شناسهٔ خبر: 36460892 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخبار ضد و نقیض در مورد معرفی نخست وزیر جدید لبنان

بیروت - ایرنا - برخی رسانه های لبنانی از توافق بر سر معرفی "محمد الصفدی" به عنوان نخست وزیر جدید لبنان خبر دادند.

صاحب‌خبر -

همزمان با انتشار برخی اخبار مبنی بر معرفی محمد الصفدی برای نخست وزیری، تعدادی از تظاهرکنندگان مقابل منزل او در طرابلس واقع در شمال لبنان تحصن و مخالفت خود را با نامزدی او اعلام کردند.

شبکه المنار لبنان روز پنجشنبه اعلام کرد: رایزنی ها در مورد اینکه چه کسی مامور تشکیل کابینه شود ، ادامه دارد و در این خصوص باید با سعد حریری نخست وزیر دولت پیشبرد امور توافق حاصل شود اما این موضوع هنوز نهایی نشده و شخص خاصی معرفی نشده است.

المنار از ادامه رایزنی های فشرده در خصوص مامور تشکیل کابینه و سپس تشکیل دولت خبر داد و اعلام کرد: "علی حسن خلیل" معاون سیاسی نبیه بری رئیس پارلمان و حاج "حسین الخلیل" معاون سیاسی حزب الله با سعد حریری در مورد مکلف کردن یک نفر به جز وی برای تشکیل کابینه گفت و گو کردند اما اسم شخص خاصی هنوز نهایی نشده است.

این در حالی است که روزنامه "الجمهوریه" نوشت: در دیدار پنجشنبه شب بین حریری و علی حسن خلیل و حسین الخلیل در خصوص معرفی محمد الصفدی از وزیران سابق لبنان برای تشکیل کابینه رایزنی شد.

این منبع از تحصن در برابر منزل الصفدی در طرابلس به نشانه اعتراض به معرفی او برای تشکیل دولت خبر داد.

پایگاه خبری المیادین نیز نوشت: در دیدار پنج شنبه شب بین خلیلین (دو خلیل) و حریری در خصوص دولت تکنوسیاسی گفت و گو شد و پس از آن نام الصفدی برای نخست وزیری جدید معرفی شد.
المیادین از خشم برخی تظاهرکنندگان لبنانی پس از معرفی الصفدی برای نخست وزیری خبر داد.
روزنامه النهار نیز از معرفی الصفدی برای تشکیل کابینه خبر داد و نوشت: اطلاعات موجود حاکی از توافق بین حریری و حسن خلیل و حاج حسین الخلیل در مورد معرفی الصفدی برای تشکیل کابینه است اما در دیدار امشب نه در خصوص شکل دولت و نه مشارکت جریان المستقبل در آن گفت و گو نشد.

شبکه‌های تلویزیونی "ال.بی.سی" و "ام. تی.وی" از توافق بین جریان المستقبل ، جریان آزاد ملی به رهبری جبران باسیل وزیر خارجه و جنبش امل به ریاست نبیه بری و حزب الله برای معرفی الصفدی به عنوان مامور تشکیل کابینه خبر دادند.
الصفدی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ میلادی وزیر اقتصاد دولت سعد حریری بود و پیش از آن نیز همین پست را در دولت فواد سنیوره (۲۰۰۸-۲۰۰۹) بر عهده داشت.

نظر شما