شناسهٔ خبر: 36461756 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

وزیر نفت و معادن یمن خبر داد؛

ائتلاف سعودی ۷ میلیاد دلار از درآمد‌های نفتی یمن را غارت کرد

«احمد دارس» وزیر نفت و معادن یمن اعلام کرد که سالانه بیش از هفت میلیارد دلار از درآمدهای نفتی توسط ائتلاف سعودی غارت شده است.

صاحب‌خبر -

ائتلاف سعودی 7 میلیاد دلار از درآمدهای نفتی یمن را غارت کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، احمد دارس وزیر نفت و معادن یمن اظهار داشت: درآمدهای نفتی تنها در استان مأرب، روزانه ۷۰۰ میلیون ریال یمنی است که توسط ائتلاف سعودی و نیروهای وابسته با آن‌ها غارت می‌شود.

وی گفت: تولید کنونی نفت به ۸۰ هزار بشکه در روز می‌رسد که توسط متجازوان در بازار سیاه فروخته می‌شود.

وزیر نفت و معادن یمن اضافه کرد با درآمدهای نفتی غارت شده می‌توان حقوق یک ماه و نیم همه کارکنان دولت از صعده در شمال تا جزیره سقطری در جنوب را پرداخت کرد.

دارس همچنین به نفتکش صافر که در نزدیکی سواحل این کشور توسط ائتلاف سعودی توقیف شده اشاره کرد و گفت این کشتی حامل یک میلیون و ۱۷۸ هزار لیتر سوخت است که تهدیدی زیست محیطی محسوب می‌شود و ما از سازمان ملل متحد برای حل مشکل این نفتکش درخواست کمک کرده بودیم که تاکنون جوابی نگرفتیم.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی شهید شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما