شناسهٔ خبر: 36460742 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گزارش اختصاصی مشرق /

تلاش گروهک‌های تروریستی برای فرار از شکست در استان لاذقیه/ حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها به شمال غرب استان حماه برای نجات منطقه حساس «کبانی» + نقشه میدانی و عکس

گروهک های تروریستی برای کاهش فشار ارتش سوریه در شمال شرق استان لاذقیه، حمله به مناطق مسکونی شمال غرب استان حماه را در دستور کار قرار داده اند اما با واکنش قاطع مواجه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، گروهگ های تروریستی در روزهای گذشته چندین منطقه را در دشت «الغاب» در شمال غرب استان حماه هدف حملات خمپاره ای قرار داده اند و شماری از شهروندان را شهید و زخمی کرده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، «جورین، فریکه، ناغور و...» مناطقی در شمال غرب استان حماه به شمار می آیند که هدف حمله قرار گرفته اند و خسارت هایی مالی نیز به مناطق مسکونی وارد آمده است.

به گفته منابع میدانی، گروهک های تروریستی با حملات خمپاره ای به شمال غرب استان حماه در تلاش هستند از فشار نیروهای ارتش سوریه در شمال شرق استان لاذقیه بکاهند چرا که نمی خواهند منطقه مهم و راهبردی «کبانی» را از دست دهند.

نیروهای ارتش سوریه از ماه گذشته عملیات گسترده ای را در شمال شرق استان لاذقیه برای پاکسازی منطقه «کبانی» آغاز کرده اند و تروریست ها با تمام توان و حمایت آشکار آنکارا از مواضع خود دفاع می کنند.

به گزارش مشرق، در صورتی که منطقه بسیار مهم «کبانی» به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآید، مواضع عناصر تروریستی در دشت «الغاب» در شمال غرب استان حماه از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می شوند.

بازپس گیری منطقه «کبانی» همچنین به معنای باز شدن راه برای پیشروی نیروهای سوری به سمت شهر راهبردی «جسر الشغور» است؛ این شهر یکی از مهم ترین پایگاه تروریست ها در استان ادلب به شمار می آید.

گروهک های تروریستی همزمان با حملات خمپاره ای به شمال غرب استان حماه، عملیاتی را هم در جنوب استان ادلب ترتیب دادند و یک خودروی انتحاری را به سمت مواضع نیروهای ارتش سوریه فرستادند.

تروریست ها با استفاده از آرامش نسبی به وجود آمده در منطقه درصدد بودند تمرکز نیروهای سوری را بر هم بزنند و فشارها را بر منطقه کبانی کاهش دهند اما با واکنش به موقع مواجه شدند و ناکام ماندند.

عناصر تروریستی خودروی انتحاری را به سمت شهر «خان شیخون» در نزدیکی بزرگراه بین المللی «حلب - دمشق» فرستادند اما نیروهای ارتش سوریه مستقر در منطقه متوجه شدند و این خودرو را قبل از رسیدن به مواضع هدف قرار دادند و منهدم کردند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: همزمان با حملات گروهک های تروریستی به شمال غرب استان حماه و جنوب استان ادلب، یگان توپخانه و جنگنده های سوری مواضع و تحرکات تروریست ها را در جنوب غرب و جنوب استان ادلب هدف قرار دادند.

این منبع میدانی با بیان این که مواضع تروریست ها در شهرک های «کفرسنجه، کفرنبل، معره حرمه، الناجیه» و روستاهای «شنان و سطوح الدیر» هدف قرار گرفت، گفت: پایگاه های تروریست ها در مناطق «زیزون و قسطون» در شمال غرب حماه هم از حملات ارتش سوریه در امان نماندند.

به گزارش مشرق، شماری از عناصر گروهک های تروریستی در جریان حملات هوایی و خمپاره ای کشته و زخمی شدند و خسارت هایی نیز به تجهیزات نظامی و پایگاه های آنان در استان های ادلب و حماه وارد آمد.

نظر شما