شناسهٔ خبر: 36463435 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌غربی:

نگاه ما به حوزه دریاچه ارومیه یک نگاه ملی است

محمد مهدی شهریاری گفت: نگاه ما به حوزه دریاچه ارومیه ملی است اما واقعیت این است برخی تناقض ها در رفتارها برای مردم استان جای سوال دارد.

صاحب‌خبر -

 

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه،  «محمدمهدی شهریاری» در جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه که با حضور  «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهوری و  «عیسی کلانتری» رییس ستاد احیا دریاچه ارومیه به عنوان دوازدهمین جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: دولت در خصوص تخصیص آب زرینه‌رود و ارس به تبریز پاسخگوی مردم آذربایجان‌غربی باشد. 

استاندار آذربایجان غربی خواستار بازنگری برخی مصوبات ستاد احیا دریاچه ارومیه به منظور افزایش بهره‌وری کشاورزی، صنعت و آب‌شرب شهرستان شد و افزود: ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب زرینه‌رود برای اب شرب تبریز تخصیص می یابد ولی طبق بررسی‌ها این میزان آب بجای آب شرب در صنعت و کشاورزی تبریز مصرف می‌شود درحالیکه آذربایجان‌غربی با محدودیت تخصیص آب به کشاورزی و صنعت مواجه است. 

وی اضافه کرد: همچنین ۲۱ میلیون مترمکعب از ارس و حقابه دریاچه ارومیه به تبریز اختصاص یافته است و این برای مردم استان سوال برانگیز است و باید پاسخ داده شود!

شهریاری گفت: این دوموضوع از خواست‌های بحق مردم آذربایجان غربی است که درخواست داریم مجدد مورد بررسی قرار گیرد. 

سخنان استاندار آذربایجان غربی با واکنش عیسی کلانتری، رییس ستاد احیا دریاچه ارومیه مواجه شد.

کلانتری خطاب به استاندار آذربایجان‌غربی گفت:  شما حق ندارید در مورد مصوبات هیات وزیران اظهار نظر کنید و قبل از تغییر در مصوبات نمی‌توانید چنین درخواستهایی داشته باشید!

وی با بیان اینکه درخواست‌های شما خلاف مصوبات ستاد است و شما موظفید مصوبات دولت را اجرا کنید، ادامه داد: دولت تاکنون ۹هزار میلیارد تومان برای احیا دریاچه هزینه کرده است. 

این مسوول گفت: با تخصیص ۱۵ درصدی اعتبار باقی مانده، اقدامات سخت افزاری احیا دریاچه به پایان خواهد رسید. 

کلانتری افزود: اگر مصوبات ستاد احیا اجرا نمی‌شد دریاچه به بیابان تبدیل می‌شد، استان های دیگر هم چنین درخواستهایی داشتند در این صورت دولت جناب روحانی نباید این موارد را  برای احیا دریاچه تصویب می کرد.

نظر شما