شناسهٔ خبر: 36460783 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفته وحدت، پیام آور صلح و همدلی مسلمانان

اراک - ایرنا - کارشناسان و مسئولان فرهنگی و مذهبی استان مرکزی معتقدندکه هفته وحدت، پیام‌آور صلح، همدلی و دوستی پیروان راستین مکتب انسان‌ساز اسلام ناب محمدی (ص) و زمینه‌ساز موفقیت‌های بزرگ برای امت اسلامی است.

صاحب‌خبر -

آنان اظهار داشتند: با حفظ وحدت می‌توان ضمن خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان، در راستای تبلیغ ارزش‌های دین مقدس اسلام نیز گام برداشت.

آنان افزودند: حد فاصل میان ۱۲ ربیع الاول که سالکَرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنابر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع الاول که تاریخ ولادت رسول الله(ص) بنابر روایات شیعه است،با هوشمندی و درایت منحصر به فرد امام خمینی(ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد و برکات زیادی را نصیب جهان اسلام کرد.

این صاحبنطران تاکید کردند: نام‌گذاری هفته وحدت در همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی تمامی توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب که از این اختلاف به دنبال دست‌یابی به اهداف شوم خود بودند، را خنثی کرد.

هفته وحدت از برکات نظام اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: هفته وحدت از برکات نظام اسلامی و راهبرد اصلی مسلمانان در برابر هجمه‌های بی امان دشمنان اسلام است.

آیت‌الله«قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» افزود: هفته وحدت یادگار پیر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) است و پیام آن برادری و اتحاد مسلمانان است تا با ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر خدا و عترت پاک آن حضرت حرکت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط دنیای اسلام، هرچه همدلی، اخوت و برادری میان ملت‌های مسلمان بیشتر شود زمینه بالندگی، رشد مشترک فکری و اعتقادی در جوامع اسلامی فراهم می‌آید. ‌

امام جمعه اراک اضافه کرد: قرآن و سنت نبوی(ص) از سرمایه‌های اصلی مسلمانان و اساس تمدن اسلامی است و  مذاهب اسلامی باید از این سرمایه به بهترین وجه استفاده کنند و در سایه وحدت با پیروی از سیره نبوی و تمسک به حبل الله امورشان را پی بگیرند.

آیت‌الله دری نجف آبادی عمل به دستورات قرآن و پیروی از سیره پیامبر (ص) را موجب تحقق وحدت میان مسلمانان معرفی کرد و گفت: هفته وحدت بهترین فرصت برای اشاعه منش و سبک زندگی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است.

وی اظهار داشت: ایجاد اختلاف و تفرقه میان شیعه و سنی از اهداف اصلی دشمنان به خصوص آمریکا علیه جهان اسلام است تا با ایجاد شکاف در صف مسلمانان به اهداف شوم خود دست یابد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: مسلمانان باید در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام به خصوص استکبار جهانی و اسرائیل غاصب هوشیار باشند و با زمان شناسی و بصیرت اسلامی، اجازه  تفرقه افکنی به آنها را ندهند.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: تقویت وحدت و برادری شیعه و سنی، تنها راه حفظ امنیت در کشور ایران و دیگر کشورهای جهان است و در این راستا آحاد ملت مسلمان باید احساس مسئولیت کرده و در مسیر خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان حرکت کنند.

پیامبر اعظم (ص) کانون وحدت مسلمانان است

معاون اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز گفت: پیامبر اعظم (ص) و خاندان پاکش کانون و محور اصلی حفظ و تقویت وحدت مسلمانان جهان هستند و هر مسلمانی که خود را پیرو راستین پیامبر و اهل بیتش می داند باید نسبت به وحدت مسلمانان توجه ویژه داشته باشد.

حجت الاسلام «حسین بکتاش» افزود: سربلندی و عزت مسلمانان موجب شکست دشمنان و جلوگیری از تفرقه افکنی در اردوگاه اسلام می‌شود،  بنابر این وحدت باید بیشتر مورد توجه اندیشمندان، دولت‌ها و ملت‌های کشورهای مسلمان قرار گیرد.


وی اضافه کرد: هفته وحدت فرصت خوبی برای بسط و گسترش زمینه های تفاهم و تعامل هر چه بیشتر میان علما، نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام است.
معاون اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:  وحدت مساله‌ای است که از صدر اسلام تاکنون بر آن تاکید فراوان شده و بزرگان دین آن را لازمه موفقیت مسلمانان و غلبه بر فتنه های دشمنان دانسته اند.
حجت الاسلام بکتاش اظهار داشت: تنها دشمنان دین، نظام و کشور از تفرقه و اختلاف سود می‌برند و اگر اتحاد و وحدت قوی در بین مسلمانان جهان به معنای واقعی محقق شود دشمنان به نسل کشی در کشورهای اسلامی از جمله یمن نمی پرداختند.

هفته وحدت ابتکار امام راحل برای خنثی‌کردن توطئه‌های استکبار است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز گفت: نامگذاری هفته وحدت ابتکار ماندگار امام راحل در راستای خنثی سازی توطئه‌های دشمنانی است که از اختلافات شیعه و سنی به نفع خود سوء استفاده می‌کردند.

حجت الاسلام «صفر قربان‌پور» افزود: اختلاف سلایق، دیدگاه‌ها و نظریات در میان تمام مردم دنیا وجود دارد و مردم اکثر نقاط دنیا با همین اختلاف نظرها در کنار یکدیگر زندگی می کنند، بنابراین مسلمانان نیز که مقابل یک قبله عبادت می کنند، از یک کتاب مقدس الگو می گیرند و پیرو راستین یک پیام‌آور الهی هستند نیز می توانند با احترام به ویژگی‌هاییکدیگر با انسجام و یکپارچگی اقتدار اسلام ناب محمدی(ص) را حفظ کنند.  

وی بیان کرد: تمام تلاش مزدوران آمریکایی و اسرائیلی ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان برای دست‌یابی به منافع خودشان است، اما متاسفانه برخی از دولت‌های مسلمان نسبت به این مهم آگاهی لازم را ندارند و با دامن زدن به این توطئه‌ها و فاصله‌ها؛ وحدت اسلامی را خدشه‌دار  می‌کنند.  

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: هر چه مسلمانان شیعه و سنی در جهان اسلام به خصوص ایران اسلامی منسجم‌تر،، متحدتر و برادرانه‌تر زندگی کنند امنیت، توسعه و پیشرفت بیشتری در جهان اسلام حاکم می‌شود.

وحدت مسلمانان خاری در چشم دشمنان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: وحدت و یکپارچگی مسلمانان خاری در چشم دشمنان اسلام به خصوص استکبار جهانی است و مسلمانان با تقویت این شاخصه مهم می توانند در مدت زمانی نه چندان طولانی خود را به عنوان قدرت مطلق جهان معرفی کنند.

حجت الاسلام «عباس دانشی» افزود: اکنون وحدتی را که مورد نظر بنیانگذار انقلاب اسلامی بود در بین دولت‌های مسلمان به خوبی ایجاد شده اما این مهم نیاز به تقویت دارد که باید تمامی مسلمانان در این مسیر نقش آفرینی کنند.

وی اظهار داشت: مسلمانان شیعه و سنی می توانند در هفته وحدت قدرت و اقتدار خود را به منصه ظهور گذاشته تا دشمنان اسلام بدانند وحدت این امت تحت هیچ شرایطی آسیب نمی‌بیند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی وحدت را نیاز استراتژیک جامعه اسلامی برای رسیدن به یک هدف واحد دانست و گفت: خداوند متعال در کلام الله مجید و پیامبر گرامی اسلام نیز در آیات و روایات بسیاری بر وحدت مسلمانان تاکید کردهاند و این مهم باید سرلوحه امور تمام دولت‌های مسلمان قرار گیرد.

۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

نظر شما