکید کرد و افزود: مسلمانان بدانند که با تکیه بر اشتراکات دینی و پرهیز از پرداختن به اختلافات مانع از نفوذ دشمن در جامعه شده و باعث یاس آمریکا و صهیونیست خواهند شد.

امام جمعه موقت سنندج به حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار فلسطینی‌های بی‌گناه اشاره کرد و یادآور شد: تنها چاره نجات فلسطین، استقامت و ادامه مبارزه است و کشورهای اسلامی هم باید در این راه کمک‌ حال آنان بوده و از هرگونه حمایتی دریغ نکنند.

ماموستا حسینی در بخش دیگری از خطبه‌ها از مردم استان کردستان بخاطر برگزاری جشن‌های مولود پیامبر(ص) تقدیر کرد و گفت: نیاز است این جشن‌ها با رنگ و بوی معنوی‌تری برگزار شده و جوانان نیز حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

وی اضافه کرد: رعایت صداقت، امانتداری، خوش اخلاقی و مردمی بودن، چهار خصلت لازم برای سعادت مسلمانان و بهره‌مندی آنان از شفاعت پیامبر(ص) در قیامت است.

رییس مرکز بزرگ اسلامی سنندج هم در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اطهار داشت: وحدت تنها راه موفقیت جهان اسلام است و تا زمانیکه مسلمانان انسجام لازم را نداشته باشند، قادر به خنثی کردن توطئه‌های دشمنان نخواهند بود.
ماموستا اقبال بهمنی تاکید کرد: قرآن بر لزوم داشتن اتحاد بین مسلمانان و چنگ زدن به ریسمان الهی تاکید داشته است، پس همه باید به دستور خداوند عمل کرده و از اختلاف و تشتت بپرهیزیم تا دچار ضعف نشویم.
از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به هفته وحدت نامگذاری شده است.

نظر شما