شناسهٔ خبر: 36461902 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

آیت الله جوادی آملی در دیدار رئیس سازمان بسیج:

برخی دهه غارت و چپاول در کشور به راه انداختند/ لازمه بسیجی بودن حضور دائم در صحنه است

خبرگزاری بسیج

آیت الله جوادی آملی گفت: همه مردم بسیجی هستند چرا که باید همواره در صحنه باشند و مادامی که مردم در صحنه نباشند، شکست قطعی است.

صاحب‌خبر -
سرویس سیاسی جوان آنلاین: آیت الله «عبدالله جوادی آملی» در دیدار سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین و مسئولان سازمان در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با اشاره به فرارسیدن ایام میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام، اظهار داشت: وقتی پیامبر گرامی اسلام (ص) به پیامبری مبعوث شد، ذات اقدس اله به ایشان فرمود: گرچه تو عرب هستی و قرآن به زبان عربی مبین نازل شده است، اما بدان اینگونه نیست که تو تنها متعلق به اعراب و یا این منطقه خاص باشی، بلکه تو پیامبر جهانی هستی لذا در چند جای قرآن فرمود: «إِلَّا ذِکْرَى لِلْبَشَرِ» و «نَذِیرًا لِلْبَشَرِ»؛ یعنی این کتاب برای همه انسان‌های جهان است و مخاطب آن جهانی است.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: در چند جای قرآن می‌فرماید «لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ» یعنی اسلام باید بر همه مکاتب دیگر پیروز باشد و کل شرق و غرب عالم باید زیر پوشش قرآن قرار بگیرد، چون این کتاب علاوه بر آنچه دیگر کتب الهی دارند، دارای «هیمنه» است «الْمُؤْمِنُ الْمُهَیْمِنُ الْعَزِیزُ الْجَبَّارُ»؛ یعنی قرآن بر کتب آسمانی دیگر برتری و تسلط دارد.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: پس ما نیز دو وظیفه داریم؛ یک وظیفه محلی و منطقه‌ای داریم که مربوط به ارتباط ما با یکدیگر و موحدان است و یک وظیفه بین المللی و جهانی داریم که مربوط به ارتباط ما با همه بشر است، برای این منظور وظیفه ما این است که جهانی فکر کنیم و جهانی عمل کنیم، اما اینگونه نیست که دشمن، ما را به حال خود بگذارد و ما را تحمل کند، نشانه آن همین جنگ هشت ساله دفاع مقدس است که در حقیقت جنگ جهانی بود چرا که کشوری در دنیا نبود که علیه ما کاری نکند و تنها خدا بود که به این مردم، قدرت و غیرت داد تا مقابل جهان بایستند و مقاومت کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: منتظر حقیقی حضرت حجت (عج) کسی است که دیگر مکاتب جهان را بررسی کند و آن‌ها را در برابر میزان الهی ارزیابی نماید و و آن را به جهانیان معرفی کند؛ در واقع، جهان را بشناسد، جهانی فکر کند و جهانی حرف بزند و حرف خود را قیّم بر دیگر سخنان معرفی نماید.

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: همه مردم بسیجی هستند چرا که باید همواره در صحنه باشند؛ داشتن رهبر خوب نیمی از قضیه است، رهبر ولو علی ابن ابی طالب (ع) باشد، مادامی که مردم در صحنه نباشند، شکست قطعی است.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: در حالی که ما دهه کرامت و ولایت و امثالهم داشتیم، برخی دهه غارت و چپاول در کشور به راه انداختند، با این تفاوت که دهه‌های ما ده روزه است، اما دهه آن‌ها ده سال طول کشید؛ لذا بیان حضرت امیرعلیه السلام این است که وقتی شما می‌خواهید یک نظام را اداره کنید هم نسبت به اعمال خود و اتفاقاتی که در داخل کشور رخ می‌دهد در صحنه باشید و هم نسبت به عملکرد دشمن هوشیار باشید و فعالیت‌های آن‌ها را هم مرتباً رصد کنید که این کار یک برنامه ریزی و تقسیم کار دقیق می‌طلبد.

آیت الله جوادی آملی گفت: حضرت امیرعلیه السلام در نامه‌ای خطاب به مردم مصر بیان داشتند خواب سیاسی، خواب فرهنگی، خواب اجتماعی و خواب اقتصادی باید در چشم شما در حد مزمزه باشد، هرگز نگذارید خواب از محدوده چشم شما فراتر برود و وارد محدوده هوشیاریتان شود. چون دشمن شما نمی‌خوابد و همیشه بیدار است، لحظه‌ای غفلت، پیامد‌های تلخی به همراه خواهد داشت در نتیجه باید همواره در صحنه بود و این معنای بسیجی بودن است.

استاد برجسته حوزه علمیه در پایان ایمان و اعتماد به خداوند را راهگشای مشکلات برشمرد و بیان داشت: اصل مهمی که هرگز نباید آن را فراموش کرد «اعتماد به خداست»، او هرگز ما را تنها نمی‌گذارد در نتیجه اگر عالمانه و عاقلانه به وظایف خود عمل کنیم هرگز جا برای یأس و ناامیدی نیست.

نظر شما