شناسهٔ خبر: 36460851 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری آئین هفته وحدت در پره سر رضوانشهر

رشت - ایرنا - همزمان با میلاد پیامبر عظیم الشأن اسلام و امام جعفر صادق علیه السلام، آئین جشن هفته وحدت با حضور مردم اهل تشیع و تسنن در مجتمع فرهنگی تربیتی آستان مقدس قم واقع در پره سر رضوانشهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 حجت الاسلام والمسلمین محمد قدرتی روحانی اعزامی از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در جمع مردم تشیع و تسنن منطقه پره سر گیلان گفت: دشمنان امروز همه تلاش خودشان را بکار بسته اند تا فرزندان ما را از پیامبر و قرآن جدا کنند.

 وی افزود: باید تلاش کنیم تا وجود نازنین پیامبر اسلام را در زندگی خودمان اسوه و الگو قرار دهیم و قدردان نعمت اسلام در زندگی خودمان باشیم.

 حجت الاسلام قدرتی بیان کرد: با مطالعه و بررسی زندگی پیامبر(ص)، باید فرهنگی رسول گرامی اسلام را در زندگی خودمان جاری و ساری کنیم چون در زندگی پیامبر ما هیچ وقت خشونت وجود نداشته است.

 این مبلغ اعزامی از آستان مقدس قم افزود: امروز ما شاهد هستیم که دشمن تمام تلاش خود را بکار بسته تا به همه نشان دهند که اسلام دین خشونت، جنگ و خونریزی است.

 حجت الاسلام قدرتی قران را از راه های تقویت رشد انسانی و الهی خواند و گفت: بدون قرآن و بدون نور زندگی کردن امکان ندارد.

 همچنین در این آئین گروه های مولودی خوان محلی در مدح پیامبر و ائمه معصومین اشعاری را به زمان تالشی خواندند.

 فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنابر روایات اهل سنت می باشد تا ۱۷ ربیع الاول که تاریخ ولادت حضرت رسول (ص) بنابر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام خمینی (ره)  به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده که حدود نیمی از جمعیت این مناطق را برادران و خواهران اهل سنت شافعی مذهب تشکیل می دهند.  

نظر شما